Announcement

Collapse
No announcement yet.

Generatorvin V70N 2005

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Generatorvin V70N 2005

    Tjena.

    Är ny inom billjud och har lite problem med mitt nya system som är nyligen inkopplat.

    Har ett Bass Habit SPL ELITE 1800.5DF slutsteg som driver allt

    4st GAS PS2X62 PRO SPL i dörrarna

    1st GAS BEAT212 2x12 baslåda

    och en Pioneer DMH-A340 DAB som huvudenhet

    Problemet som uppstått är störande generatorvin när man skruvar upp gainen på slutsteget.

    Slutsteget är bra jordat och testat flytta jorden även direkt på batteriet. Ingen skillnad.

    Testat att jorda stereon direkt från batteriet dessutom. Ingen skillnad

    Signaljorden är inte bränd då vi testat med andra huvudenheter och även prövat det eviga tjatet om att dra en kabel från rca till chassit. Gör ingen skillnad.

    Det enda sättet vi fått bort störningarna är att driva huvudenheten med ett separat batteri.

    Både jag och min mer erfarne vän blir båda gråhåriga av detta.

    En bonus är dessutom att om man kopplar ur gasspjället så minskar störningarna lite men inte helt.

    Vad kan det vara för fel på denna hemska bil?

  • #2
    Skulle nog vilja påstå att 90% av alla störningar är genererade av jordfel.
    Har du en dålig RCA kabel eller en som har riktad signalväg, ja då kommer också störningen som ett brev på posten.
    En del störningar genereras också av gain, gain är till för att synka signalen mellan Hu och steg och är ingen volympot.
    Störningar som är svåra att hitta är om man tex har för långa skruvar och ger stegets chassi kontakt med bilens plåt.
    Sen har vi det tråkiga svaret, vissa produkter är bara så kass och det spelar ingen roll vad man gör så finns det nån typ av störning.
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment

    Working...
    X