Announcement

Collapse
No announcement yet.

8" sub, vad välja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 8" sub, vad välja?

    Originally posted by Slarvar View Post
    jag är sugen på dubbla element.
    Eller så tänker du om och provar EN bas med DUBBLA spolar. Tror att du skulle bli rätt uppkäftigt med en DD 1508 D4 med dina steg
    Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

    Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

    Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

    Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

    Comment


    • #17
      Re: 8" sub, vad välja?

      Ja, annars kan han ju testa ES8 som han var sugen på från början. Dubbla 4 ohm där med och även billigare än dom 2 GZ'orna.

      Men nu borde jag väl hellre hålla käft och låta frågeställaren ta sitt eget beslut.
      B² audio Sweet Like Danish
      www.b2audio.com

      Comment


      • #18
        Re: 8" sub, vad välja?

        Jag bytte precis ut mina es250 jag hade i bubblan till hx för att spela högre...
        Men dom spelade helt underbart.
        Jag körde 60 liter på dom och 1x 6" port på 20cm + trattar...
        Och det både rockade röv och lät kanonfint....
        Bättre än hx basarna som låter lite tyngre och djupare...
        PM:a om du är sugen för jag har båda basarna liggande och dom är i kanonskick...

        Comment


        • #19
          Re: 8" sub, vad välja?

          Jag har ärligt talat ingen aning om vad jag skall välja, inte den blekaste om jag skall vara ärlig....

          Nu är iaf min 2518 urplockad och ivägskickad, låter ganska tråkigt i bilen nu...
          Får nog stoppa i min 0510 tills jag hittat något annat för jösses va trist det blir utan botten.

          Har ju fått mycket bra tips här nu men kan som sagt fortfarande inte bestämma mig,
          hur är gzhw20x egentligen?

          Comment


          • #20
            Re: 8" sub, vad välja?

            [QUOTE=
            hur är gzhw20x egentligen?[/QUOTE]


            mest lyssnat på det elementet i deras egna låda *en portad med slotport
            spelar grymt bra, dels välljudande, men går å spela förvånansvärt högt med, körde en sån i en golf4 ett tag, med ca 600w rms till, å de lirade så in i helsicke, så ja de e trevliga element, får du chansen så lyssna på dom
            De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

            Comment

            Working...
            X