Undrar om någon jämnfört mosconi steg mot Genesis serie III och/eller Audison vrx?
Står sig mosconi mot ovannämda?
Jag har lyssnat till viss del på Mosconi, och min högst personliga åsikt är att om du matchar stegen mot rätt högtalare, så kommer man få ett enormt bra resutlat.
italienska steg, såsom Audison, Celestra, Mosconi är alla av den egenskapen av att förser man dem med en adekvat danspartner, så får man både dubbelubugg, slowfox och quickstep i en och samma förpackning.
//Jonas
SM-guld 2007 och 2008.
Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda
italienska steg, såsom Audison, Celestra, Mosconi är alla av den egenskapen av att förser man dem med en adekvat danspartner, så får man både dubbelubugg, slowfox och quickstep i en och samma förpackning.
//Jonas
Och vad vore en bra danspartner till celestra? skulle ett dls us6.2kitt duga?
försena funderingar
I mitt VRX så låg det ett irriterande grundbrus som jag störde mig på.
Vet ej om jag hade ett söndags exemplar. Men ett gott tips är att provlyssna först.
I mitt VRX så låg det ett irriterande grundbrus som jag störde mig på.
Vet ej om jag hade ett söndags exemplar. Men ett gott tips är att provlyssna först.
Jag vet att Nonne också sagt/skrivit förrut att han tyckte dom hade lite grundbrus.Dock vet jag inte vilken modell/år av steg han hade/menade.
Jag har sista modellen (vad jag vet) av vrx stegen dom blåa.Mitt är tillverkat i mitten av 2006.Och det är inget grundbrus i det.Inte mer än att det börjar brusa lite om man gaiar över kl 9 på gainen,men det göra alla dom steg jag provat tyvärr.
Jag GILLAR karraktären på Vrx!
Men det är grundbruset jag stör mig på, ett steg som listade 14500:- som har den här varma goa framtoningen FÅR inte ha grundbrus!
Att de värsta detaljsnidarna dras med dessa problem är en sak, sen tycker jag även Audioson är lite mesiga överlag!
Stegen jag tävlade med måste ha varit 2002-2003!
Stegen fick signalen från en Alpine F#1 kombination, så brus därifrån.....NOP!!
Det är just på dessa punkter Mosconi vinner med hästlängder!
Dynamik och kraft med luft och glädje...mmmmmmmmmmmmm!!
Jonas!
Du säger att man ska kombinera med rätt högtalare, vad vet du som inte vi vet som testat en del?
sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Jag GILLAR karraktären på Vrx!
Men det är grundbruset jag stör mig på, ett steg som listade 14500:- som har den här varma goa framtoningen FÅR inte ha grundbrus!
Att de värsta detaljsnidarna dras med dessa problem är en sak, sen tycker jag även Audioson är lite mesiga överlag!
Stegen jag tävlade med måste ha varit 2002-2003!
Stegen fick signalen från en Alpine F#1 kombination, så brus därifrån.....NOP!!
Det är just på dessa punkter Mosconi vinner med hästlängder!
Dynamik och kraft med luft och glädje...mmmmmmmmmmmmm!!
Jonas!
Du säger att man ska kombinera med rätt högtalare, vad vet du som inte vi vet som testat en del?
På din beskrivning låter Mosconi ungefär som Genesis serie III
Men som sagt,mitt steg (blåa stegen från vrx) har inte mer grundbrus än till exempel ett Genesis DMX steg.
Intressant med bra beskrivningar på hur steg låter (tack Nonne!).
Vrx kom i nytt utförande då jag skulle utöka till MultiMedia drift, därför valde jag att byta steg.
Hade denna ombyggnad inte ägt rum just då så skulle jag kört med fler Audison i min bil!
När det gäller Mosconi så är just basfundamentet det som imponerar mest!
Jag har ALDRIG hört steg ta tag i musiken på det sättet i den här prisklassen, jag menar den klassen under 20 000 kronor
sigpic
Vrx kom i nytt utförande då jag skulle utöka till MultiMedia drift, därför valde jag att byta steg.
Hade denna ombyggnad inte ägt rum just då så skulle jag kört med fler Audison i min bil!
När det gäller Mosconi så är just basfundamentet det som imponerar mest!
Jag har ALDRIG hört steg ta tag i musiken på det sättet i den här prisklassen, jag menar den klassen under 20 000 kronor
Hur står sig Mosconi vs Hertz steg?
Är båda åt det varma hållet som skulle passa Amega framsystem?
Vilka skulle du rekomendera?
Har ju tyvär 80mil enkel resa för att provlyssna...
Hur står sig Mosconi vs Hertz steg?
Är båda åt det varma hållet som skulle passa Amega framsystem?
Vilka skulle du rekomendera?
Har ju tyvär 80mil enkel resa för att provlyssna...
Det beror sig på vilken serie du syftar på?
EP4X/2X är ett riktigt kul steg för lite mindre pengar, en av mina storsäljare!
Skulle du gemföra med AS serien får dom spö på allt, är det serie ONE så är skillnaden inte lika stor!
Men då får du inte ha knappen FSA intryckt på Mosconi steget
HP serien är/var bra!
Tycker bara dom liknar Audison för mycket i ljudkaraktären, fast det är väl inte konstigt då dom är syskon!
Att köra 100 watts stegen i Mosconi räcker och blir över, det minsta i AS serien har jag inte testat utan bara sålt utan att få ta del av slutresultatet.
En kombination som är underbar då det gäller både ljud och installation är AS100.4 och AS200.2, dessa har lika små chassi!
Vill man vara kompromisslös för lite pengar kör man ett eller ett par högt rankade AS200.4!
Enligt vår Amerikanske vän som varit med att vinna IASCA FINALS med Mosconi säger att en av våra bilar är.......INSANE
Denna kan man får lyssna på om det blir något ELMIA 2011!
sigpic
När ni ändå är inne på Mosconi, hur skulle ett AS100.4 funka tillsammans med ett par Amega Q-Cox350 och ett par DRVRQ6/QW6? Och ett 200.4 i bryggat läge för att driva basar/midbasar?
Comment