Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dagens motsvarighet till DLS A7?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dagens motsvarighet till DLS A7?

    Hej alla!

    Jag har nu funderat ett bra tag på vad som är motsvarigheten till DLS A7 idag?
    För en 10 år sedan hade jag ett DLS A7 som jag trivdes bra med, drev hela systemet med bra kraft och bravur samt spelade ofärgat med nästan vilka högtalare man kopplade på.

    Nu har jag letat efter ett DLS A7 i några år men utan resultat så undrar vad ni kan rekommendera för flerkanals steg som går att handla nytt idag till rimlig kostnad, 5k-10k.

    Steget kommer driva ett DLS Reference RC4.2 som kommer delas aktivt samt en GLADEN SQX 08 så inga effekt monster behövs.


    MVH Simon Jonsson.
    Last edited by Snoddas; November 1, 2021, 22:45.

  • #2
    Originally posted by Snoddas View Post
    Hej alla!

    Jag har nu funderat ett bra tag på vad som är motsvarigheten till DLS A7 idag?
    För en 10 år sedan hade jag ett DLS A7 som jag trivdes bra med, drev hela systemet med bra kraft och bravur samt spelade ofärgat med nästan vilka högtalare man kopplade på.

    Nu har jag letat efter ett DLS A7 i några år men utan resultat så undrar vad ni kan rekommendera för flerkanals steg som går att handla nytt idag till rimlig kostnad, 5k-10k.

    Steget kommer driva ett DLS Reference RC4.2 som kommer delas aktivt samt en GLADEN SQX 08 så inga effekt monster behövs.


    MVH Simon Jonsson.
    hejsan det finns två stycken helt nya DLS A7 på ebay för runt 10-11k. Annars är ju ett annat lovordat slutsteg med 5 kanaler precis som A7 mosconi gladen pro 5/30.

    Comment


    • #3
      Jag säger som Dawe_A, kolla på Mosconi Pro 5|30
      Kan nog säga att Pro serien är ett av de vassare serierna på marknaden då det gäller bilsteg i dag.
      Jag personligen är rätt kräsen, det kommer sitta Pro steg i min bil inför EM i Salzburg till våren!

      PS.
      Tyvärr lite dyrare än din budget, men med BSF forumsrabatt på 10% så kommer du ner en bit iallafall.
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Originally posted by Dawe_A View Post

        hejsan det finns två stycken helt nya DLS A7 på ebay för runt 10-11k. Annars är ju ett annat lovordat slutsteg med 5 kanaler precis som A7 mosconi gladen pro 5/30.
        Hej!

        Jo jag såg dom två DLS stegen, skulle vara trevligt att ha.. ångrar att jag inte köpte det som låg ute för ett par år sedan för 3500 kr.
        Mosconi steget ser helt klart intressant ut, tack för svar.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Nonne View Post
          Jag säger som Dawe_A, kolla på Mosconi Pro 5|30
          Kan nog säga att Pro serien är ett av de vassare serierna på marknaden då det gäller bilsteg i dag.
          Jag personligen är rätt kräsen, det kommer sitta Pro steg i min bil inför EM i Salzburg till våren!

          PS.
          Tyvärr lite dyrare än din budget, men med BSF forumsrabatt på 10% så kommer du ner en bit i alla fall.
          Tackar för svar, Mosconi steget var kanske lite i överkant på min budget men helt klart intressant. Verkar vara bra krut i det, räcker så det blir över för mina behov.

          När jag var inne på din sida så såg jag att du hade två multikanalssteg från Gladen, är väldigt positivt överraskad över den lila 8" basen jag har från dom så deras steg kanske skulle fungera för mig. Är det stor skillnad på RC och XS serien? Om man nu pratar form och utseende så måste jag säga att XS:en ser trevligare ut och har bättre placerade anslutningar enligt mig.

          MVH Simon Jonsson.

          Comment


          • #6
            Jag har bra erfarenhet av Gladens XS75c6, 4x75 watt + 2 x100 som går att brygga till 2x180 + 1x380. Räcker och blir i över i min värld
            Vis vobiscum sit!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Nordenmark View Post
              Jag har bra erfarenhet av Gladens XS75c6, 4x75 watt + 2 x100 som går att brygga till 2x180 + 1x380. Räcker och blir i över i min värld
              Trevligt, får man fråga vad det är du har drivit med steget samt hur mycket batteri hade steget att tillgå? Frågar efter som jag bara tänkte använda mig av 70Ah original batteri och generator.. (Orkar inte bygga batteribank och uppdatera generator med mera) satsar mer på motor än spela högt i bilen steget ska sitta i =)

              Comment


              • #8
                Originally posted by Snoddas View Post

                Trevligt, får man fråga vad det är du har drivit med steget samt hur mycket batteri hade steget att tillgå? Frågar efter som jag bara tänkte använda mig av 70Ah original batteri och generator.. (Orkar inte bygga batteribank och uppdatera generator med mera) satsar mer på motor än spela högt i bilen steget ska sitta i =)
                Det är min som som har det i sin Saab 9-3:a, det driver ett av Gladens 3-vägs kit. Original generator sitter det i den bilen.
                Vis vobiscum sit!

                Comment

                Working...
                X