Announcement

Collapse
No announcement yet.

Synpunkter gällande DLS Reference CCi-2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Synpunkter gällande DLS Reference CCi-2

    Hej alla!

    Då jag egentligen är på jakt efter ett flerkanalssteg men har nu sprungit över DLS Reference CCi-2 till vad jag anser är ett fördelaktigt pris, tänkte mig att man kan köpa sig tre st steg för att kunna få ut sex kanaler.

    Vad har ni för erfarenhet av detta steg, vad har drivit? Några problem som uppkommit med tiden? Vad är det för karaktär på ljudet, ljust/mörkt? Vad är steget lämpat för?

    Lyssnade i en bil uppe i Jönköping när det var tävling på Sweet spot mässan för ett par år sedan, en nyare Golf har jag för mig det var han hade byggt i och han hade har jag för mig ett gäng sådana steg. Lät mycket trevligt i den bilen vill jag minnas.

    Har även hört att Gordon (Genesis) har något att göra med dom stegen men kan vara helt ute och cykla.

    Så vad säger ni?


    MVH Simon Jonsson.

  • #2
    Gordon har varit inblandad i de flesta bilar med DLS, alltså dom som lyssnat tror dom lyssnat på en marknadsprodukt vilket inte är fallet.

    Det har funnits blir från Team DLS där det gått sönder en produkt under tävling.
    DLS har varit på plats med monter och en herre jösses massa steg, men bilarna har inte fått tillåtelse att bara ta ett steg och montera för att kunna delta på tävling.
    Nä, dom har har fått diskas pga av att det inte går att döma bilen.
    Under varför?

    Så alla dom som hissat DLS originalprodukter, ni är grundlurade

    Om vi då flyttar oss framåt i tiden, alltså till nutid.
    Då e det kört för dom som vill Gordonpreppa sina billigt inköpta DLS steg.
    Nu när England valt BREXIT så har Gordon meddelat att han inte tar i steg som kommer från EU.

    Så frågan kvarstår, är DLS nått att satsa på?

    Kan inflika när jag var på produktutbildning i England innan pandemin så var DLS på plats med en BMW som demobil.
    Jag lyssnade i den i kanske 3-5 sekunder.
    Det är ungefär så lång tid det tar för att konstatera om en bil låter bra, varför tror ni jag inte lyssnade längre?

    Nu är det inte samma spetskompetens som äger DLS längre utan BRL.

    Stegen är absolut bra för pengarna, men REFERENCE för 1298kr ..... nop!

    Finns inget märke på marknaden som är referens under 10x pengarna!

    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Tycker nog dls presterat bra överlag , har alltid fått känslan att dom vill framstå som lite bättre men helt ok grejer, audison är en favorit hos mig, handlar ju lite om smak och känsla också
      Styrbjörn

      Comment


      • #4
        Originally posted by Nonne View Post
        Gordon har varit inblandad i de flesta bilar med DLS, alltså dom som lyssnat tror dom lyssnat på en marknadsprodukt vilket inte är fallet.

        Det har funnits blir från Team DLS där det gått sönder en produkt under tävling.
        DLS har varit på plats med monter och en herre jösses massa steg, men bilarna har inte fått tillåtelse att bara ta ett steg och montera för att kunna delta på tävling.
        Nä, dom har har fått diskas pga av att det inte går att döma bilen.
        Under varför?

        Så alla dom som hissat DLS originalprodukter, ni är grundlurade

        Om vi då flyttar oss framåt i tiden, alltså till nutid.
        Då e det kört för dom som vill Gordonpreppa sina billigt inköpta DLS steg.
        Nu när England valt BREXIT så har Gordon meddelat att han inte tar i steg som kommer från EU.

        Så frågan kvarstår, är DLS nått att satsa på?

        Kan inflika när jag var på produktutbildning i England innan pandemin så var DLS på plats med en BMW som demobil.
        Jag lyssnade i den i kanske 3-5 sekunder.
        Det är ungefär så lång tid det tar för att konstatera om en bil låter bra, varför tror ni jag inte lyssnade längre?

        Nu är det inte samma spetskompetens som äger DLS längre utan BRL.

        Stegen är absolut bra för pengarna, men REFERENCE för 1298kr ..... nop!

        Finns inget märke på marknaden som är referens under 10x pengarna!
        Tack för input Nonne.

        Det du skriver låter ju minst sagt något skrämmande men föga förvånande på samma gång, tråkigt men sant och pågår säkert hos fler aktörer med.

        Att man skulle hitta reference produkter för 1298kr låter smått otroligt, det har du rätt i men gör dom sitt jobb för 1298kr, det är frågan d.v.s. förstärka signalen utan att färga den eller ta bort information.

        Jag är ju fortfarande väldigt intresserad av GLADEN XS 75c6 som du tillhandahåller men har även hittat på din hemsida ett 4" kit som heter GLADEN Zero 100 som jag funderar på om man skulle gå GLADEN fullt ut, vill 4" ha sluten låda eller spela fritt ut? Tänkte dela vid 80 Hz eller gärna lägre om det skulle gå utan att 4" spelar livet ur sig.


        MVH Simon Jonsson.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Styrbjörn View Post
          Tycker nog dls presterat bra överlag , har alltid fått känslan att dom vill framstå som lite bättre men helt ok grejer, audison är en favorit hos mig, handlar ju lite om smak och känsla också
          Tackar för svar!!

          Jag håller med dig, jag anser också att dom presterar bra över lag.. nu har jag kanske varit lite inaktiv gällande detta med bilstereo dom senaste 10 åren men tidigare tyckte jag dom var helt OK!

          Nu har jag i och för sig inte stött på något som varit apskit heller för den delen, hjälpte en att bygga lite i en arbetsbil för ett par år sedan, ett 4-kanals steg från BILTEMA för 600kr nytt samt något begagnat HERTZ framsystem ordentligt dit skruvat och dämpat och en liten bas under passagerarstolen, lät helt OK faktiskt, tror i många fall det är installationen i sig som är problemet och inte produkten...

          MVH Simon Jonsson.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Snoddas View Post

            Tackar för svar!!

            Jag håller med dig, jag anser också att dom presterar bra över lag.. nu har jag kanske varit lite inaktiv gällande detta med bilstereo dom senaste 10 åren men tidigare tyckte jag dom var helt OK!

            Nu har jag i och för sig inte stött på något som varit apskit heller för den delen, hjälpte en att bygga lite i en arbetsbil för ett par år sedan, ett 4-kanals steg från BILTEMA för 600kr nytt samt något begagnat HERTZ framsystem ordentligt dit skruvat och dämpat och en liten bas under passagerarstolen, lät helt OK faktiskt, tror i många fall det är installationen i sig som är problemet och inte produkten...

            MVH Simon Jonsson.
            Samma här, känner mig lite off men tänkte kasta mig in i de igen. Givetvis går de bygga vettigt ljud med lite vad som, frågan är bara vilken nivå vi vill ha . Är lite kräsen själv men njuter likväl av musik i original stereon. Håller med att förarbetet gör stor skillnad. Tror du blir nöjd . Tänk om man fick prova flera steg i sin bil innan man bestämde sig eller element för den delen
            Styrbjörn

            Comment


            • #7
              Originally posted by Snoddas View Post

              Tack för input Nonne.

              Det du skriver låter ju minst sagt något skrämmande men föga förvånande på samma gång, tråkigt men sant och pågår säkert hos fler aktörer med.

              Att man skulle hitta reference produkter för 1298kr låter smått otroligt, det har du rätt i men gör dom sitt jobb för 1298kr, det är frågan d.v.s. förstärka signalen utan att färga den eller ta bort information.

              Jag är ju fortfarande väldigt intresserad av GLADEN XS 75c6 som du tillhandahåller men har även hittat på din hemsida ett 4" kit som heter GLADEN Zero 100 som jag funderar på om man skulle gå GLADEN fullt ut, vill 4" ha sluten låda eller spela fritt ut? Tänkte dela vid 80 Hz eller gärna lägre om det skulle gå utan att 4" spelar livet ur sig.


              MVH Simon Jonsson.
              För 1300 spänn är det nog svårt att hitta bättre steg än DLS

              XS75c6 har utgått, tror det är helt slut hos Gladen tyvärr

              Zero 100 är riktigt bra för att vara ett 4" kit, ihop med en potent 6,5" midbas får man ett grymt välljudande 3-vägs system.
              Dock hade jag inte delat så lågt som 80hz om du ska trycka på, inte under 100hz.
              Jag skulle nog säga att alla bilhögtalare spelar som det är tänkt i öppen montering, högtalarna är byggda för "läckande" låda.
              Jag har inte kört Zero 100 i låda så vet ej hur dom presterar i det förhållandet.
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment

              Working...
              X