Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt ljud till Mercedes Benz E-klass årsmodell 19

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt ljud till Mercedes Benz E-klass årsmodell 19

    Hej, har köpt en begagnad merca e-klass årsmodell 19, men ljudet är förfärligt. Har lagt 15 000kr på nya högtalare i dörrarna (aries) och baslåda i bagaget, men tycker att ljudet inte låter helt rent och krisp, för det är bra ljud för mig. Finns det andra märken än aries som är bättre kvalite som man kan jämföra med som skulle passa min bil? Tacksam för tips. Surt att ha lagt ner massa pengar på nytt ljud och det låter fortfarande inte helt rent

  • #2
    Kan inget om högtalarna i fråga, men det finns ju ett gammalt talesätt "skit in, skit ut".... är du säker på att det du stör dig på är högtalarna, eller kan det vara ljudet som de får som redan är kasst?
    Ford Focus Mk. 3.5 to be upgraded with:
    Elektronik: Mosconi, Pioneer ( + stock headunit )
    Högtalare: Gladen Aerospace, Focal, Ino Audio
    Kablar: Supra, Gladen
    Ljuddämpning: Silent Coat, STP AeroFlex 6, Stinger foam rings
    Tillbehör: Valicar, Gladen, Autoleads

    Redaktör på hifi-forumet Faktiskt.io

    Comment


    • #3
      Vi har alltid kört spotify utan ändringar i tidigare bil (volvo från 08). Och ljudet var bättre. Och spotify är inställd på högsta kvalité...

      Comment


      • #4
        15000kr på nya högtalare, de e rätt saftigt om det inte är med montering.
        Jag har inte erfarenhet av Aries, bara lite av andra produkter Rishi Gurbani tagit fram.
        Vid lite eftersök så ser det inte ut som om det finns Mercedesanpassade högtalare, är inte hela systemet utbytt?

        Mejla mig ditt reg eller VIN nummer så jag får se vilket system som sitter original i bilen.

        Vi har PnP system som vi optimerar och det låter sagolikt bra, så bra så jag skulle kunna köpa en Merca fast jag inte gillar bilen i sig.

        nonne kanelsnäcka ljudbyggaren punkt se
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment

        Working...
        X