Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri fråga (biltema)?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Batteri fråga (biltema)?

hej hej..

undrar lite över hur biltemas silvriga 75ah står sig till bilstereo.

tänkte köpa tre st 75ah...

tanken till detta är att budgeten inte är så hög. och det är till min bruksbil.

om ingen annan har nått tips på tre batterier som får kosta sammanlagt runt 3000:-

Re: Batteri fråga (biltema)?

Varför just tre batterier? Har du mycket effekt eller vill du stå och spela utan motorn igång länge?

Ang batterierna så borde dem fungera bra till bruksbil så länge du inte har "värsting" grejer i bilen.

Själv köpte jag ett Exellent Xtreme 75Ah och det kostade 995kr har jag för mig. Fungerar helt okej

Comment

Biltermas silverbatterier ska fungera riktigt bra till bilstereo är vad jag har hört av känt bilstereofolk..
      BMW E38 740
      BMW M5 -01
      bilradiohuset.se
      SM-guld 2012

Comment

okej låter bra de då blir det att handla tre och se.. jo det sitter ett rf mono 1500wrms och två st rf 2-kanals på 600wrms st. så det är bra att ha lite ström.. och jag har redan gjort fästen för två i skuffen..

Comment

Ja okej. Det kommer nog att fungera utmärkt

Comment

När jag arbetade med servicar för ca 6 år sedan och 19 år bakåt så tror jag nog att jag bytade ut tusentals Biltema batterier!
            Dessa var som regel ett eller max två år gamla!

Mot alla odds så har jag faktiskt en bil i Teamet som har ett "silvrigt tror jag det är" Biltema batteri i sin bil, den killen är skitnöjd och stereon är inget skräp kan jag lova!
            sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

vet när jag tog körkortet för typ ca:7år sen så hade jag biltema batteri och de höll inte länge. men de ska ju va bättre nu de silvriga. säger ju en del iallafall. blir ett test iallafall.. kommer med kommentar om de sen så märks det väl hur länge de håller..

till en lite extra fråga.
              håller på hed ett bygga och ska he en fin batteribank och undrar då lite hur många banner runing bull 95ah som jag behöver. slutstegen tilsammans drar max 560a två mono 200a st och två 2-kanals 80a st.
              blir två lr tre ctek 25000 laddare till de och extra generator när den skall gå på tomgång.
              räcker 5st lr behöver jag fler?

Comment

Har provat i flertalet bilar nu biltemas silverbatterier med mycket bra resultat har varit bättre en en del mycket dyrare batterier ..

en bra regel då det gäller hur många batterier man ska ha då det gäller musik ton är helt annat . är 75AH / 1200 watt är en mycket enkel regel som funkat mycket bra är bara att räkna i hop hur mycket effekt som man har och sen får man ut hur många AH man behöver ..

En som har den obotliga skadan BASSKADAN....

En som har den obotliga skadan BASSKADAN

Comment

då lär det ju bli ca 6600wrms. enligt det du skrev räcker de med ca:6st 75ah Då lär ju 5st 95ah runing bull räcka då?

Comment

Originally posted by R4-Junior View Post
                    Har provat i flertalet bilar nu biltemas silverbatterier med mycket bra resultat har varit bättre en en del mycket dyrare batterier ..

en bra regel då det gäller hur många batterier man ska ha då det gäller musik ton är helt annat . är 75AH / 1200 watt är en mycket enkel regel som funkat mycket bra är bara att räkna i hop hur mycket effekt som man har och sen får man ut hur många AH man behöver ..

En som har den obotliga skadan BASSKADAN....
                    Då skulle jag med andra ord klara mig med ett 20 Ah batteri på mina 4:a steg

Den regeln får du allt förklara!
                    sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Jag har 180Ah och 1000A / 1000 rms och det tycker jag är lite i underkant.
                      Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Jag tycker att ett batteri per 100A i avsäkring är en bättre tumregel.
                        sigpic

Comment

Kompisen köpte ett biltema batterie (vet ej vilket), förra sommaren, sedan ställde han bilen under några dagar i vintras, och när han kom tillbaka så hade det sprukit och frusit. så jag skulle inte handla där :P hehe

Comment

Dom har ju 3 års garanti på dom silvriga, så är ju bara att åka tillbaka om det går sönder

Comment

Originally posted by Tryck_o_pys View Post
                              Kompisen köpte ett biltema batterie (vet ej vilket), förra sommaren, sedan ställde han bilen under några dagar i vintras, och när han kom tillbaka så hade det sprukit och frusit. så jag skulle inte handla där :P hehe
                              Det finns åtminstone tre orsaker till att batteriet frös sönder:

1. Batteriet var mycket dåligt laddat när bilen ställdes undan.
                              2. Bilen hade saker som drog tjuvström, vilket gjorde att batteriet laddades ur.
                              3. Batteriet var dåligt från början och hade hög självurladdning.

Inte för att vara elak mot din kompis, men jag tror mest på alternativ 1.

Comment

Working...
                              X