Announcement

Collapse
No announcement yet.

Någon som testat biltemas lågnivå?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Någon som testat biltemas lågnivå?

Originally posted by Hewi View Post
    Välkommen till min värld , har precis samma problem som dig(förutom att jag inte har ngt brus/tjut utan bara generatorvin). Testa att vända kablarna så skärmen är ansluten på steg sidan istället , det minskar störningarna i min bil.
    Jag har inte kommit på ngn direkt lösning i min bil mer änn att med 2st 2-kanalare istället för mitt 4-kanal så verkar det med "rätt" kablar vara möjligt att få tyst på det.
    Verkar som flerkanalssteg är känsligare pga hur de är uppbyggda inuti , hörde ngt om flytande jord i dessa som kan ställa till det.
    Verkar vara ngt med tyska bilar(du har väl också batteriet i skuffen?) och flerkanalssteg(även om man har Genesis ) som inte går ihop ibland

ska testa att vända kablarna, och testa med en ny HU.
    har batteriet bak.
    har aldrig varit med om störningar i någon av mina äldre anläggningar, med billigare saker, råttbon dålig installation osv.

men jag har satt ihop en formel för att beräkna störningar som verkar stämma.

x2(y^z) = Bzzzzzsprakbeeeeeeepviiiiiiin

där x= tysk bil
    y= dyrt slutsteg
    z= fin signalkälla

sen finns det en faktor till som jag inte lyckats förstå mig på. ju mer tid man lägger ner på att hitta felet desto sämre låter det och man blir mer och mer förvirrad?

kanske hjälper dig också Hewi?

Comment

Kontaktstyckena är hårda och dålig passform. visst dom funkar väll om man bara ska ha de till något litet steg typ till 2st 6.9: or men inte mer. Jag rekomenderar Hollywoods kablar

Comment

Originally posted by twostroke View Post
        signalbrus
        Om det stämmer att du bor i Kiruna så kan du ju alltid åka bort till Erik på Bilcentrum, han brukar kunna lösa det mesta.
        Svensk importör/generalagent av:

Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

Best European Distributor 2011 - Alpine

Comment

ska testa att vända kablarna, och testa med en ny HU.
          har batteriet bak.
          har aldrig varit med om störningar i någon av mina äldre anläggningar, med billigare saker, råttbon dålig installation osv.

men jag har satt ihop en formel för att beräkna störningar som verkar stämma.

x2(y^z) = Bzzzzzsprakbeeeeeeepviiiiiiin

där x= tysk bil
          y= dyrt slutsteg
          z= fin signalkälla

sen finns det en faktor till som jag inte lyckats förstå mig på. ju mer tid man lägger ner på att hitta felet desto sämre låter det och man blir mer och mer förvirrad?

kanske hjälper dig också Hewi?
          Jo jag har inte haft några problem i andra bilar heller även om jag t.ex buntat ihop allt kablage och dragit ström ihop med lågnivå och högtalarkablar , det är bara i den här bilen jag har problem och det sedan första steget åkte in i bilen(ihop med original HU).
          För mig blir det bara ngt bättre eller ngt sämre vad jag änn testar , att du tycker det blir värre och värre är nog bara psykiskt då man på ngt sätt blir mer och mer allergisk ju mer man lyssnar på´t.
          Hoppas du löser dina problem , själv har jag i prinsip gett upp och tänker istället acceptera och bygga vidare när lusten kommer tillbaka igen.
          "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Originally posted by 12 Volt Sverige View Post
            Om det stämmer att du bor i Kiruna så kan du ju alltid åka bort till Erik på Bilcentrum, han brukar kunna lösa det mesta.
            erik vill bara kränga en alpine spelare till mig, jag har inte skaffat en än fast han tjatat i flera år

ska kolla igenom kablarna en gång till, sen bär det av till erik så kanske han får sin vilja igenom.

om det skulle visa sig vara spelaren, är då 117ri något att ha?

Comment

erik vill bara kränga en alpine spelare till mig, jag har inte skaffat en än fast han tjatat i flera år

ska kolla igenom kablarna en gång till, sen bär det av till erik så kanske han får sin vilja igenom.

om det skulle visa sig vara spelaren, är då 117ri något att ha?
              Erik är vettig så jag tycker att du ska lyssna på honom

CDA-117Ri är en jättebra enhet som har blivit väldigt positivt mottagen ute i Sverige (och Europa), jag vet inte riktigt hur bra jag får prata om våra produkter här, så jag rekommenderar att du promenerar iväg till Erik och provlyssnar!

Comment

Du får naturligtvis prata positivt om dina egna produkter!

Comment

har testat med två olika spelare nu så cd:n kan jag nog utesluta. (pajjoner & alpine)

ska testa att gaina om steget idag och se vad som händer, man skulle ha behövt ett oscilloskop...
                  undrar hur långt jag ska vrida ratten på hu?
                  volymen är graderad från 0-60
                  når (max) vid 40 på ratten, kanske inte optimalt men var tvungen att justera så pga att mina 2" peerless spelar såpass mycket högre än resten.

12 Volt Sverige: jag frågade ju om produkten så nog måste du få svara på frågan

Comment

Originally posted by Administrator View Post
                    Du får naturligtvis prata positivt om dina egna produkter!
                    Gött

12 Volt Sverige: jag frågade ju om produkten så nog måste du få svara på frågan
                    Jag pratade med Erik samtidigt som jag skickade svaret innan, och han lovade att hjälpa dig!

Comment

hewi o ni andra prova ett gammalt knep vad gäller lågnivå kablage kontra strömkablage

FOLIE....linda in det i vanlig aluminium,folie om det är så att det är i samband med ström ledningar.. sen en sak till ...

kommer ni i håg dom gamla kondingarna som satt på många äldre generatorer och som sen fixade bort vinet i generatorn .. finns att få tag på skulle jag nog tro än i dag dom va ju just för att få bort störningar från just generatorn liten svart grunka med en liten kabel bit på ...typ 3cm stor och oftast va det 2.2uf på dom...obs i bland kunde man även jorda via en konding på just 2,2uf mot karossen med även då signaljord då man fick trassel med just vinandet och det eländiga tjutet..bara ett litet tips ...

alltid kul läsa om alla problem som är i många nyare bilar hoppas denna lilla hjälp ev kan va till någons problem..lycka till..
                      Last edited by hasse the man; May 30, 2013, 01:22.

Comment

Working...
                      X