Announcement

Collapse
No announcement yet.

problem med DLS A6

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: problem med DLS A6

varför ska man dela så högt? hur ska inställningarna på stereon vara då ?
    nja ja använder inte ysplit... förstår inte riktigt varför ja skulle göra de då de är en röd å en vit i båda ändarna? eller är det nånting som jag har missuppfattat nu ?

kopplingen på basarna är som dom ska iaf, de är jag säker på... å ja använder 25 kvadrats kablar som är 4 dm långa till plus och minus och batteriet är ett 100ah varta som är nytt.

ska prova ut å ratta lite till nu då å se hur de låter.

tack för alla tipsen än så länge iaf!

Comment

Originally posted by arreman View Post
      varför ska man dela så högt? hur ska inställningarna på stereon vara då ?
      Eftersom du skrev att du ställde delningen i HU
      .
      nja ja använder inte ysplit... förstår inte riktigt varför ja skulle göra de då de är en röd å en vit i båda ändarna? eller är det nånting som jag har missuppfattat nu ?
      Nej jag missuppfattade dig , jag trodde du bara hade en(mono) kanal ut från HU till subben.
      kopplingen på basarna är som dom ska iaf, de är jag säker på... å ja använder 25 kvadrats kablar som är 4 dm långa till plus och minus och batteriet är ett 100ah varta som är nytt.

ska prova ut å ratta lite till nu då å se hur de låter.
      Ja de borde räcka till , får du inte till det så får du nog skicka steget till Dls på koll.
      "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Ingen inställning i cd som spökar? Nollställ cd:n och prova igen. Kollat basarnas kopplingar 3-4 ggr? Det är lätt att missa med kablar...

Min bilstereoaffär får in bilar som har problem, och ofta är det kablar som ställer till det för folk. Fasfel OSV
        MVH F.Trybom

Comment

har provat med ett annat steg nu å annan lågnivå osvosv och vi kom fram till att monoblocket är trasigt, så de torde väl ska lämnas in på lagning någonstans....

Comment

lämnade in slutsteget på lagning och det visade sig att lågpass filtret var trasigt, så de är nu bytt å nu spelar de som det ska!
            tack för all respons ja fått på min fråga.

Comment

Working...
            X