Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DEX-P99RS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Pioneer DEX-P99RS

    Det kan ju faktiskt vara en av fördelarna med att DSP:n sitter i maskinen.
    //Patrik

    BRL Trollhättan AB

    BMW 525 Fas V YONONO :
    Wired with Audioquest.


    5 X Svensk Mästare, EM 3a 2009 Advanced 5, EM 2a 2010/2011/2012

    WWW.BRL.SE

    Comment


    • #77
      Re: Pioneer DEX-P99RS

      Originally posted by Mokke View Post
      Bytte från P9 kombon till P99 och det blev ett stort lyft. Bytte i och för sig även steg från Hertz HP5 till Helix A6 samtidigt. Gillar även att delningsfrekvenserna blivit mycket mer flexibla i P99:an.
      Du tror inte det har nåt med byte av steget?

      Originally posted by Mats H View Post
      Jag kan hålla med om att det finns ett "Alpine-sound". Dock försvann det mesta av det när jag bytte från 701 till F1.

      ODR'en är ganska fri från sådana saker, fast den lägger till med lite "katedral-ljud", en syntetisk eller processad klang kan man kalla det.
      Det som räknas är att hålla signalen så ofärgad som möjligt och tydligen så har man lyckats med P99'an.
      Om man får odr eller p90 til att låta "katedral" har man missad något allvarligt under justeringen!
      Joakim Skovlund
      Autodesign AS
      Ledare - Autodesign AS - www.autodesign.no
      Mobil: +47 943 55 200 - Emailt:joakim@autodesign.no

      BMW E34 Touring Pioneer ODR / Mosconi / DDZ edition. bildtråd 1 bildtråd 2 Eurpoean Champion 2009 & 2011 - EMMA Advanced unlimited

      Comment


      • #78
        Re: Pioneer DEX-P99RS

        Originally posted by Mats H View Post
        Jag kan hålla med om att det finns ett "Alpine-sound". Dock försvann det mesta av det när jag bytte från 701 till F1.

        ODR'en är ganska fri från sådana saker, fast den lägger till med lite "katedral-ljud", en syntetisk eller processad klang kan man kalla det.

        Det som räknas är att hålla signalen så ofärgad som möjligt och tydligen så har man lyckats med P99'an.
        En ofärgad maskin skulle vara nåt för mig,dock lite dyr för mig i nuläget.

        Comment


        • #79
          Re: Pioneer DEX-P99RS

          Originally posted by Välljudsfantast View Post
          En ofärgad maskin skulle vara nåt för mig,dock lite dyr för mig i nuläget.
          Existerar ej. Tyvärr. Bara olika nära.
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • #80
            Re: Pioneer DEX-P99RS

            Prova med BECKER(s) färgborttagning.
            Under tusenlappen.

            Pierre
            SEASTREAMS GARAGE


            ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

            Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

            Comment


            • #81
              Re: Pioneer DEX-P99RS

              Originally posted by Puttmeister View Post
              Pioneer p99rs är en mkt bra maskin (framförallt om man ser till priset).


              Alpineprodukter överlag (inkl F1) exvis har i 95% av alla anläggningar jag lyssnat i haft överdrivna "s" ljud
              Då tillhörde inte min de 95%
              Jag förstår inte att ni lovordar P99 på det viset!
              Ska jag vara ärlig så tycker jag den är hård och överdriven!
              Tycker Mats katedralförklaring var klockren!

              Kan iofs sitta i steget också, för när det kopplades in tyckte jag Morel LE blev väldigt på, maskinen passar inte med ett Amega kit heller!
              Jag får nog koppla upp et Sinfoni steg för att se om det hjälper!
              Samtidigt har jag dragit ner mellan -3 och -6 db på de kritiska banden!
              Att ratta en P99 är som att glida runt på en oljad aluminium knopp!

              Usch va jag lät kritisk
              Maskinen är helt okej, men Pioneer skulle bara lagt ett par tusen på Highend känslan!
              En maskin för 14 000 kronor får INTE vara så ranglig!

              Mendet är ändå marknadens mest prisvärda maskin i HighEnd segmentet!
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment


              • #82
                Re: Pioneer DEX-P99RS

                Originally posted by jonash View Post
                Existerar ej. Tyvärr. Bara olika nära.
                Vad synd,det hade varit lättare då.Att ha något att utgå ifrån och sen bygga vidare på anläggningen.

                Comment


                • #83
                  Re: Pioneer DEX-P99RS

                  [QUOTE=Joakim Skovlund;10887]Du tror inte det har nåt med byte av steget?
                  QUOTE]

                  Jo, byte av steg gjorde en hel del.
                  Men även bytet av P9:an mot P99RS gjorde sitt det också.
                  Non Habere Sed Esse

                  Comment


                  • #84
                    Re: Pioneer DEX-P99RS

                    Originally posted by Välljudsfantast View Post
                    Vad synd,det hade varit lättare då.Att ha något att utgå ifrån och sen bygga vidare på anläggningen.
                    Ja, men som du vet så finns det inget sånt, inte för bil, inte för hemmabruk. Kommer aldrig finnas heller. Fysik. Lagar, praktik OCH teori. Ja, det är omöjligt.

                    Som jag sa förut, man är bara olika nära.
                    SM-guld 2007 och 2008.
                    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                    Comment


                    • #85
                      Re: Pioneer DEX-P99RS

                      Originally posted by Välljudsfantast View Post
                      Vad synd,det hade varit lättare då.Att ha något att utgå ifrån och sen bygga vidare på anläggningen.
                      Det kan du lugnt göra ändå, du hittar inget annat som är bättre på marknaden ur den synvinkel.
                      //Patrik

                      BRL Trollhättan AB

                      BMW 525 Fas V YONONO :
                      Wired with Audioquest.


                      5 X Svensk Mästare, EM 3a 2009 Advanced 5, EM 2a 2010/2011/2012

                      WWW.BRL.SE

                      Comment


                      • #86
                        Re: Pioneer DEX-P99RS

                        Originally posted by Nonne View Post
                        Då tillhörde inte min de 95%
                        Jag förstår inte att ni lovordar P99 på det viset!
                        Ska jag vara ärlig så tycker jag den är hård och överdriven!
                        Tycker Mats katedralförklaring var klockren!

                        Kan iofs sitta i steget också, för när det kopplades in tyckte jag Morel LE blev väldigt på, maskinen passar inte med ett Amega kit heller!
                        Jag får nog koppla upp et Sinfoni steg för att se om det hjälper!
                        Samtidigt har jag dragit ner mellan -3 och -6 db på de kritiska banden!
                        Att ratta en P99 är som att glida runt på en oljad aluminium knopp!

                        Usch va jag lät kritisk
                        Maskinen är helt okej, men Pioneer skulle bara lagt ett par tusen på Highend känslan!
                        En maskin för 14 000 kronor får INTE vara så ranglig!

                        Mendet är ändå marknadens mest prisvärda maskin i HighEnd segmentet!
                        Det låter väldigt konstigt. Du kanske har nått fel på din maskin.Du har inte tryck på kompressionknapparna av misstag då.
                        //Patrik

                        BRL Trollhättan AB

                        BMW 525 Fas V YONONO :
                        Wired with Audioquest.


                        5 X Svensk Mästare, EM 3a 2009 Advanced 5, EM 2a 2010/2011/2012

                        WWW.BRL.SE

                        Comment


                        • #87
                          Re: Pioneer DEX-P99RS

                          Originally posted by Puttmeister View Post
                          Det låter väldigt konstigt. Du kanske har nått fel på din maskin.Du har inte tryck på kompressionknapparna av misstag då.
                          Ska kontrolera det!
                          sigpic

                          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                          Ljudbyggaren sedan 1998

                          Importör av Mosconi, Gladen
                          Se oss på Facebook för nyheter.

                          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                          Comment


                          • #88
                            Re: Pioneer DEX-P99RS

                            Tycker det är väldigt tyst om p99rs har någon fått grepp om den är bra och klarar att slå F1 och P9 eller är det bara en bra maskin som har ett bra pris med mycke fineser som kommer innom kort att va på de flästa nyare modeler 2010?

                            Comment


                            • #89
                              Re: Pioneer DEX-P99RS

                              Originally posted by Peter View Post
                              Tycker det är väldigt tyst om p99rs har någon fått grepp om den är bra och klarar att slå F1 och P9 eller är det bara en bra maskin som har ett bra pris med mycke fineser som kommer innom kort att va på de flästa nyare modeler 2010?

                              Tror efterhånden der er mange der har fået den, der var en del der havde dem i til Emma EM og klarede sig rigtig fint, ved at der stadig er en ret pæn venteliste på at få dem

                              Men den er super fin, lyder rigtig rigtig godt....
                              sigpic


                              Pioneer ODR RS D7RII - RS-A9 - RS-A7 X2 - TS-T01RSII - TS-S01RSII - TS-M01RSII - TS-W01RSII x3

                              Comment


                              • #90
                                Re: Pioneer DEX-P99RS

                                Okej!
                                Väntelista???

                                Mvh Peter
                                Last edited by Administrator; December 5, 2009, 12:54. Reason: Marknadsföring för privatimport hör ej hemma här.

                                Comment

                                Working...
                                X