Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med Mosconi Amas LD4C

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med Mosconi Amas LD4C

    Hej,

    Jag har en anläggning där jag använder mig utav en Audison Bit one, som primär ljudkälla har jag en Chromcast audio som via spdif spelar upp musik.
    Har nyligen köpt en Mosconi Amas LD4C för att kunna streama BT via spdif men här har jag stött på patrull.

    Med chromecasten fungerar detta felfritt, men med Mosconin så startas dspn om hela tiden och det hinner aldrig att spelas upp någon musik (BT anslutningen mellan telefon och Mosconin fungerar).

    Jag har testat att ta ström och jord från olika platser, har även testat mini usb uttaget på Mosconin.

    Vad kan vara fel, hur löser jag detta?

    Tack på förhand!



  • #2
    Stängs strömmen av på dspn för att du startar ljud via optiskt ingång?
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • #3
      Jag har själv en Mosconi AMAS och har kört den optisk med tidigare Mosconi DSP samt nuvarande Helisx DSP utan problem. Fungerar klanderfritt och med mkt hög kvalitet på ljudet. Startar DSPn om sig är väl felet i Audison DSPn.

      Comment


      • #4
        Originally posted by octan View Post
        Stängs strömmen av på dspn för att du startar ljud via optiskt ingång?
        Ja för att sedan hoppa igång igen utan att jag behöver göra något och denna process fortsätter tills jag kopplar ur Mosconin eller stänger av DSPn.

        Originally posted by dannesk View Post
        Jag har själv en Mosconi AMAS och har kört den optisk med tidigare Mosconi DSP samt nuvarande Helisx DSP utan problem. Fungerar klanderfritt och med mkt hög kvalitet på ljudet. Startar DSPn om sig är väl felet i Audison DSPn.
        Va trevligt att det fungerar bra för dig!
        För mig fungerar det utmärkt med Chromcasten men inte med Mosconin. Båda använder samma strömkälla, samma sladdar och samma anslutning in på DSPn.

        Comment


        • #5
          Om DSPn triggas att starta om för att Mosconin skickar en optisk signal så bör ju "felet" vara internt i DSPn inte i Mosconin, den i sin tur har ju fortfarande kvar kontakten via BT. Varför det blir så med Mosconin och inte Chromecasten kan jag inte svara på, jag skulle nog ställt frågan till Audison. Kan nog vara ett mjukvarurelaterat fel i DSPn som kanske kan lösas av ny firmware.
          Last edited by dannesk; April 15, 2023, 11:51.

          Comment


          • #6
            Triggar du DSPn från "remote out" på AMAS?

            Pausar du uppspelningen i telefonen så stängs remote out.

            Har du kopplat ström, jord samt remote in på AMAS?
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #7
              Originally posted by dannesk View Post
              Om DSPn triggas att starta om för att Mosconin skickar en optisk signal så bör ju "felet" vara internt i DSPn inte i Mosconin, den i sin tur har ju fortfarande kvar kontakten via BT. Varför det blir så med Mosconin och inte Chromecasten kan jag inte svara på, jag skulle nog ställt frågan till Audison. Kan nog vara ett mjukvarurelaterat fel i DSPn som kanske kan lösas av ny firmware.
              Tack för input, skall se efter om det finns någon firmware uppdatering!

              Originally posted by Nonne View Post
              Triggar du DSPn från "remote out" på AMAS?

              Pausar du uppspelningen i telefonen så stängs remote out.

              Har du kopplat ström, jord samt remote in på AMAS?
              DSPn startar jag med DRCn (fjärrkontrollen), den triggas inte utav remote out på AMAS.

              Ström, jord och remote in är inkopplat till AMAS, jag använder mig inte utav remote out, det är DSPn som startar mina steg.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Puttem View Post
                DSPn startar jag med DRCn (fjärrkontrollen), den triggas inte utav remote out på AMAS.

                Ström, jord och remote in är inkopplat till AMAS, jag använder mig inte utav remote out, det är DSPn som startar mina steg.
                Då låter det som att signalen inte synkar med DSPn, kan du ställa känsligheten på på Bit One?

                Inte använt Audison på många år så ingen koll på mjukvaran.

                På en Mosconi kan du ställa trigger känslighet för sömnlös övergång mellan ingångssignalerna!
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment

                Working...
                X