Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny medlem, Ny bil Octavia RS -08

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny medlem, Ny bil Octavia RS -08

    Efter att kört nya bilen en vecka ungefär så har man ju lessnat på orginal ljudet :P hehe
    Bilen är som sakt en Octavia RS -08 Kombi med lilla ljudpaketet, 6.5" i dörren å diskant vid handtaget.

    Tänkte att ni hade bra svar på mina frågor

    Vill ha lite tips på setup som funkar bra i denna bil, lyssnar på det mesta som pop till In Flames
    Alltid tyckt att det är svårt att få till bra ljud för hårdare musik utan att det låter skrikigt.

    Tänkte börja med nytt framsystem, bas å steg.
    Tänkte köra med orginal HU för att behålla lite finesser som ligger i den, så även en ljudprocessor eller en hög till lågnivå omvandlare som neutraliserar signalen är aktuellt.

    Har kikat lite Hertz ES 250D.3 och Hertz HSK 165.4
    Är det nått som skulle funka?
    Steg till framsystem å bas, vad rekomenderar ni?

    Installationen skall bli diskret och ej ta upp så mycket plats.
    Funderar på att bygga bas på en sida och steg på den andra:=
    Självklart kommer det att dämpas en del med.

    Kom med ideer å förslag
    Last edited by hanspettersson; July 4, 2010, 16:01.

  • #3
    Re: Ny medlem, Ny bil Octavia RS -08

    Köp mina dörrsidor!
    Se under köp/säljes...

    Comment


    • #4
      Re: Ny medlem, Ny bil Octavia RS -08

      Originally posted by skodamannen View Post
      Köp mina dörrsidor!
      Se under köp/säljes...
      Hehe har kikat på den annonsen :P men ska nog till en början köra med orginal dörrsidor med 6.5" på orginal plats.
      Bara göra adaptrar så att det inte blir så mycke luft mellan högtalaren å dörrsidan.

      Men skodamannen kanske har nå bra tips på komponenter eller kabeldragning.

      Comment


      • #5
        Re: Ny medlem, Ny bil Octavia RS -08

        Har snöat in lite på ett par Amega Qcomp 60 nu...verkar som man inte kan bli missnöjd med dessa
        Vad rekomenderar ni för steg till ett par sådana.
        Gärna nått litet, har sneglat lite på Alpine PDX för jag vill göra en snygg och diskret installation.
        Ska ju ha plats för hundarna med å i framtiden en barnvagn kanske......

        Dörrsidorna i Octavian verkar väldigt mjuka....räcker det bara med dämpmatta eller ska man göra nått mera?

        Comment


        • #6
          Re: Ny medlem, Ny bil Octavia RS -08

          Originally posted by hanspettersson View Post
          Har snöat in lite på ett par Amega Qcomp 60 nu...verkar som man inte kan bli missnöjd med dessa
          Vad rekomenderar ni för steg till ett par sådana.
          Gärna nått litet, har sneglat lite på Alpine PDX för jag vill göra en snygg och diskret installation.
          Ska ju ha plats för hundarna med å i framtiden en barnvagn kanske......

          Dörrsidorna i Octavian verkar väldigt mjuka....räcker det bara med dämpmatta eller ska man göra nått mera?
          Har inte lyssnat på dom men: Genesis Profile stegen är mkt smidiga till formatet och Genesis är inte direkt kända för att göra dåliga grejor , ett alternativ iallefall
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment

          Working...
          X