Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur ställa in tidskomp på Kenwood 8044?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hur ställa in tidskomp på Kenwood 8044?

    Originally posted by jonash View Post
    Det jag ville försöka smyga fram var att om maskinen funkar på det ena eller andra sättet lär man direkt märka när man lyssnar, för om man nu mäter hyfsat bra och kör som om maskinen skall ha alla avstånd, så kommer ljudbilden att ha en center som ligger ganska mitt i bilen. Om maskinen skall ha bara diffar till ena kanalen, så kommer scenen vara förskjuten ganska rejält, vilket gör att då skall man helt enkelt mata in siffrorna på det andra sättet.
    Sant.....om man orkar tänka
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

    Comment


    • #17
      Re: Hur ställa in tidskomp på Kenwood 8044?

      Originally posted by BMTech View Post
      Om man läser mitt första inlägg och inte är så förbannat tvär och hugger så fort nån frågar nått så blir det mycke trevligare....

      Jag avslutade nämligen såhär....

      "När du gjort detta har du en grundinställning..
      Sen kan man ändra och lyssna.."
      Om du syftar på mig så ber jag om ursäkt, var inget hugg med över huvet taget.
      Sen att gå tillbaks och läsa så har jag det svårt att ens vara här och "arbeta" en gång!
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #18
        Re: Hur ställa in tidskomp på Kenwood 8044?

        Om man kör dom färdiga lägena i "position" så blir det av någon anledning helt fel! Om man då väljer t.ex. höger fram så kommer det att låts bäst i vänster fram, så man får allt ställa manuellt för att få det bra. Jag kör med inställningarna där för att balansera höger/vänster och sen inställningarna i DTA för att kompa mellan bas/midbas/mellanregister (enklare att bara ändra en åt gången istället för att justera både höger och vänster hela tiden.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • #19
          Re: Hur ställa in tidskomp på Kenwood 8044?

          Hmm hur menar du nu?
          Under position finns ju inga färdiga lägen? Alla avstånd där är väl nollade från början, Dvs. det märks ingen skillnad alls om man skiftar mellan höger fram och vänster fram såvida man inte börjar ändra i värdena. Eller?

          Du använder alltså både DTA och Position för tidskompet?

          Comment


          • #20
            Re: Hur ställa in tidskomp på Kenwood 8044?

            Om man valt kupétyp och högtalarstorlek så gör ju spelaren lite inställningar själv, det är dom som är helknasiga! Går inte ens att ha som utgångspunkt tyvärr, bara att köra från scratch själv så blir det mycket bättre.

            Japp jag kör som sagt både position och DTA, positionen för att balansera höger/vänster och få t.ex. center rätt och sen DTAn för att balansera mellan elementen.
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

            More to come...

            Comment


            • #21
              Re: Hur ställa in tidskomp på Kenwood 8044?

              Jaha, jo då förstår jag vad du menar, alla såna förinställda grejer är såklart på off

              Manuellt på DTA ställer du alltså bara skillnaden sett i en centrumlinje genom bilen. Eller vad har du för referenspunkt?

              Comment


              • #22
                Re: Hur ställa in tidskomp på Kenwood 8044?

                Ja exakt, ljudbilden är ju "mitt" i bilen så som det är nu så ja, DTAn sköter bara kompet mellan koaxialerna på brädan, middarna i dörrarna och basen där bak.
                Mitt projekt: Volvo V60
                BRL - B2 & Dayton

                More to come...

                Comment

                Working...
                X