Announcement

Collapse
No announcement yet.

Original-ljud i Tesla Model 3, hur bra är det?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Original-ljud i Tesla Model 3, hur bra är det?

    Jag har spanat lite på Tesla Model 3 och suget på att köpa en ökar.

    Frågan är hur bra ljudet i den är. Jag har provsuttit några sekunder i en bil som jag inte vet om den hade standard- eller premium-systemet, och jag hade inte chansen att lyssna på min egen musik, bara lite dunka-dunka från radion...

    Har någon av er lyssnat ordentligt på en M3 med ex Premium-sound och kan ge ett omdöme.
    Jag är speciellt intresserad av Nonne's omdöme eftersom han har installerat sitt go-to system i min BMW, med Gladen/Mosconi Pico 8to12. Då har jag en referens-punkt att utgå från.


    Min fundering är, räcker Premium till, eller är det smartare att ta grund-systemet i bilen och låta Nonne bygga på nytt med Gladen/Mosconi-komponenter?
    "When the going gets tough, the Tough get duct-tape" - Dr. Mabuse

    "När de rika börjar kalla sig för arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

    Bil: BMW 328, F30. HU: BMW original snik-verion. Slutsteg: Mosconi PICO 8/12 & Mosconi PICO 1, Högtalare: Gladen BMW kit Sub: Gladen RS-X 10

  • #2
    Det är lite kul att du ställer frågan just i dag (fredag) för nu har vi mest troligt vis en lösning på de nya Tesla med AMD processor och 18 volt system i bilen!
    I dag lämnar nämligen PnP kablagen Gladen i Tyskland efter att vi på Ljudbyggaren varit med och kartlagt hur Tesla Y och 3 är konfigurerade.

    Mosconi Pico serien är den vi bygger vidare på som förövrigt sitter i Koenigsegg Agera och Jesko, Vi fick äran att tilldelas Pico 8I10 DSP 18v serienummer 1!

    Tonalt sett har Tesla 3 och Y ett riktigt bra luftigt ljud, dock är det tekniska katastrof med så många högtalare som ska förse alla sittplatser med ljud.
    Vi kommer att installera 1st Pico 8I10 DSP 18v + ett Pico 1 med tillhörande baslåda avsedd för Tesla.
    Produkterna kommer vara installerade med Plug n Play kablage för både ström och signal, vår målsättning är att kunna återställa utan åverkan vilket är ett måste då många bilar är leasade!

    Så inom snar framtid kan vi fortsätta att informera i den här tråden om resultatet i "vår" Tesla!

    Länk till Gladen SoundUp Tesla
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Då är vi igång med att koppla in stegen i bilen, kablaget är uppmätt och dokumenterat så vi kan förädla just i den här bilen.
      Tanken är att kunna mäta och labba med dolda förstärkare, komma åt portar på ett smidigt sätt så vi behöver tillverka några adapterkablar.

      Projektet fortgår så snart är det dags att lyssna på original systemet med mer effekt, större sub och framförallt tekniskt korrekt i fas!
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment

      Working...
      X