Announcement

Collapse
No announcement yet.

Softis problemtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Softis problemtråd

ja brände jorden på en stereo o de hjälpte inte om ja la extra jord till chassit och lågnivån eller något. men testa med en annan stereo da slutar de då så lär de va något konstigt med stereon i alla fall
    Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

Originally posted by Softis View Post
      Hade signaljorden vart bränd så hade det funkat att jorda lågnivån i HU:n och det hände ingenting när jag testade det.

Steget är ju testat i en annan bil för att utesluta att det är trasigt och då funkade det utan problem.

Har tyvärr ingen MP3 eller dyl
      inte alltid de funkar nej hade jag varit dig hade jag revit ut allt i bilen o gjort om allting. gått igenom alla kablar o grejer o kolla så de verkligen är som de ska med allt

Comment

Har testat med en annan HU och det tjöt på också tyvärr.

Har gått igenom ALLA kablar och inte hittat något fel.

Bytte högtalarna så det knastrar och knäpper inte längre iaf. "Bara" generatorvinet jag måste få bort.
        Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Men nog känner du väll någon som har en ljudkälla? Alla nyare mobiltelefoner funkar ju.

Comment

provat ¨gaina ned steget en bit till?
            De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

Har testat med en annan HU och det tjöt på också tyvärr.

Har gått igenom ALLA kablar och inte hittat något fel.

Bytte högtalarna så det knastrar och knäpper inte längre iaf. "Bara" generatorvinet jag måste få bort.
              prova bytta lågnivå eller dra den så långt ifrån ström kablarna som de går o kolla sen din jord en gång extra finns en anledning till varför din signal jord i sterion va bränd om jag fatta de rätt nu?

Comment

Har bytt lågnivå (trippelavskärmad), senast idag
                Lågnivån på min förra HU va inte bränd, bara jag som trodde det bara för jag inte fick bort vinet.
                Men har jordat HU för säkerhets skull med 16mm² i bältesfästet.

Om jag gainar ner steget, kan det sluta tjuta då? Jag som hade velat gaina upp, spelar alldeles för lågt

Comment

Om jag gainar ner steget, kan det sluta tjuta då?
                  Detta har tjatas till leda i flera år!

Jag som hade velat gaina upp, spelar alldeles för lågt
                  Gain är ingen volymkontroll, gain har man för att kalibrera utrustningen.
                  Är inte detta gjort på rätt sätt kan man få tex störningar!
                  Spelar du för lågt får du bygga om eller utöka dina produkter!
                  sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post

Gain är ingen volymkontroll, gain har man för att kalibrera utrustningen.
                    denna rad kanske man skulle få körskolorna att lägga in i grundutbildningen, så att ALLA får in det nån gång
                    De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

Vet att det inte är någon volymkontroll Men man ska ju ställa in det så det funkar ihop med resten.
                      Har inte mer än kanske 50% gain just nu, men visst.... Kan testa att gaina ner lite

Comment

hur hög signal har du från din cd (volt) och vad är min/max värdet på steget i volt / mVolt

Comment

Originally posted by MrMix View Post
                          hur hög signal har du från din cd (volt) och vad är min/max värdet på steget i volt / mVolt
                          HU ger ut 2.2V enligt spec och stegets värden är 125mV-5V

Comment

Har bytt lågnivå (trippelavskärmad), senast idag
                            Lågnivån på min förra HU va inte bränd, bara jag som trodde det bara för jag inte fick bort vinet.
                            Men har jordat HU för säkerhets skull med 16mm² i bältesfästet.

Om jag gainar ner steget, kan det sluta tjuta då? Jag som hade velat gaina upp, spelar alldeles för lågt
                            eftersom steget drar mindre ström när de är ner gainat så på så sätt kan du med få väck störningarna. men tror inte där problemet ligger ändå

Comment

Originally posted by soundigital View Post
                              eftersom steget drar mindre ström när de är ner gainat så på så sätt kan du med få väck störningarna. men tror inte där problemet ligger ändå
                              Jaha, ni tänker så.

Kan testa iaf, är ju inte så svårt

Comment

Jaha, ni tänker så.

Kan testa iaf, är ju inte så svårt
                                provat var dörr försäg? o sätt om de hjälper så vet du vilken sida felet ligger på. o även provat samma sak på steget så du provar alla utgångar var försäg där med..

Comment

Working...
                                X