Announcement

Collapse
No announcement yet.

Piper när bränslepumpen går

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Piper när bränslepumpen går

    Monterade slutsteg i grabbens Audi A5 från 2009. Plötsligt hörs ett pipande ljud från högtalarna. Det är inte generator ljud då frekvensen är stabil.
    det verkar som om ljudet kommer så fort bränslepumpen går. När motorn inte är igång låter det inget, när jag slår på tändningen piper det en stund men slutar samtidigt som pumpen slutar gå. När jag startar bilen kommer det igen.
    vart ska jag börja leta?
    tacksam för alla tips.

  • #2
    Är slutsteget bara kopplat till bakhögtalarna? Enda gången jag hört att ett steg genererat pipande signaler, som inte ändrar frekvens med varvtalen på motorn, var ett billigt digitalsteg. Det gick inte att lyssna på radio i den bilen heller då radion störde ut steget.
    Vis vobiscum sit!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Patrick View Post
      Monterade slutsteg i grabbens Audi A5 från 2009. Plötsligt hörs ett pipande ljud från högtalarna. Det är inte generator ljud då frekvensen är stabil.
      det verkar som om ljudet kommer så fort bränslepumpen går. När motorn inte är igång låter det inget, när jag slår på tändningen piper det en stund men slutar samtidigt som pumpen slutar gå. När jag startar bilen kommer det igen.
      vart ska jag börja leta?
      tacksam för alla tips.
      Vilken typ av Hög Till Lågnivå omvandlare används?
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment

      Working...
      X