Announcement

Collapse
No announcement yet.

vilken fyrkanaler är bättre? bäst?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vilken fyrkanaler är bättre? bäst?

Har kollat lite på alpine pdx 4.150 nya serien, audison 4.1

Vad är bäst (med en nypa salt)
    kan inte bestämma mej. finns de nått annat i samma klass som nån har erfarenhet av?

pris 4-7 popper
    skall driva 2 focal 130 kr kitt

finns de nått steg så man kan köra två kitt på en singnal? har för mej att de gick på mitt gammla orion xtr kan ha fel

alla förslag mottages gladeligen

mvh crill

Re: vilken fyrkanaler är bättre? bäst?

Nån av dessa slår Alpinet i ljudkvalitet enligt mina uppfattningar..
    det nedre o föredra

http://www.bilstereohornan.se/produc...subopen=&sort=

http://www.bilstereohornan.se/produc...subopen=&sort=
    BilstereoPiraten
    CDT Fantast

Comment

Ja se man där, gz har ja inte alls kollat på. här ska läsas.....

om ja ska vara ärlig så tror ja man är lite rädd för att pröva nytt å snöar in sig på det man sett å hört mest. för som (alla andra)hehehe har man ju gjort nån tabbe å köpt de man tror är bäst men så har absolut inte fallet varit

"putte" här på forumet säger att pdx stegen är mycket väljudande, nån som säger nått annat?

Comment

har 2st audison 4.1k steg och är riktigt nöjd med dom. finns kraft att dra på med men ändå bra ljud.nackdelarna är att de kanske inte det mest detaljerade steget och att tänka på är att de är olika effekt mellan a,b/c,d kanalerna.
        ett annat steg du kan kolla på är ju hertz hp4 lite "hårdare" men mer detaljerat ljud (enligt mitt tycke) men låter fortfarande bra. har inte provat nått av stegen med focal högtalare.

Comment

Jag är mycket nöjd med mina Audison LRX 4.1K och de fungera mycket bra ihop med mina Focal.
          Har inte hört pdx.
          /Conny
          Aktuellt SQ bygge - KIA CEED SW 2020 (Långtidsprojekt)
          SQ bygge - (Skoda Fabia 2016)

Comment

Originally posted by FreddeC View Post
            har 2st audison 4.1k steg och är riktigt nöjd med dom. finns kraft att dra på med men ändå bra ljud.nackdelarna är att de kanske inte det mest detaljerade steget och att tänka på är att de är olika effekt mellan a,b/c,d kanalerna.
            ett annat steg du kan kolla på är ju hertz hp4 lite "hårdare" men mer detaljerat ljud (enligt mitt tycke) men låter fortfarande bra. har inte provat nått av stegen med focal högtalare.
            Då tar man Audison LRX 4.5 istället för 4.1 så är det samma effekt på alla kanaler
            http://www.blekingebilradio.se/produ...ategory_id=184
            Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
            Svensk Mästare 2011 i Street 100A
            Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Hittade ett GZ 4125SQ på sälj delen..

http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=5558
              BilstereoPiraten
              CDT Fantast

Comment

Originally posted by chrcel View Post
                Har kollat lite på alpine pdx 4.150 nya serien, audison 4.1

Vad är bäst (med en nypa salt)
                kan inte bestämma mej. finns de nått annat i samma klass som nån har erfarenhet av?

pris 4-7 popper
                skall driva 2 focal 130 kr kitt

finns de nått steg så man kan köra två kitt på en singnal? har för mej att de gick på mitt gammla orion xtr kan ha fel

alla förslag mottages gladeligen

mvh crill
                Vad är bäst?
                Ett nytt PDX eller ett Mosconi kanske.
                Jag vet en som valde ett PDX(nya) och jag vet även varför.
                Jag vet även varför det fortfarande spelar bra så in i h-e i demobilen efter att ha plockat ur 2st Miniblock och 1st DM. (till framsystemet)
                Jag kör nu endast ett omtalat 100.4 Mosconi.
                Kommentarer är överflödiga.

pssst! det går bra med en RCA (switchbart)

Pierre
                Last edited by Horsyhorse; December 15, 2010, 23:41.
                SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Rent ljudmässigt ihop med just 130KR skulle JAG säga Audison då jag verkligen gillar den kombinationen. KR-kiten dras inte heller med samma vassa karaktärsom Focal-kitten medmetalldome på diskanterna då de har kevlar. Ljusa ja men inte vassa. LRx detaljlösa? Upplever inte jag medmitt 5.1k iaf.

Kan även tipsa om att mellanregistren trivs ypperligt i 5l slutna lådor utan dämpull.
                  Ett jäkla drag i dem då. Delar mina vid 63Hz, dock förlorar man djupbas så men det tar basen hand om
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Jag är något jävig i denna tråd, MEN om vi säger så här!

Pierre "Horsyhorse" har redan upplevt en sak som många framöver kommer att få uppleva

Det har tänts en ny stjärna på himlen!
                    sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
                      Rent ljudmässigt ihop med just 130KR skulle JAG säga Audison då jag verkligen gillar den kombinationen. KR-kiten dras inte heller med samma vassa karaktärsom Focal-kitten medmetalldome på diskanterna då de har kevlar. Ljusa ja men inte vassa. LRx detaljlösa? Upplever inte jag medmitt 5.1k iaf.

Kan även tipsa om att mellanregistren trivs ypperligt i 5l slutna lådor utan dämpull.
                      Ett jäkla drag i dem då. Delar mina vid 63Hz, dock förlorar man djupbas så men det tar basen hand om
                      detaljlösa sa jag inte??
                      sa de finns steg med mer detaljer. men det kan även va en fråga vilka högtalare man kombinera med. sen monteringen av högtalaren. JAG upplevde mina Amega högtalare mer detaljerade med ett hertz steg än med audison stegen men ett betydligt mer avslappnat ljud med de steget så de låter bättre att lyssna på längre sträckor.
                      hade inte skaffat ett till om jag inte varit nöjd med mitt första

Comment

http://www.bilstereoforum.se/showthr...hlight=sinfoni

sinfini 50.4X steget lägger ja min röst på om du kan tänka dig beg, låter mycket trevligt, inte så mycke effekt som de andra steget som har föreslagits, men tror du klarar dig gott på den effekten som finns där i

Comment

Jag köpte nyligen ett PDX-F4 (nya varianten av 150.4) och är grymt nöjd med det! Har jämfört det mot ett Mosconi AA100.4 och dom lät rätt lika, tror dock det beror mycket på halvtaskig HU. Skillnaden var väl att Mosconi fick fram mer detaljer och hade lättare för att separera olika ljud medans PDX har SJUK kontroll på elementen! Sen så låter det ju inte direkt dåligt heller såklart, tänkte testa lyckan med det i SQ nästa år.
                          Mitt projekt: Volvo V60
                          BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

det lutar mot pdx hållet

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                              dom lät rätt lika, tror dock det beror mycket på halvtaskig HU
                              Det ena steget "blommar" ut mer än det andra vid bättre HU.

Pierre
                              SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Working...
                              X