Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gladen rs x 08?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gladen rs x 08?

    Hej

    funderar på att stoppa in en bas i min bil. Vill ha en så liten låda som möjligt?
    Funderar på köpa en gladen rsx 8. Men hur mycket effekt klarar en sån bas?
    jag har ett STEG k4.01 i bilen. Det lämnar ca 4*100w. Och det driver i dagsläget bara systemet i fram på 2 kanaler. Kan jag brygga dom 2 sista kanalerna och driva basen? Eller kan jag ex utnyttja en av de två lediga kanalerna för att driva basen? Eller kommer den brinna upp? För att de blir för mycket effekt?
    Jag har ett Mosconi D2 500.1 steg liggande. Ska jag köra på det istället?

    // Martin

  • #2
    Nonne är väl den som är bäst på att svara om gladen basen. Men generellt så skulle jag säga att du borde klara dig bra på ditt steg om du kör bryggat till basen.
    Ingen bra idé att bara utnyttja en av de lediga kanalerna då risken är att du vrider på mer än steget klarar att ge och signalen börjar klippa.

    Comment


    • #3
      Det jag egentligen menar men inte fick fram är att basen är ju på 4 Ohm medans steget går ner till 2 Ohm? Klarar basen av det?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Maak14 View Post
        Det jag egentligen menar men inte fick fram är att basen är ju på 4 Ohm medans steget går ner till 2 Ohm? Klarar basen av det?
        Om du vill veta effekttåligheten på basen så står den i specen för basen. Den klarar 250W RMS (max typ 350W) och ditt steg lämnar väl i bästa fall kanske runt 330W RMS bryggkopplat i 4 ohm och hur ofta spelar du full mutter konstant på volymen? Steget lämnar mer effekt i 2ohm men den impedansen har ju inte subben utan 4ohm så den låga impedansen ser ju inte steget.
        https://www.gladen.com/GladenWooferPDFs/RS-X08.pdf

        Jag har 2st Gladen SQX08 i en portad låda som spelar på sjukt bra, matas med ett Xcelsus slusteg som lämnar ca 360W RMS till vardera sub men den effekten ser dom aldrig.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Maak14 View Post
          Hej

          funderar på att stoppa in en bas i min bil. Vill ha en så liten låda som möjligt?
          Funderar på köpa en gladen rsx 8. Men hur mycket effekt klarar en sån bas?
          jag har ett STEG k4.01 i bilen. Det lämnar ca 4*100w. Och det driver i dagsläget bara systemet i fram på 2 kanaler. Kan jag brygga dom 2 sista kanalerna och driva basen? Eller kan jag ex utnyttja en av de två lediga kanalerna för att driva basen? Eller kommer den brinna upp? För att de blir för mycket effekt?
          Jag har ett Mosconi D2 500.1 steg liggande. Ska jag köra på det istället?

          // Martin

          Jag skulle nog säga basen kommer att arbeta under fantastiska förhållanden.
          Effekt på papper är inte det samma som hur slutresultatet blir, STEG K4.01 är bra skit (föregångaren till Mosconi AS)

          Mosconi D2 500.1 kommer också att sätta fart på basen, skulle nog säga att du får liknande resultat med go pondus i ljudet fast D2 är ett digitalt steg.
          Just D2 serien blev en ögonöppnare i min värld, ställde den digitala tekniken i finrummet.

          välj det som är enklast, har du redan STEG monterat så är det bara att testa om du blir nöjd ….. vilket jag tror du blir


          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #6
            Ok! Tack för infon ännu en gång!

            Comment

            Working...
            X