Jag har ett Alpine Mrd M1005 som inte vill funka, display o allt funkar, luktar inte brännt ur den, men när jag kopplar in en bas o vrider på fullt så kommer det knappt ut nå ljud ur basen, testade att koppla in en 6 tummare, konen rör sig en del, men är ungefär som om steget bara lämnade typ 10 rms, nån som vet vad det kan vara för fel?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Problem med slutsteg
Collapse
X
-
Re: Problem med slutsteg
Har du varit inne i prosessorn och rattat om inställningarna?
Dessa steg är inte bara att koppla in och lira, har man otur är det väldigt tyst!sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
-
Precis som Tonny säger, har du gjort allt rätt (ingen tycker mindre om dig om du konsulterar manualen) så ska det lira av bara sjutton, annars har det hänt något med steget, ta då kontakt med din närmaste återförsäljare!
Har du tappat manualen gå in på www.alpine-electronics.se klicka sedan på "support" -> "bruksanvisningar" och skriv in MRD-M1005.Svensk importör/generalagent av:
Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat
Best European Distributor 2011 - Alpine
Comment
-
Det var den jag tänkte jag skulle försöka få fram!Originally posted by Nordenmark View PostJohan, aka 12 Volt Sverige, kan kanske trolla fram den snabbguide som Alpine tog fram till dessa steg. Så man slapp läsa igenom hela manualen för att få ljud.sigpic
Ljudbyggaren sedan 1998
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Comment
-
Jaaajaaaaaa eftersom du ber så snällt, ska plocka fram spaden och gräva igenom datorerna!Originally posted by Nordenmark View PostJohan, aka 12 Volt Sverige, kan kanske trolla fram den snabbguide som Alpine tog fram till dessa steg. Så man slapp läsa igenom hela manualen för att få ljud.Svensk importör/generalagent av:
Comment
-
Jepp, men forumet går lite på tomgång och den Amerikanska siten är helt omgjord, riktigt snygg ska jag säga! Så jag får rota fram din gamla laptop och se vad jag kan hitta!
(hittade det...borde bli arkeolog)Last edited by 12 Volt Sverige; July 9, 2010, 16:58.Svensk importör/generalagent av:
Comment
-
Skicka över din privata mail så får du ett PDF-dokument med instruktioner!Originally posted by tobbe77s View PostJag har ett Alpine Mrd M1005 som inte vill funka, display o allt funkar, luktar inte brännt ur den, men när jag kopplar in en bas o vrider på fullt så kommer det knappt ut nå ljud ur basen, testade att koppla in en 6 tummare, konen rör sig en del, men är ungefär som om steget bara lämnade typ 10 rms, nån som vet vad det kan vara för fel?Svensk importör/generalagent av:
Comment
-
Dra över den till mig också, ser ut som om den låg på en havererad hd
sigpic
Ljudbyggaren sedan 1998
Comment

Comment