Announcement

Collapse
No announcement yet.

Successivt systembyte samt koax fram

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Successivt systembyte samt koax fram

Hej,

jag är en nybörjare på billjud som håller på och byter ut befintlig anläggning i en gammal (2001) Toyota Land Cruiser. En process där jag tar en bit i taget, främst av ekonomiska skäl, men tror också att jag kommer att lära mig allt eftersom och kanske göra andra (klokare?) val än om jag bytte ut allt på en gång.

Steg 1: Byte av HU, har just installerat en Alpine 117Ri.
    Steg 2: Byta 6.5" högtalare i framdörrarna till nya koax. Dessa ska sedan flyttas till bakdörrar i nästa steg.
    Steg 3: Byta koax i framdörrar mot kit dito, ev med eget steg. Flyttning koax fram -> bak.
    Steg 4: Lägga till bas, ev med eget steg, som ska ev delas med framsystem.

Jag har två frågor angående detta.

1. Vilka koaxer ska jag satsa på i steg 2: JBL P6562, Focal Acess 165CA1 eller JL Audio TR650CXI?
    2. Finns det ev invändningar mot processen som sådan?

Tacksam för synpunkter
    /mille

Re: Successivt systembyte samt koax fram

Focal låter trevligt som fasen även om jag personligen gillar Hertz HCX mer..
    Skillnaden på dom är mest diskanten som är lite mer åt disco hållet på focal och lite mjukare men ändå tydlig på HCX.

Dom andra har jag inte testat bara JBL men inte just dom du uppger...
    Men ingat från jbl har fallit mig personligen i smaken faktiskt..

Comment

Originally posted by BMTech View Post
      Focal låter trevligt som fasen även om jag personligen gillar Hertz HCX mer..
      Skillnaden på dom är mest diskanten som är lite mer åt disco hållet på focal och lite mjukare men ändå tydlig på HCX.

Dom andra har jag inte testat bara JBL men inte just dom du uppger...
      Men ingat från jbl har fallit mig personligen i smaken faktiskt..