Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uppdatera biljudet i min Passat Alltrack 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Uppdatera biljudet i min Passat Alltrack 2020

    Tänkte uppdatera biljudet i min passat Alltrack från 2020
    har köpt allt, midbasar , diskanter, slutsteg, baslåda, kablar m,m ja allt, ni förstår!
    Men så fick jag till mig att det inte bara är att byta i nya bilar( som det var förr) utan nya bilar är det då mycket som styrs från databoxar och så!
    nu till min fråga
    hur gör jag?
    jag ska behålla orginalstereon( bildskärmen som styr typ allt i bilen) men byta alla högtalare samt komplettera med fler högtalare och baslåda och två slutsteg!
    fick till mig från brl att jag måste koppla in en Ljudprocessor!
    hur kopplar jag in Ljudprocessor till min original stereo( skärm)?
    Tacksam för svar!!

  • #2
    Det finns gott om slutsteg nu för tiden som innehåller DSP (ljudprocessor). Ljudprocessorn har equlizer så du bättre kan anpassa frekvenskurvorna till de nya högtalarna, och få tidskompensering på alla kanalerna. Jag använder själv Mosconi 8to12 (tar in högnivåerna på alla kanaler 4st, delar upp dem till 8st) och förstärker.
    Det är ganska moderat uteffekt på förstärkaren, men kvalitén är fantastisk.
    "When the going gets tough, the Tough get duct-tape" - Dr. Mabuse

    "När de rika börjar kalla sig för arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

    Bil: BMW 328, F30. HU: BMW original snik-verion. Slutsteg: Mosconi PICO 8/12 & Mosconi PICO 1, Högtalare: Gladen BMW kit Sub: Gladen RS-X 10

    Comment


    • #3
      Aha
      Vad bra! Har tyvärr köpt allt redan och beställt en Ljudprocessor (Dayton Audio DSP-408 4x8, ljudprocessor

      Det jag är osäker på är hur jag få ihop denna med min orginalstereo( bildskärm) utan RCA in/utgångar eller några andra kontakter??

      Comment


      • #4
        Originally posted by Robban73 View Post
        Aha
        Vad bra! Har tyvärr köpt allt redan och beställt en Ljudprocessor (Dayton Audio DSP-408 4x8, ljudprocessor

        Det jag är osäker på är hur jag få ihop denna med min orginalstereo( bildskärm) utan RCA in/utgångar eller några andra kontakter??
        Du måste skarva från högtalarutgångarna. Och koppla till high-level input på dspn.

        Det finns firmor som har kablage färdigt från början. Lånar signalen och sen skickar vidare ljudet från steget i de befintliga kablarna. Mosconi har mest troligt. Kanske PG med. Men då passar kablagen till deras steg med inbyggd dsp.



        Octan
        Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
        Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

        OctanAudio
        Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
        Fegens Vandrarhem

        Bilstereoblog
        Team Ljudbyggaren

        Comment


        • #5
          Originally posted by octan View Post

          Du måste skarva från högtalarutgångarna. Och koppla till high-level input på dspn.

          Det finns firmor som har kablage färdigt från början. Lånar signalen och sen skickar vidare ljudet från steget i de befintliga kablarna. Mosconi har mest troligt. Kanske PG med. Men då passar kablagen till deras steg med inbyggd dsp.


          Det är MIB i bilen så bara och köpa ett T-kablage för enkel inkoppling
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment

          Working...
          X