Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämplig låda i Megané cabbe?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lämplig låda i Megané cabbe?

Cabbar är ju lite sådär att få till..., i denna finns en liten genomlastningslucka.
    Funderar på en bandpass med port genom den. Har 2 stabila åttor liggandes, det är ganska ont om plats, max 30 cm på höjden.
    Framsystemet spelar bra med bas, så det borde ju funka?

Nån som pillat i en sån?

Re: Lämplig låda i Megané cabbe?

Gamla eller plåtcabben?

Problemet med att sätta en sub bak är att i färd med taket nere så blåser helt enkelt basen bort... Kolla om det inte finns plats för en 8:a framför handskfacket.
    /tycker Erik.

Comment

Har kollat framtill, trångt är bara förnamnet...., och det gäller den "gamla".
      Möjlitvis under passagerarstolen, ska mäta lite.

Comment

Är det den gamla kan du ju kasta ur baksätet. Det är ju helt poänglöst om inte baksätespassagerarna är amputerade. Fördelen med den är ju dock att hela ovansidan på brädan snäpps loss på någon minut.

Bing hade gjort en intressant lösning i en 911 som kan vara ett alternativ.

Här är hela artikeln: http://caraudiomag.com/articles/porsche-911-gt3-install
        /tycker Erik.

Comment

Det såg smutt ut...
          Har haft locket på brädan av, mycket smidigt, gömde hide-away-uniten till en Pioneer Avic där.
          Funderar på middar där originaldiskanterna suttit.
          Kör koaxer i dörrarna nu, funkar över förväntan, så vi får se.
          Baksätet används faktiskt ibland..., små barn...

Comment

...Och kort förare får man anta...

Har ju förmånen att få leka en del med nya bilar och har varit svårt sugen på att handla en Honda CR-Z ("nya CRX-en") sen jag först såg den. Körde en häromdagen och den var inte dum alls, men inte ens jag kan plåga mina barn så...
            /tycker Erik.

Comment

Det är fullt i klass med Meganén, som tur är, är det extrabilen..., har en Outlander turbo också, där är bättre plats.
              Men ljudet är redan färdigt i den...., och man måste ju bara pilla......

Comment

Att basen inte stannar i en cabbe håller jag inte med om!
                Jag har byggt ett stort antal bilar där ägaren är (b)asnöjd!
                Det finns ett flertal saker som påverkar slutresultatet, basval och hur man bygger.
                Jag och mina kunder vet
                sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Jag är rätt nöjd med hur tian spelar i min cabbe med. Även i 120 med cabben nere.
                  Det är där kunskapen kommer in...
                  /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Nonne View Post
                    Jag och mina kunder vet
                    Det är ju fantastiskt att du och dina kunder vet....., trodde detta var ett forum, och på sådana brukar man dela sina erfarenheter.....

Nåväl, har fått alla kablar och steg på plats, har provat lite olika "färdiga" lådor och placeringar, absolut bäst resultat fås med all bas in genom skidluckan och helt tätt runt hålet.
                    Blir en portad med 2 åttor som planerat.

Comment

Originally posted by mongo View Post
                      Det är ju fantastiskt att du och dina kunder vet....., trodde detta var ett forum, och på sådana brukar man dela sina erfarenheter.....
                      Har jag gjort i flera år också, men litta eget material i svåra bilar är bra och ha i ryggsäckan!
                      Skulle jag kläcka allt jag lärt mig de senaste 25 åren så har mina kunder ingen fördel av att besöka mig!
                      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Nu är allting på plats, blev en portad lösning med 2 feta åttor från Monacor, in genom skidluckan och tätat runt om. Fick sänka baffeln rätt rejält, så det blev ett utrymme för basarna att andas i, innanför ryggstödet. Lite "corner loading"....
                        Spelar långt över förväntan, väldigt bra kontroll på basen, dessutom upplevs den komma framifrån.
                        Är inte riktigt nöjd med framsystemet, tror det blir nåt åt Trius uppe på brädan och middar i dörrarna.

Comment

Grattis! Kul att det funkar bra!
                          /tycker Erik.

Comment

Working...
                          X