Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stereo som kan ta bort låtar!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stereo som kan ta bort låtar!

Hejsan. Jag undrar om det finns någon stereo som har egenskapen att utan någon mpt3spelare eller iphone tillkopplad, ta bort låtar ifrån ett usb minne, direkt i stereon. Tex, om man har en massa nya låtar, och man finner att vissa av dem var riktigt dåliga.

Finns detta?

Re: Stereo som kan ta bort låtar!

Hur ska den veta vad du tycker
    Och sen säljer du den till mig och jag gillar allt annat
    sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Men! :P Jag menar ju självklart att man själv får ta bort dem, ungefär som man kan ta bort en låt i winamp, eller på en mp3 spelare.

Comment

Originally posted by Carazide View Post
        Men! :P Jag menar ju självklart att man själv får ta bort dem, ungefär som man kan ta bort en låt i winamp, eller på en mp3 spelare.
        Nonne förstod nog va du menade
        Är det jobbigt för dig att lyssna på dem och ta bort dem i datorn?
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Ja, det är jobbigt, annars hade jag inte gjort en tråd där jag frågade om det fanns, men tack ändå :<

Comment

Tror inte du kan hitta en spelare med "skrivrättigheter" till extern media.
            Så det enda alternativet är att redigera dina spellistor i datorn och glatt skippa skitlåtar när de dyker upp.
            Roger Edvinsson
            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
            helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Sten Broman ville ju ha ett dragspelsfilter till sin radio för 30år sen, detta är väl den moderna varianten då...
              /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
                Sten Broman ville ju ha ett dragspelsfilter till sin radio för 30år sen, detta är väl den moderna varianten då...
                lol!

Nej men ja. Problemet är att jag vill veta vad som basar, och vad som basar fint, något jag inte kan höra i mina datorhörlurar

Comment

Originally posted by Carazide View Post
                  lol!

Nej men ja. Problemet är att jag vill veta vad som basar, och vad som basar fint, något jag inte kan höra i mina datorhörlurar
                  Köp bättre hörlurar då? eller koppla det till hemstereon? Mina Sennheiser för nån hundring klarar iaf av o återge bra bas förutom resten av registret.
                  Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                  Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                  Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Tja, glöm jag gjorde denna tråden, det verkar som att det INTE finns en stereo med den funktionen jag söker. Tack alla!

*lås*

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
                      Köp bättre hörlurar då? eller koppla det till hemstereon? Mina Sennheiser för nån hundring klarar iaf av o återge bra bas förutom resten av registret.
                      sennheiser är bra dock har ja en dyrare modell

Comment

Tråkiga svar

Många bilstereo-apparater klarar inte av dagens krav tyvärr vilket gör att det säljs färre och färre av dom och folk gör vad sim helst för att hitta nya lösningar

Själv ska jag prova med Logitech squeezebox touch
                        Oklart om den kan ta bort låtar men den spelar iallafall flac ut på toslink och kan hantera mycket låtar/filer
                        Mitsubishi L300 minibuss
                        VW Multivan T5

Comment

Originally posted by savenlid View Post
                          Tråkiga svar

Många bilstereo-apparater klarar inte av dagens krav tyvärr vilket gör att det säljs färre och färre av dom och folk gör vad sim helst för att hitta nya lösningar

Själv ska jag prova med Logitech squeezebox touch
                          Oklart om den kan ta bort låtar men den spelar iallafall flac ut på toslink och kan hantera mycket låtar/filer

Måste säga att du har en sjukt tråkig inställning till Bilstereohobbyn och de produkter leverantörerna erbjuder.

Kan du räkna upp EN spelare för hem eller bärbart som kan redigera filer på ett USB MINNE??
                          Bärbar media redigeras i en dator, inte i mediaspelaren.

Dagens maskiner är fullproppade med funktioner.
                          Några tycker de funktionerna som finns är fantastiska medans andra tycker tex tidskomp är tväronödigt och vill hellre kunna spela sin 36000 mp3 från sin portabla HD.

Branschen följer trenderna, men då det inte finns samma resurser som tex i dator och mediabranschen så går det långsammare att få allt på plats.

Nästan samtliga huvudenheter har idag stöd gör iPod/iphone.

Varför?
                          Jo för att Apple satte en branschstandard som deras kunder ville använda vart de än är och att det finns ett fungerande gränssnitt att implementera.

Hur många bilstereokunder efterfrågar FLAC?

Det du eftersöker i dina trådar är en multimediamaskin som kan allt och skall gå att uppgradera med allt nytt!!
                          Och den skall finnas till salu på ebay!!!

Visst skulle även jag jubla om det kom en trådlös iPad dockning till bilen som hade tidskomp, radiotuner, inbyggd RTA, 8 kanalers rcautgångar med 31bands PARAMETRISK EQ/kanal och som dessutom erbjöd autotuning och allt inställbart direkt på paddan.

64Gb minne till program och lossless musik räcker länge.
                          För vad är meningen att släpa runt på 2Tb FLAClåtar när det finns spotify.

Nej just ja!!!
                          Kunderna som vill ha allt ovan vill inte betala 99:- i månaden för spotify, och gratis versionen funkar inte i bilen.

Slutsats:
                          Det finns lösningar bara man vill.
                          Och en variant på boxen jag beskrev kommer i sommar
                          Last edited by JALLE; January 15, 2011, 16:08.
                          Roger Edvinsson
                          Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                          helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Ska man komprimera så vill man ju komprimera lossless annars så kommer ju puritaner hävda att cd var bättre och cd är inte ett alternativ

Så då är bara frågan vilket lossless format man ska föredra om man inte vill koda om
                            Då är ju som jag uppfattat det Flac det som har mest spridning.
                            Har jag fel så går det ju bra med nåt annat för jag är inte religös

Sedan efter att byggt 4 bilar (åt mig själv) så får ju bilstereo-industrin ändå sina pengar

Högtalare slutsteg kablar installation och processor blir pengar ändå även utan HU

Jag pröjsar mina 98 SEK för spotify och därför suktar jag på H800 med lägre brus på analog in så Alpine får mer pengar av mig även 2011

Dessutom är jag inte ensam om att drömma om nya HU med android och gud vet vad
                            Det gör ni själva oxå i var och varannan tråd

H701 säljs inte längre därför köpte jag den på ebay inte av något annat skäl
                            Som du kanske märkt är det svårt att få tag i dom beggade med RUX och jag försökte både här och på blocket innan jag fick gå till ebay vilket jag inte ångrar då jag inte sett till någon till salu senare heller
                            Mitsubishi L300 minibuss
                            VW Multivan T5

Comment

Jösses amalia, det är just därför jag ogillar att posta här.

Det blir alltid diskussioner, oavsett vad man frågar om.

Jag frågade en simpel fråga, om funktionen fanns eller inte.

Jag bad inte om att få reda på hur man tar bort en fil, för det vet jag redan sedan cirka ett årtionde tillbaka.

Håller med Savenlid, att det var ett gäng tråkiga svar. Det första svaret som egentligen hade någonting med min fråga att göra var egentligen just Savenlids.

Och sen det här påhoppet i form av ett gigantiskt utförligt meddelande, som kändes väldigt personligt var ju bara väldigt onödigt enligt mig - sånt kan ni ta privat, för det har absolut inget att göra med min fråga.

Nej, allvarligt talat grabbar: Jag har fått svar på min fråga - funktionen finns inte.

och nu tycker jag att det är på hög tid att låsa.

Tack och hej!

Comment

Working...
                              X