Announcement

Collapse
No announcement yet.

the loudest steg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• the loudest steg?

Tjena, hittade ett steg på en engelsk sida, the loudest tl-1021. Något som vet något om det steget? Priset är ju sjukt billigt med tanke på vad det kostade förr och effekten det ger ut. På en annan sida kostade det ca 1500£ och på den här sidan 299£. Någon som tror att det är något att satsa på? Vart riktigt sugen på det faktiskt. Jag är ju bara 16 år så jag har inte råd att köpa vad som hellst för steg, men jag vill ju ha något kraftigt för så billigt som möjligt. Ska nog förmodligen driva en MT15 på det isåfall.

Här är länken:

http://www.audioassault.co.uk/Amps/M...-1021_Mono_Amp

Mvh Erik

Re: the loudest steg?

Ytterst tveksam! Satsa på nått känt begat steg istället. Och om det nu är så att det steget kan lämna den effekten så tänk på att du behöver ström!

Börja med nått lite mindre så du lär dig hur det fungerar för brinna lär det göra.

Comment

Är ju ett DD M3 till salu i forumet till salu?

Comment

2 optima 75ah med 50mm2 ren koppar kabel ström och jord ska nog räcka, gick hur bra som hellst till med stetsom 4k2d när jag drev solo x 18, sjönk aldrig under 12v på riktigt höga volymer. saken är den att jag har ju stetsom 4k2d just nu men dock ingen bas, och jag har inte råd att köpa en bas till den, så därför tänkte jag satsa på det steget och en mt15 från england istället när jag har fått stetsom sålt.

Men är det något skit som går sönder direkt så skiter jag ju givetvis, men tycker ändå att det lär vara hyfsat med tanke på vad det kostar i andra affärer i england.

Comment

Att tänka på vid egenimport
          hur blir det med Garantier ,service, hjälp mm

Sen säger jag varken bu eller bä om steget

Har du några värden på steget?

Comment

The stunning TL-1021 Class D digital monoblock subwoofer amplifier delivers an enormous 8,000w max power (3,000w RMS) at 2 ohm, and 2,000w RMS at 4 ohm.

Huge amounts of careful and detailed research, design, development and testing, has resulted in TheLoudest.com proudly presenting one of the most powerful monoblock subwoofer amplifiers in the world. Measuring close to a meter in length, with 0 AWG power and 6 AWG speaker terminals, it certainly means business.

With a precision-engineered heavy-duty build, the TL-1021 offers fantastic bass reproduction, and maintains such clear bass reproduction at uncompromisingly high power levels.

With such huge output power, this amplifier can draw very large currents from the vehicle battery and alternator. Depending on vehicle model, one or more of these components may have to be replaced to enable the amplifier to operate to its full potential. A common fix is using a split-charge relay with a second battery located near to the amplifier.

Features:

Class D Monoblock Subwoofer Amplifier
            Remote gain controller included in the package
            Huge Power Output
            Subsonic (20 ~ 50 Hz adjustable), Lowpass (40 ~ 180 Hz adjustable) and Bass Boost filters
            N-Channel Circuit for high efficiency
            Excessive heat, Reverse polarity, Short circuit and Input Overload protection
            Heavy-Duty Power Supply
            Heavy-duty aluminium heat sink
            “Bass Kompressor” circuitry provides extra low-frequency enhancement

Specifications: Output Power (14.4v)
            (When bridging the channels)

1 x 8,000 watts Max (@ 2 ohm)
            1 x 3,000 watts RMS (@ 2 ohm THD+N < 3.5%)
            1 x 2,000 watts RMS (@ 4 ohm THD+N < 2%)

Up to 1 x 3,400 watts RMS (@ 2 ohm)
            Up to 1 x 2,500w watts RMS (@ 4 ohm)

Output Power (14.4v)
            (When using both channels individually)

2 x 4,000 watts Max (@ 1 ohm per channel)
            2 x 1,500 watts RMS (@ 1 ohm per channel THD+N < 3%)
            2 x 950 watts RMS (@ 2 ohm per channel THD+N < 2%)
            2 x 600 watts RMS (@ 4 ohm per channel THD+N < 3%)
            2 x 560 watts RMS (@ 4 ohm per channel THD+N < 1%)

Frequency response 10 Hz ~ 200 Hz

Subsonic Filter Frequency Range 20 ~ 50 Hz (Adjustable)

Low Pass Filter Frequency Range 40 ~ 180 Hz (Adjustable)

Bass Boost Frequency Range

45 Hz
            Input Impedance

67 Kohm
            Input sensitivity

0.2 V ~ 5 V
            Signal/Noise Ratio (A. Wtg)
            1 Watt Reff.

>100 dB
            Damping Factor
            (100 Hz @ 4 ohm)

>120
            Efficiency

82%
            Total Harmonic Distortion (THD)
            4 ohm loaded 1 Watt 0.20%
            800w RMS 0.50%
            80% of total 0.70%

Idle Current 2.4 A
            Max Peak Current

240 A
            Minimum Subwoofer impedance Each channel individually

1 ohm
            Minimum Subwoofer impedance when in bridge mode

2 ohm
            Power supply

DC 12V
            Dimensions
            (length x width x height) 832 x 195 x 60 mm

Cables to Use:
            The TL-1101 wiring kit is strongly advisable, as it includes all the correct specification cables to ensure the amplifier, charging system and subwoofer(s) are all correctly linked together. All the accessories needed are included, and they are already installed on the cables.

If you insist on not using the TL-1101 wiring kit, the following is absolutely necessary for the amplifier to function properly:
            - At the very least, 0 AWG power and ground cable. - At least a 250A fuse installed inline on power cable.
            - At the very least, 2 x 9 AWG speaker cable (2 x 6.6 mm sq).

Comment

Det står att det är ett monoblock, men det står också att det är 2 kanaler. Är det ett dualmono?
              Hopp, ska man göra nu då?

Comment

förmodligen.

Comment

ingen som har något att säga om det?

Comment

Originally posted by RESX15 View Post
                    Med så mycket dist och låg dämpfaktor skulle jag oroa mig lite för att det inte kommer låta kalasbra direkt. Men effekt verkar det ju lämna.

Comment

Originally posted by Jonhny View Post
                      Med så mycket dist och låg dämpfaktor skulle jag oroa mig lite för att det inte kommer låta kalasbra direkt. Men effekt verkar det ju lämna.
                      Reagerade också på de höga dist och volt värdena de specifiserat , vad ger steget i rms vid 0.1% dist och 13.8V????
                      "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Originally posted by RESX15 View Post
                        Utan att veta med hundra procent säkerhet så skulle jag låta detta vara p g a att det kommer att strula, som de andra skriver hur gör du med support eventuella fel etc.
                        Det finns en enkel grundregel, man får det man betalar för.
                        Företaget i detta fall som annonserar på ett sådant sätt är bara intresserade av att fånga lättfångade fiskar i sitt nät.
                        Mvh // Jelly
                        EMMA Domare 2013 Ljud + Inst.

Nya leksaken : http://www.garaget.org/?car=329045

Comment

Håller med de andra grabbarna.
                          Garanti & support kan vara mycket värt, sen som Hewi och de andra sa om dist och ren effekt.
                          Sen ska man alltid ha i bakhuvudet att man får vad man betalar för.
                          Om just de stegen kan jag inte uttala mig, då jag aldrig hört/sett dem.
                          Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                          --------------------------------------------------------------------------------
                          Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                          PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

ser att du har Stetsom steget ute till försäljning
                            Säger bara kör på det istället för nått "Nonamesteg"

Comment

Kollar man på stegets "hemsida" (theloudest.co.uk) så verkar det inte stå någonstans i produktbeskrivningen eller i manualen att steget är dual mono, sånt brukar ju anges när det gäller den typen av steg. Jag gissar att man har byggt ihop 2 st TL-1022 i detta steg, det steget har identiska effektvärden som TL-1021 har per kanal.

Effektuppgifterna verkade först vara fantasier, men allting verkar ändå vara seriöst beskrivet och i manualen finns rekommenderationer på hur man ska installera någorlunda korrekt med tanke på stegets strömförbrukning. Priset ligger egentligen på 1495 pund och det är inget fantasilågt pris åtminstone.

Men, som sagt, garantier+support är bra att tänka på. Distorsionen vid RMS-effekten är ju också relativt hög.

Comment

Working...
                              X