Tjenare! Har precis köpt en DD 1510 å undrar ifall någon har nåt tips på en till den basen? jag har för mej att jag har sett nån sida med lådförslag till DD basar men jag kan inte hitta den
--------------------------------------------------------------------------------
Så. För att göra det enkelt för alla er som vill njuta av den perfekta återgivningen utan krångel så har jag här tagit fram ett antal färdiga lådvolymer. Kan du räkna ut lådvolymen så kan du således alltså även bygga dessa lådor. Jag har tittat på samtliga ´s element när dessa uträkningar gjorts och allihop fungerar de i dessa lådor.
Volymerna är framtagna för att fungera i alla bilar med målsättning: Att leverera musik.
Som ni ser är variationen inom felmarginalen och beror på att elementen tar upp olika mycket volym.
För att optimera avstämningen nedåt, så minskas arean ner med hjälp av träklossar som skjuts in i porten.
Lycka till och välkommna till himmelriket på språk.
Mvh Mattias " Hedde" Hedin
--------------------------------------------------------------------------------
Has been working with caraudio since 1999 and as a DJ since 1990...
Har börjat räkna på Heddes förslag på lådvolym! Men hur räknar man ut portarean när man bygger slotport? Porten ska va 26cm hög men hur bred ska den vara?
Comment