Announcement

Collapse
No announcement yet.

JL Cleansweep 8v out?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JL Cleansweep 8v out?

Håller på och uppgraderar ljudet i min Golf och har lite funderingar ang hur mitt slutsteg pallar 8v signal som JL Audios Processor Cleansweep levererar,
    har hört att så hög signal kan bränna steget.

Allt är monterat och klart men jag har inte provspelat ännu av bla denna anledning.

Kör denna setup:

Huvudenhet: VW orginal RNS-510
    Processor: JL Audio Cleansweep CL441dsp
    Framdörrar: CDT HD-642
    Bakdörrar: CDT HD-62
    Slusteg: Ground Zero Nuclear GZNA 4350X

Och bilen i fråga gäller en VW Golf Gti 05- (även om detta är ganska ovesäntligt)

Hittade någon spec på google att detta steg ska palla 16v insignal men jag är som sagt inget geni inom detta ämne och vill vara på den säkra sidan, någon som kan svara på detta?

Mvh/

Re: JL Cleansweep 8v out?

Originally posted by Dennis115 View Post
    Håller på och uppgraderar ljudet i min Golf och har lite funderingar ang hur mitt slutsteg pallar 8v signal som JL Audios Processor Cleansweep levererar,
    har hört att så hög signal kan bränna steget.

Allt är monterat och klart men jag har inte provspelat ännu av bla denna anledning.

Kör denna setup:

Huvudenhet: VW orginal RNS-510
    Processor: JL Audio Cleansweep CL441dsp
    Framdörrar: CDT HD-642
    Bakdörrar: CDT HD-62
    Slusteg: Ground Zero Nuclear GZNA 4350X

Och bilen i fråga gäller en VW Golf Gti 05- (även om detta är ganska ovesäntligt)

Hittade någon spec på google att detta steg ska palla 16v insignal men jag är som sagt inget geni inom detta ämne och vill vara på den säkra sidan, någon som kan svara på detta?

Mvh/
    Den ger kanske 8V peak, dvs när du själv drar på max. Steget lär komma hantera upp till 8V (det är ganska standard) så det bör ej var nåt problem även om du maxar.
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Jag vet steg som brunnit pga 8 volt!

Följ rekomendationerna om du vill vara på säkra sidan!
      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Det jag finner lite lustigt i är just varför dom skulle bygga en processor som ska omvandla signal från högnivå till lågnivå med en utsignal som dom flesta steg inte ens klarar.

Comment

Enligt manualen är ingångskänsligheten ställbar mellan 0,3 och 8V. Perfekt.

Den slutstegsdesigner som släpper ifrån sig en design med RCA-ingång som inte tål minst 20V borde skämmas. Det kostar inte ens en krona att skydda ingången mot sånt. Normalt sätt har man skydd för statiska urladdningar på ingångarna så de tål en 10kV urladdning iaf.

Du får berätta om hur det låter med högnivå till lågnivå-omvandling när du provat. Jag är nyfiken.

Comment

Ang ställbarheten på signalen tror jag dom menar deras egna volymknapp, eftersom att jag förmodligen inte kommer att använda denna så behöver jag ju inte ha den på max, verkar vara en hel del som blivit överaskade på JL's cleansweep så jag håller tummarna, men jag återkommer när jag provspelat, måste svetsa lite i framdörrarna för att få in 4"

Comment

Originally posted by Dennis115 View Post
              Ang ställbarheten på signalen tror jag dom menar deras egna volymknapp, eftersom att jag förmodligen inte kommer att använda denna så behöver jag ju inte ha den på max, verkar vara en hel del som blivit överaskade på JL's cleansweep så jag håller tummarna, men jag återkommer när jag provspelat, måste svetsa lite i framdörrarna för att få in 4"
              Prestandan på den apparaten är nog mycket bra; jag lyssnade på den i en bil vid CES2006 och redan då var den bra.

mvh Jonas
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Working...
              X