Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anslutningsproblem i V70

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anslutningsproblem i V70

    Jag är extremt mycket amatör när det gäller bilstereo, men hoppas jag hittat rätt och kan få lite hjälp.

    Jag har en V70 -98 som jag haft ett år utan stereo, men det börjar bli tyst, så jag köpte en billig stereo som jag tänkte ansluta lite lätt. Stereon har ISO-kontakter och utöver det köpte jag en adapter för Volvobilar (http://www.netonnet.se/art/bil-och-b...0/106530.4709/)

    Nu är problemet att när jag börjar rota, så sitter det någon gammal jättegrej från Nokia installerad. Jag gissar att det är någon form av telefon med allt vad det innebär. Ur "hålet" där bilstereon ska sitta har jag lyckats fiska ut ett par kablar men de passar inte alls med vare sig ISO-kontakterna eller volvo-kontakten. Jag har försökt kolla om de är anslutna till någon standardkontakt inte allt för "djupt" in i bilen, men inte hittat något.

    Så nu är frågan, ska jag försöka hitta en adapter och ansluta direkt till dessa två kontakter? Ska jag försöka rota fram kablarna, koppla ur dem och Nokiatelefonen och ansluta? Eller vad är enklast. Jag bifogar ett par bilder på de två kontakter som jag ser idag.

    Jag är extremt tacksam för all hjälp, jag ska ut och köra långt inom kort, och det vore festligt att få lite ljud i automobilen :-)

    Tack på förhand!

  • #2
    Re: Anslutningsproblem i V70

    Kör in till Bilradiohörnan på Gastelyckan. De är bra.
    /tycker Erik.

    Comment


    • #3
      Re: Anslutningsproblem i V70

      Du har hittat rätt kontakter i bilen men fel adapter mellan radio och bil.

      //
      __________________
      Mvh Jonas
      Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
      8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
      Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

      Comment


      • #4
        Re: Anslutningsproblem i V70

        Tack för tipsen, är det någon som vet vad det är för kontakter jag har i bilen? vad heter de och hur kan jag hitta en sådan, jag såg tipset om gastelyckan, problemet är att jag jobbar i Malmö idag, och vet inte om jag hinner förbi där i eftermiddag vilket jag hade behövt.

        Comment


        • #5
          Re: Anslutningsproblem i V70

          BRC på Jägersro kan säkert hjälpa dig oxå. Möjligen närmaste Volvobutik
          /tycker Erik.

          Comment


          • #6
            Re: Anslutningsproblem i V70

            ok, jag får försöka kontakta (usch, den var dålig...) dem under dagen och se var jag kan tänkas hitta något bra.

            Härligt forum för övrigt, man känner sig mycket välkommen med så bra hjälp direkt, hatten av för alla hjälpsamma människor!

            Comment


            • #7
              Re: Anslutningsproblem i V70

              Kablaget du behöver heter pc2-37-4 om det kommer från Autoleads/Armour.
              Eller iso 024 Från BT Agenturer!
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment


              • #8
                Re: Anslutningsproblem i V70

                Stort tack!! Utmärkta svar, hade det inte varit så långt till hbg vet jag vem som hade fått leverera!!

                Comment


                • #9
                  Re: Anslutningsproblem i V70

                  Kan detta stämma, det verkar ju oxå vara för V70, så det låter ju rätt:

                  http://www.netonnet.se/art/bil-och-b...362.4709/#tabs

                  Comment


                  • #10
                    Re: Anslutningsproblem i V70

                    Ser rätt ut!
                    sigpic

                    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                    Ljudbyggaren sedan 1998

                    Importör av Mosconi, Gladen
                    Se oss på Facebook för nyheter.

                    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                    Comment


                    • #11
                      Re: Anslutningsproblem i V70

                      Det var rätt! Stort tack för engagemang och hjälp, nu låter det åtminstone någonting i bilen :-)

                      Comment

                      Working...
                      X