Announcement

Collapse
No announcement yet.

Knäppande ljud??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Knäppande ljud??

    Hej, har fått ett konstigt problem! När bilen är igång så har jag ett knäppande ljud i mina 6x9. Lite snabb info. I vintras installerades ett extra slutsteg till dessa 6x9 och en ny HU installerades. Ström är frasen på ena sidan och lågnivå på andra sidan. Steget till 6x9 har egen jord, men delar ström med sub. Remoten är bryggad mellan stegen. Jag har kollat jorden och slipat extra. Vad tror ni kan vara galet?

  • #2
    Uppdaterar lite...det sitter en Buzzer i bilen som låter när man lämnar nyckeln i tändningslåset, upptäckte nu att när man tar ur nyckeln så låter det mycket i högtalarna. Har prövat byta lågnivåkabel kollat så inte rca är bränd i HU och bytt remote... även om rca är bortkopplad så låter det när man tar ur nyckeln, kan det vara så att det är fel på slutsteget?

    Comment


    • #3
      Hur är den nya förstärkaren monterad?

      Det låter som ett typiskt jordfel!
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Hej! Var ute igår kväll och felsöker lite..bytte ut alla kablar och prövade det mesta...när jag bytte slutsteg till ett annat så upphörde ljudet. Så troligen något som är galet i det slutsteget.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Costia View Post
          Hej! Var ute igår kväll och felsöker lite..bytte ut alla kablar och prövade det mesta...när jag bytte slutsteg till ett annat så upphörde ljudet. Så troligen något som är galet i det slutsteget.
          Kan fortfarande vara ett jordfel, har det förra steget metallfötter och inte det nya och du har kontakt med plåt e det kört!
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #6
            Båda stegen har metall fötter. Håller nu på med min polares bil. Han har precis köpt ett nytt steg och en raggarplanka. Så fort han bromsar så klickar/knäpper det i hans högtalare. Vi har dragit ny jord och ny plus till stereo. Bytt jordpunkt på steget, bytt remote men inget hjälper. Men drar jag ur rca ur steget så slutar det knäppa. Vad kan detta bero på?

            Comment


            • #7
              Originally posted by Costia View Post
              Båda stegen har metall fötter. Håller nu på med min polares bil. Han har precis köpt ett nytt steg och en raggarplanka. Så fort han bromsar så klickar/knäpper det i hans högtalare. Vi har dragit ny jord och ny plus till stereo. Bytt jordpunkt på steget, bytt remote men inget hjälper. Men drar jag ur rca ur steget så slutar det knäppa. Vad kan detta bero på?
              Orginalstereo med högnivåadapter?

              Hört av flera ÅF som haft CanBus störningar med både DLS och JL steg, när vi skickat ett Mosconisteg för test har problemen försvunnit!
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment


              • #8
                Okey, ne tyvärr. Stereon är en Pioneer x5900, med ett nytt vibe steg, och ljudet sitter i en gammal amerikanare.

                Comment


                • #9
                  Hej på er igen! Idag har jag kollat vidare på min egna bil som har ett knäppande ljud I bakhögtalarna när bilen är igång. Har dragit nya kablar till både stereo och slutsteg, har oxå bytt jordpunkt till bältesinfästningen, utan framgång. Jag köpte en ny stereo i vintras som monterades och efter detta har ljudet uppstått, märkte idag att om jag jordar en extra kabel vid rca ingångarna så tystnar ljudet! Kan man ha denna extra jord där permanent? Eller vad kan vara galet?

                  Comment

                  Working...
                  X