Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vart räknar man basrör ifrån? Utsida Mdf eller insida Mdf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vart räknar man basrör ifrån? Utsida Mdf eller insida Mdf

    Hej!
    Snabb fråga, mitt basrör (Aeroport ”4”) ska enligt måtten på lådan vara 26 cm.
    min fråga är egentligen vart ifrån jag ska mäta basröret/porten ifrån. 26 cm från insida låda eller om jag börjar mäta från utsida Mdf.

    /Gurra

  • #2
    I dag säger dom säger att man ska räkna bort båda portarna om röret är längre än 12 cm, alltså ska rörets totallängd vara 26cm med båda portarna.

    Jag och många andra som varit med ett tag då Frodde "Fortena" som tog fram porten sa att EN port ska räknas bort i totallängden.
    Sen om vi e för gamla och minns fel e bara och beklaga.
    Dock gör jag alltid så när jag bygger lådor, inga basar har gått sönder och lådorna låter snuskigt bra så vi förmodar att detta är rätt
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Okej!
      Nu till en annan fråga, spelar det nån roll hur stort mellanrum det är mellan baksida baslåda och porten om du fattar vad jag menar. Läste nånstans att mellanrummet skulle vara lika brett som innerdiametern på röret. För just nu har jag bara ca 3,5 cm mellanrum men det kanske funkar ändå.

      Comment


      • #4
        Originally posted by GustavH View Post
        Okej!
        Nu till en annan fråga, spelar det nån roll hur stort mellanrum det är mellan baksida baslåda och porten om du fattar vad jag menar. Läste nånstans att mellanrummet skulle vara lika brett som innerdiametern på röret. För just nu har jag bara ca 3,5 cm mellanrum men det kanske funkar ändå.
        Jo dom säger att det ska vara lika mycket avstånd som portens diameter, jag brukar ligga på ca hälften och aldrig haft problem.
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment

        Working...
        X