tja när ja var ute o körde idag så slutade det att basa! tror det är steget som är trasigt. steget är en kenwood 9104d och den röda triangeln lyser, ska det lysa rött där? tkr det e konstigt om det e basen som det e fel på för har ju ej pressat basen! kan det vara så att ngt i steget gått sönder av vibrationer? steget sitter på baslådan! när ja testa basen på hemmaförstärkaren så tog ja en spole per kanal. basen e 2x2. och då slog hemmaförstärkaren av sig när ja spelade musik. kan det vara ett tecken att spolarna e hela?basen bara sluta spela utan att ens låta illa innan de sluta. tacksam för hjälp!(basen är en hertz sx300d föresten)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ljudproblem
Collapse
X
-
Re: ljudproblem
Mitt gamla Kenwood ps400m (typ från 97-98
) lös först rött en kort stund sen gick den över till grönt om allt va ok på den triangeln i kenwood märket.
har du testat starta steget utan ha basen eller lågnivå inkopplad, lyser det fortfarande rött då är det säkert steget som e fel på.
ja komponenter kan ha lossnat/skakat loss av vibrationerna i steget som gör att det kortsluter.Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se
www.garaget.org/Frippe_L
Svensk Mästare 2012 i Street Stock
Svensk Mästare 2011 i Street 100A
Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER
Comment
-
Har för mig att triangeln ska lysa rött!
Kolla din säkring, dioder kan lysa av spänningen från RCA Kabeln!sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment
-
Har för mig iaf att mitt gammelsteg lös grönt när allt va ok men det är kanske fel. det ligger nere runt ystad o skräpar nu så kan inte kolla själv :-)Originally posted by Nonne View PostHar för mig att triangeln ska lysa rött!
Kolla din säkring, dioder kan lysa av spänningen från RCA Kabeln!
Kan ju va annat på nyare steg dock.Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se
www.garaget.org/Frippe_L
Svensk Mästare 2012 i Street Stock
Svensk Mästare 2011 i Street 100A
Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER
Comment
-
Men om säkringen e paj funkar det inte att driva diskanter ens!Originally posted by ville91 View Postska testa att köra mina 6x9or i låg volym o se om steget funkar! alla kablar sitter ju i ordentligt. tråkigt om basen har pajjat när man ej pressat den
det bara helt plötsligt sluta, den lät ej illa innan det sluta.
Har du kollat att det är 12 volt mellan jord och plus på steget?sigpic
Ljudbyggaren sedan 1998
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Comment
-
NEJ!!!Originally posted by ville91 View Postkan det vara nån lödning som har släppt i steget? det borde bli protect om ngn säkring gått
Har du kollat så du har ström VID steget?
Mäter du mellan minus och plus så kontrollerar du även din jordkabel!
Skulle det nu vara så säkringen gått har du mest troligt för klen kabel eller en dålig jordpunkt!sigpic
Ljudbyggaren sedan 1998
Comment
-
När det gäller M1 stegen har jag noll koll!
Vad gör det för nytta och byta steg om du inte har ström!?!?sigpic
Ljudbyggaren sedan 1998
Comment

Comment