Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygga ljud i Charger -68

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Bygga ljud i Charger -68

Ringde bilstereohörnan och han var riktigt trevlig, 2-vägs kit tyckte han helt klart nere vid fötterna,problemet är ju att handbromsen är fotpedal så det blir ju lite trångt där,4" eller 5 1/4" på sin höjd,han tipsade om ground zero som dom säljer,har ni nån erfarenhet av ground zero,det var nån ny modell på ingång med neodymium magnet som han nämnde,han tyckte att ground zero var riktigt bra för dom pengarna,har svårt och bestämma mig om man skulle köra nått liknande kit i hatthyllan bak oxå i lådor,sitter ju ofta folk bak med i öldrickar kärror,spelar verkligen små fyror riktigt jäkla bra när allt är bra byggt,skulle vara kul och lyssna i en bil som bara har mindre kit fram och baslåda.

Comment

ang 4", visst finns de kit som kan spela på mycke i förhållande till att de är 4", men om de går å pressa dit större element så är det ju roligare

har kört och kör än idag med ground zero i mina bilar, tycker de funkar riktigt bra och låter *enligt mina öron* väldigt trevligt, sen finns det givetvis andra märken som också är bra, typ dls, macaudio, jl audio, jbl, infinity mm.

Ang hatthyllan, är det ok att såga i den?? isåfall skulle ja stoppa i så stort som möjligt, om du ska köra utan baslåda? om du ska köra baslåda till så kan de säkert funka med 4" kit, men ska det *svinas* i bilen hade ja nog valt större element där iallafall, att lira riktigt högt länge med en 4"are......är lite som att jaga småvilt med studsare......de går men de blir inte mycke kvar

Personligen är ja sån att ja helst handlar av en "riktig" butik, och inte via nån hemsida bara, så besök din lokala hanlare så löser det sig säkerligen.

Comment

Så det blev kit-fundering än då? Då har ju alla tipsat i "onödan".
        Köp Hewans Emphaserkit!!! Utan tvekan.
        Vill du ha ett nytt/ett till kit, hör du av dig till mig.
        Djup 46 mm, spelar sanslöst!
        (dom hade jag tipsat om från början om 2v varit aktuellt)

Pierre
        SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Blir tyvärr ingen kapning i hatthyllan,den är för fin för det,kommer köra med baslåda oxå,5 1/4" går nog oxå dit fram,6.5" lär ju inte va nå problem om jag bygger ny handbromspedal,jag det är bästa lösningen,skickar med en bild invändigt.

Comment

Måste bara kolla upp om det går med 6.5",bilen finns inte i garaget än,kommer troligtvis upp från holland till helgen,har varit närmare 2 månaders väntan från att jag köpte den i usa.

Comment

Du lär behöva dämpa bilen rätt ordentligt om det ska bli finljud.

Comment

Håller absolut med, får lägga ner en hel del tid på dämpning, så länge det inte spårar ur, ska ju bara få till schysst ljud till pilsner kvällarna.

Comment

Nu är bilen hemma och har kikat lite och det blir fruktansvärt trångt o få dit nått fram då handbromspedalen är i vägen,så jag funderar på och bara bygga bak,en låda uppepå hatthyllan borde ju funka,har ni nå tips på en bra setup,bygger isåfall en låda med en 6.5-8" sub i mitten och sen skiljeväggar på varje sida för koaxer eller 2-vägs kit,borde ju gå o få det o spela skapligt.

/Petri

Comment

Denna basen,är dom 10liter sluten låda inkl. basen?

http://www.backesljud.se/produkter_v...ode_no=JL8W3v3

/Petri

Comment

Så där så äntligen klar med ena dörrsidan,lite kvar och klä på andra.

url=http://www.geting.se/viewimage/image/284588-IMG_2321.JPG][/url]

/Petri

Comment

Snyggt! Tror högtalarna kommer att trivas utmärkt
                        "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Nice men de får bli en rackarns kort vev till fönstret va
                          De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

Tackar, blir en vanlig vev som är förlängd utåt så det går utanför högtalaren som bara används när det ska vevas,ska annars inte sitta där,ska bara svarva en fin grej i svart plast med hål för veven och sätta där,finns det nå bra medel för och få upp lite mer lyster i dörrsidan,så det inte ser så matt ut och hur fan klär man om armstöden enklast,ska man lägga skarv på undersidan av armstödet som inte syns eller hur gör ni.

/Petri

Comment

Ser ut att vara en fin Charger, har du några bilder på själva bilen eller har jag missat dem?
                              Niklas Bengtsson

LjudiBil.Com

Comment

Personligen gillar jag den lite matta ytan men ser ju att original ovansida är blank så det blir nog bättre med lite medel på. Det du kan köra är vanlig vinylglans som finns i en uppsjö av olika märken , tycker armourall (osäker på stavning) och meguire är bra.
                                "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Working...
                                X