Announcement

Collapse
No announcement yet.

Italienska steg

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Italienska steg

Kolla in Mosconis grejer. Italienarna verkar vara stöpta i samma form.

Mosconi klass A har samma design som Celestra VA vi sålde förut, och de låter, ja det vet ni ju hur. Bäst på marknaden.

SÅ för den som vill ha riktigt äkta ljud, kolla in Mosconi grejerna. Det är inte det vanliga skiten det inte!

/Jonas
    Last edited by jonash; May 20, 2010, 21:38.
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Re: Italienska steg

Har man någorlunda erfarenhet av olika slutsteg på marknaden vet man att produkter från Italien håller OTROLIGT hög klass.
    Audison, Sinfoni, Celestra, Steg och då omtalade Mosconi är bara några som är absolut HighEnd av top segmentet av Sound Quality på världsmarknaden.

Att gemföra Celestra VA och Mosconi Class A utan ett lyssningstest skulle inte JAG våga göra.
    Nu vet både du och jag Jonas, Celestra ÄR ett slutsteg som står sig väldigt bra mot konkurenterna.
    Men tiden går och utvecklingen står inte stilla!

För att klargöra för den oerfarne så finns det INGA likheter på dessa två omtalade slutsteg!
    Mosconi Class A är ett slutsteg från ett nytt årtionde.
    Last edited by Nonne; May 21, 2010, 23:12.
    sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Re: Italienska steg

Originally posted by Nonne View Post
      Har man någorlunda erfarenhet av olika slutsteg på marknaden vet man att produkter från Italien håller OTROLIGT hög klass.
      Audison, Sinfoni, Celestra, Steg och då omtalade Mosconi är bara några som är absolut HighEnd av top segmentet av Sound Quality på världsmarknaden.

Att gemföra Celestra VA och Mosconi Class A utan ett lyssningstest skulle inte JAG våga göra.
      Nu vet både du och jag Jonas, Celestra ÄR ett slutsteg som står sig väldigt bra mot konkurenterna.
      Men tiden går och utvecklingen står inte stilla!

För att klargöra för den oerfarne så finns det INGA likheter på dessa två omtalade slutsteg!
      Mosconi Class A är ett slutsteg från ett nytt årtionde.
      Nonne,

det finns mer likheter än du vill avslöja tror jag

Eller, vi kan vända på det: konstruktörerna från Italien som gör klass A, "zero feeedback" (fast det egentligen inte är det) och använder BJT, ja de är från samma era allihop. Jag har sett schemat. Jag VET vart det kommer från..woooooooo!

Skitsamma, de låter bra allihop.

//Jonas
      SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Re: Itlaienska steg

Ähh Jonas, N-core e gammalt nu, och jag tror Mosconi e MYYCKE bättre än Celestra.

Pierre
        SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Originally posted by Horsyhorse View Post
          Ähh Jonas, N-core e gammalt nu, och jag tror Mosconi e MYYCKE bättre än Celestra.

Pierre
          Japp, Ncore e gammalt. Formellt sätt läggs Ncore ned detta år (om jag får bestämma).

Jag tror folk borde lyssna på Nonnes Mosconi grejer för att bilda sig en uppfattning. Men en sak ärklar som korvspad - det är bra grejer med en mycket attraktiv teknisk lösning!

/Jonas
          SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Jonas!

Här är lite info från Italien, jag kopierade en del av texten som jag kan dela med mig av!
            Det finns en bild på PCBn som jag tyvärr inte kan eller får publicera!

The MOSCONI CLASSE A i still in the prototype phase and nobody has never seen the PCB.
            Worldwide, the only picture available is that one you can seen on the brochure.
            Relationship between us and Celestra have been never happened.
            We don't know nobody from that company and they don't know us.
            Celestra is not a famous brand in Italy in spite they are on the market from many years.
            Mosconi, while is on the market since 9 months, it is my opinion that we reach an higher acquaintance.I hope you can compare by yourself and take part in the forum stating that the old distributor is telling lies but without showing any picture from MOSCONI.
            I think that you can declare that you have the evidences but you cannot show because Mosconi CLASSE A is still in the prototype phase.

Diego Tinti skrev även ett par fraser jag inte vill publicera
            sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Jonas!

Fegis hehehe
              De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

Jonas!

Här är lite info från Italien, jag kopierade en del av texten som jag kan dela med mig av!
                Det finns en bild på PCBn som jag tyvärr inte kan eller får publicera!

The MOSCONI CLASSE A i still in the prototype phase and nobody has never seen the PCB.
                Worldwide, the only picture available is that one you can seen on the brochure.
                Relationship between us and Celestra have been never happened.
                We don't know nobody from that company and they don't know us.
                Celestra is not a famous brand in Italy in spite they are on the market from many years.
                Mosconi, while is on the market since 9 months, it is my opinion that we reach an higher acquaintance.I hope you can compare by yourself and take part in the forum stating that the old distributor is telling lies but without showing any picture from MOSCONI.
                I think that you can declare that you have the evidences but you cannot show because Mosconi CLASSE A is still in the prototype phase.

Wow så mycket bullshit i en och samma textremsa! Och, ett sånt typiskt Italienskt svar! Jag påstod aldrig att de samarbetat. Jag säger bara att den tekniska lösningen är för den som ser bortom marknadsföringstricket, EXTREMT lika. Du vet, frågar man Audisons ingenjörer, eller Celestras kommer de säga samma sak! Italienare? Japp!

Om han använder "zero feedback" (vilket det förmodligen inte är egentligen, hur ser output-stagen ut, Triple Darlington?) och klass A så finns det....ja ett sätt att göra det ungefär. Du vet, förstärkare med den typen av teknik, ja de har sett likadana ut i 50 år....Power BJT. Fint namn för att säga Bipolära trissor....de har också funnits i...60år.

Men, för den som skall marknadsföra det hela och borrar huvudet i sanden så heter det ju precis så som han svarat dig.

Vi får se när dem kommer ut helt enkelt. Jag skall följa upp detta bara, mest eftersom jag vet hur Italienarna beter sig personligen. Har jag fel, så skulle jag bli glatt överraskad. Men sannolikheten är extremt liten...

OAVSETT VILKET så försökte jag säga att den tekniska lösningen verkar attraktiv och om det är vad jag hört det skall vara så är den bra!

Men det kunde du inte nöja dig med nej.

//Jonas
                SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Originally posted by jonash View Post
                  Wow så mycket bullshit i en och samma textremsa! Och, ett sånt typiskt Italienskt svar! Jag påstod aldrig att de samarbetat. Jag säger bara att den tekniska lösningen är för den som ser bortom marknadsföringstricket, EXTREMT lika. Du vet, frågar man Audisons ingenjörer, eller Celestras kommer de säga samma sak! Italienare? Japp!
                  WOW så mycket Jonas i en och samma textremsa!
                  Med andra ord så säger du att ALLA steg är lika dana!

Om han använder "zero feedback" (vilket det förmodligen inte är egentligen, hur ser output-stagen ut, Triple Darlington?) och klass A så finns det....ja ett sätt att göra det ungefär. Du vet, förstärkare med den typen av teknik, ja de har sett likadana ut i 50 år....Power BJT. Fint namn för att säga Bipolära trissor....de har också funnits i...60år.
                  Varför ska man uppfinna hjulet 2 ggr?
                  Du vet, högtalaren har funnits i 130 år

Jag skall följa upp detta bara
                  Va gött, då ser jag det som en beställning!

Men det kunde du inte nöja dig med nej.

//Jonas
                  Har du helt rätt i, jag nöjer mig bara med det BÄS.......Mosconi
                  sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Working...
                  X