Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio BMW E34

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Radio BMW E34

Hur funkar det med radioantenn i en E34 som inte har normal antenn. Jag vet faktiskt inte var antennen eller antennerna sitter. Har hört att de sitter i allt från B-stolparna till bakrutan. Har även hört att det ska vara speciella HU med dubbla antenningångar osv. Det sitter en blaupunkt HU i den nu, men det är inte min bil, så jag har inte så stora möjligheter att slita och dra i grejerna. Bilen är en 530 (V8) från 93 eller 94.

Bilens ägare vill byta ut original-blaupunkt-bandaren till nåt som tar CD-skivor och tar emot radio.

Tankar?

Re: Radio BMW E34

I min E34 92 sitter antennen i bakrutan, bara plugga in i fram som vanligt. Krävs en adapter dock från BMW-kontakt till vanlig antennkontakt.
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

Comment

Originally posted by Kulan View Post
      I min E34 92 sitter antennen i bakrutan, bara plugga in i fram som vanligt. Krävs en adapter dock från BMW-kontakt till vanlig antennkontakt.
      Så är det!

Kontakten är inte specifik för BMW, denna används allt flitigare i dag och kallas fakra!
      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Tackar, då vågar jag mig på att koppla in en HU som vanligt.

Comment

Originally posted by Nonne View Post
          Så är det!

Kontakten är inte specifik för BMW, denna används allt flitigare i dag och kallas fakra!
          Jo det vet jag, BMW-kontakt kanske var fel ordval men ja skrev så att trådskaparen skulle haja
          BMW E38 740
          BMW M5 -01
          bilradiohuset.se
          SM-guld 2012

Comment

Working...
          X