Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vart e det på väg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vart e det på väg?

Jimmy Palmstrut stänger igen butiken, kör bara Webshop.

Carbonize lägger ner (eller Calle lägger ner och nån annan tar över).

Soundtec likaså.

Vart e detta på väg, skall det bara vara sån där billig kinaskit som man sätter en egan logga på nu eller vad fan???????????

TRIST tycker privatpersonen Jonas.
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Re: Vart e det på väg?

Flyttar denna då man inte kan diskutera under Branchnytt. Källa till nyheterna?

Comment

Står på blekinge bilradios hemsida
      För mycket är lagom

Comment

Originally posted by jonash View Post
        Jimmy Palmstrut stänger igen butiken, kör bara Webshop.

Carbonize lägger ner (eller Calle lägger ner och nån annan tar över).

Soundtec likaså.

Vart e detta på väg, skall det bara vara sån där billig kinaskit som man sätter en egan logga på nu eller vad fan???????????

TRIST tycker privatpersonen Jonas.

Du bör egentligen dela upp din frågeställning i två delar:

Att butiker stänger ner och satsar på webben istället har troligtvis att göra med de har bättre lönsamhet där (handlare som är aktiva på nätet och erbjuder starka varumärken, med servicegarantier och liknande).

När det kommer till den "billiga kinaskiten" så har den genom privatimport och oseriösa importörer/aktörer med kortsiktiga mål delvis hjälp till att förkorta livslängden för vissa handlare, absolut.

Nu när finanskrisen har börjat försvinna ur folks minnen har de flesta handlare ångat på riktigt bra, och vi ser just nu positiva trender i alla våra produktsegment.

Men visst är det trist när lokala vattenhål stänger dörrarna!
        Svensk importör/generalagent av:

Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

Best European Distributor 2011 - Alpine

Comment

Jag snackade med Jimmy på Blekingebilradio. Han säger att 80% av deras inkomst är på webbsidan.. Då tycker faktiskt inte jag heller att det är någon mening att ha kvar affären. Även att det är bra att få råd genom att prata med honom.

Men du kan ju likaväl mejla honom om det behövs =)

MVH
          Saab 900 Turbo - bygger ljud i den

Comment

Originally posted by Administrator View Post
            Flyttar denna då man inte kan diskutera under Branchnytt. Källa till nyheterna?
            * Pressmeddelande från Carbonize
            * Jimmys hemsida
            * Anledningen till att eventet i Göteborg / Höno fått ett annat utseende (vet ej hur officiellt det är med Soundtec, är det fel beklagar jag, och då får man rätta det från Soundtec's sida)

Oavsett så är trenden inte så kul!
            SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Originally posted by daanjel View Post
              Jag snackade med Jimmy på Blekingebilradio. Han säger att 80% av deras inkomst är på webbsidan.. Då tycker faktiskt inte jag heller att det är någon mening att ha kvar affären. Även att det är bra att få råd genom att prata med honom.

Men du kan ju likaväl mejla honom om det behövs =)

MVH
              Jag håller med att det är trist inte själva butiken finns kvar, maila funkar bra, men nåt han gillar är o snacka i telefon, den har han inte stängt iaf
              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by jonash View Post
                Oavsett så är trenden inte så kul!
                Jag är helt säker på att din lokala shop är på väg åt rätt håll.

Pierre
                SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Dra nu inte alla över en kant, hade jag inte haft min verkstad kunde jag stängt ner Ljudbyggaren.
                  Blekingebilradio som startade ungefär samtidigt som Ludbyggaren, valde att satsa på webbkriget med låga priser och större volymer.
                  Jag la krutet på monteringshallen med specaillösningar som är anpassade för dagens komplicerade bilar.
                  Service, support och stor produktkännedom har varit synonymt för Ljudbyggaren.
                  Ser vi framåt så kommer det att bli betydligt svårare för webbshopparna att sälja sina produkter i framtiden, detta pga att det blir i stort sett omöjligt för kunden att montera sina produkter utan att inkräkta på Canbus.
                  Den sista tiden har dessutom efterfrågan på monteringar av fasta navigationer ökat, detta kan vi säkert tacka de bärbara navigationerna för!
                  Jag ser ljust på framtiden med en större och modernare verkstad
                  sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post
                    Dra nu inte alla över en kant, hade jag inte haft min verkstad kunde jag stängt ner Ljudbyggaren.
                    Blekingebilradio som startade ungefär samtidigt som Ludbyggaren, valde att satsa på webbkriget med låga priser och större volymer.
                    Jag la krutet på monteringshallen med specaillösningar som är anpassade för dagens komplicerade bilar.
                    Service, support och stor produktkännedom har varit synonymt för Ljudbyggaren.
                    Ser vi framåt så kommer det att bli betydligt svårare för webbshopparna att sälja sina produkter i framtiden, detta pga att det blir i stort sett omöjligt för kunden att montera sina produkter utan att inkräkta på Canbus.
                    Den sista tiden har dessutom efterfrågan på monteringar av fasta navigationer ökat, detta kan vi säkert tacka de bärbara navigationerna för!
                    Jag ser ljust på framtiden med en större och modernare verkstad
                    Ja så är det. Iofs kommer det komma prylar som integrerar med originalsystemen enklare framöver (några få finns), men jag tycker det är trist att det blir färre och färre riktiga ställen.
                    SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Originally posted by Horsyhorse View Post
                      Jag är helt säker på att din lokala shop är på väg åt rätt håll.

Pierre
                      Du menar resterna av det jag har på hyllan?

Det e bra att du gnetar på Pierre och hoppas folk uppskattar det. Personligen har jag nog gjort mitt i shoppar, det finns aldeles för många gamla goda klenoder som ligger som hyllvärmare runt om i världen idag. Jag e lite old-school du vet
                      SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
                        Jag håller med att det är trist inte själva butiken finns kvar, maila funkar bra, men nåt han gillar är o snacka i telefon, den har han inte stängt iaf
                        Det finns nog inget att han gillar bättre än att prata i telefon haha.

Comment

Carbonize finns kvar, dock så har det flyttat till Öland.
                          Anledningen till att Calle valde att sälja, är om jag har förstått det rätt, p.g.a en personlig "faktor". Väljer att inte skriva mer än så, vill Calle förklara närmre så får han göra det personligen.

Comment

Jag tycker oxå det är synd att BB stänger butiken men på samma gång ser jag en lite möjlighet här...
                            Jag älska montering och har ju hållt på med sånt här i massor av år så vem vet inopm en snar framtid slår kanske jag upp en monterings firma då jag håller på att bygga mig en stor verkstad här hemma...
                            Då kommer jag enbart att erbjuda helhetslösningar i montering men inte ha nån butiksförsäljning och det kan skapa samarbete istället med dom som är specialicerade på att sälja...

Comment

Originally posted by BMTech View Post
                              Jag tycker oxå det är synd att BB stänger butiken men på samma gång ser jag en lite möjlighet här...
                              Jag älska montering och har ju hållt på med sånt här i massor av år så vem vet inopm en snar framtid slår kanske jag upp en monterings firma då jag håller på att bygga mig en stor verkstad här hemma...
                              Då kommer jag enbart att erbjuda helhetslösningar i montering men inte ha nån butiksförsäljning och det kan skapa samarbete istället med dom som är specialicerade på att sälja...
                              Oh, detta låter skit bra Då får du nog se mig hos dig

Comment

Working...
                              X