Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! Behöver råd/tips ang bekymmer med utbyte av "stereo"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp! Behöver råd/tips ang bekymmer med utbyte av "stereo"

    Hej

    Jag är en rookie på detta här så finns svaret bland alla trådar häng mig inte!

    Jag har en Ford Focus RS 2010a som jag ville ha bort orginal stereon som är kopplad via can bus.

    Har köpt en ny GPS/DVD enhet
    http://www.autodvdgps.com/ford-new-f...e3o9n9gejqpft3
    som fungerar klockrent TILLS jag försöker låsa dörren!! Går inte att låsa dörrarna! (har keyless go på bilen så låser med att trycka på en knapp på dörrhandtaget eller fjärren)

    Tar jag ut enheten no problem! eller sätter i orginal enhet inga problem.

    Gissar att något i den nya enheten stör ut men vad?

    Behöver jag någon adapter för att få det att fungera?

    Allt fungerar UTAN att låsa bilen...

    Tips?? Please...

  • #2
    Re: Hjälp! Behöver råd/tips ang bekymmer med utbyte av "stereo"

    Skulle tro att du behöver lämna in bilen. Det är inte kul att byta HU i nya bilar.
    Hopp, ska man göra nu då?

    Comment


    • #3
      Re: Hjälp! Behöver råd/tips ang bekymmer med utbyte av "stereo"

      Originally posted by Softis View Post
      Skulle tro att du behöver lämna in bilen. Det är inte kul att byta HU i nya bilar.
      Nä märkte det :-(

      Men skulle vara plug and play... but NOT

      Är där ingen här som kanske råkat ut för liknande bekymmer?

      Gissat att jag behöver någon sorts adapter... eller?

      Comment


      • #4
        Re: Hjälp! Behöver råd/tips ang bekymmer med utbyte av "stereo"

        Ingen som har någon ide till denna bilstereo rookie???

        Comment


        • #5
          Re: Hjälp! Behöver råd/tips ang bekymmer med utbyte av "stereo"

          Som jag sa via mail, felet ligger i CanBus!

          Jag har varit ute för att bilar förlorar komfort funktionen till fönsterna.
          Detta har inte kunnat lösas pga att systemet är " ok " enligt inkopplad dator!
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #6
            Re: Hjälp! Behöver råd/tips ang bekymmer med utbyte av "stereo"

            Originally posted by Nonne View Post
            Som jag sa via mail, felet ligger i CanBus!

            Jag har varit ute för att bilar förlorar komfort funktionen till fönsterna.
            Detta har inte kunnat lösas pga att systemet är " ok " enligt inkopplad dator!
            Nja som det ser ut nu är det mitt "key less go system " som ställer till det.

            Eftersom det inte stänger av strömmen fören jag har låst så uppfattar bilen det som att den inte ska låsa eftersom allt inte är stängt som ska vara det. I detta fall stereon.

            Tydligen ganska vanligt fel som blir på nya bilar enligt många forum...

            Återstår att se ifall eller snarare hur jag löser det.

            Tar jag ut säkringen till enheten så fungerar det att låsa så med andra ord kan jag bara få något som gör att bilen tror att enheten är avstäng när jag stängt av den bör det fungera.
            Finns tydligen en annan som haft samma problem men det var enkel löst, får bara inte tag i killen :-(


            Verkar konstigt att ingen annan råkat ut för detta här
            Last edited by Yamdan; August 29, 2010, 19:37.

            Comment


            • #7
              Re: Hjälp! Behöver råd/tips ang bekymmer med utbyte av "stereo"

              Finns väl en relativt simpel lösning på ditt problem, dra en separat kabel från batteriet till stereons konstantplus. Eller är det tändningplus som måste brytas för att kunna låsa bilen?
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • #8
                Re: Hjälp! Behöver råd/tips ang bekymmer med utbyte av "stereo"

                Originally posted by ChriZtoffer View Post
                Finns väl en relativt simpel lösning på ditt problem, dra en separat kabel från batteriet till stereons konstantplus. Eller är det tändningplus som måste brytas för att kunna låsa bilen?
                Tja det är här jag går bet.
                Jag gissar att det jag behöver bryta är tändningsplus eftersom det är den som "inte" bryter i och med keyless go systemet.

                Som sagt är en rookie på detta och behöver hjälp....


                Känns som detta bekymmer borde dyka upp med vilken ny enhet som när man har keyless go... eller?

                Comment


                • #9
                  Re: Hjälp! Behöver råd/tips ang bekymmer med utbyte av "stereo"

                  Testa att koppla ur den röda kabeln till stereon, om den går igång då så är det tändningsplus som ställer till det för dig.
                  Mitt projekt: Volvo V60
                  BRL - B2 & Dayton

                  More to come...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hjälp! Behöver råd/tips ang bekymmer med utbyte av "stereo"

                    Kan man växla +12 konstant strömmen och +12 tändingströmmen utan att man strular till något?

                    Har läst att flera med liknande bekymmer har gjort detta och sedan fungerade det.

                    Kan vara värt ett försök men vill bara kolla av så jag inte förstör något på vägen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hjälp! Behöver råd/tips ang bekymmer med utbyte av "stereo"

                      Om du byter plats på dom så kommer stereon att tappa minnet varje gång du slår av tändningen. Har du testat det som jag föreslog i förra posten?
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

                      More to come...

                      Comment

                      Working...
                      X