Announcement

Collapse
No announcement yet.

Var och med VAD dämpar ni era bilar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Var och med VAD dämpar ni era bilar?

    Ja bilen ska in på omlackering nu i veckorna, o då ska bilen plockas ner ordentligt, inkl hela inredningen , så känns värt o passa på o dämpa bilen nu =)

    Taket är klart, blev dubbla lager bitumen/gummi, verkar sitta kanon o blev klar skillnad.

    Samma sak tänkt för dörrar,skärmar etc.

    Men hur är det t.ex med golvet, märker man nån skillnad av att dämpa det? Eller är det såpass tjock plåt att de inte är värt det?

    O klurar på om det finns nånting kanske,att sätta på insidan av alla plastpaneler? Nån tunnara dubbelhäftande skumgummi kanske?

    Kom med alla förslag,hur ni brukar göra, o vad/var produkterna finns att fåtag på =)

  • #2
    Re: Var och med VAD dämpar ni era bilar?

    Originally posted by mr_c View Post
    Men hur är det t.ex med golvet, märker man nån skillnad av att dämpa det? Eller är det såpass tjock plåt att de inte är värt det?
    Att dämpa golvet gör inte så stor skillnad som på övriga plåtdelar, men vem vill chansa?

    Originally posted by mr_c View Post
    O klurar på om det finns nånting kanske,att sätta på insidan av alla plastpaneler? Nån tunnara dubbelhäftande skumgummi kanske?
    Tänk efter, dämpar skumgummi vibrationer?.........NÄ!
    Så använd ALUBUTYL mattor på plastpaneler, sitter det en högtalare där så får du dämpa med lager 2 också vilket är åt hållet.......skumgummi!


    Originally posted by mr_c View Post
    vad/var produkterna finns att fåtag på =)
    Finns en MR M..... som säljer, och sen gör min blygsamhet sig påmind
    Last edited by Nonne; May 12, 2010, 06:11.
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Var och med VAD dämpar ni era bilar?

      Originally posted by Nonne View Post
      Att dämpa golvet gör inte så stor skillnad som på övriga plåtdelar, men vem vill chansa?


      Tänk efter, dämpar skumgummi vibrationer?.........NÄ!
      Så använd ALUBUTYL mattor på plastpaneler, sitter det en högtalare där så får du dämpa med lager 2 också vilket är åt hållet.......skumgummi!



      Finns en MR M..... som säljer, och sen gör min blygsamhet sig påmind
      nä, vibrationer dämpar de inte. Mer tänkt om ,säg plasten på c stolpen inte sitter perfekt, o rör sig lite o skramlar mot plåten när man rockar på, om den då är klädd med nån form av skumgummi på insidan mot plåten, då bör de inte kunna bli nått skrammel-ljud?

      Vad för alubutyl rekomenderar du? Har inte använt nån sån förut

      Comment


      • #4
        Re: Var och med VAD dämpar ni era bilar?

        Använder själv Dynamat. Mycket effektivt. Kostar en slant men är värt det.

        http://www.digitalcompaniet.se/produ...reme-Trunk-Kit
        Octan
        Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
        Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

        OctanAudio
        Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
        Fegens Vandrarhem

        Bilstereoblog
        Team Ljudbyggaren

        Comment


        • #5
          Re: Var och med VAD dämpar ni era bilar?

          Nonne säljer en matta som är riktigt kalas, både när det gäller dämpa och att arbeta med...

          Nonne = Ljudbyggaren i Helsingborg
          En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

          Comment


          • #6
            Re: Var och med VAD dämpar ni era bilar?

            Jag håller med Octan att Dynamat är kostsamt, därför satsade jag på andra tillverkare med samma goda resultat!

            Audiosystem på rulle gillar jag, blir betydligt mindre klipp o klista med små slattar.
            Annars kör jag med Stinger Expert, samma storlek på plattorna som Dynamat.
            Jag är helt övertygad om att slutresultatet är detsamma på dessa material.
            Får även hem en ny variant av Alubutyl om ett tag, denna har betydligt tjockare aluminium skikt och är klockren då HÅL ska tätas!

            De där plastpanelerna är ett gni...gissel
            Helt rätt att använda mjuka skumgummi material som tar bort det du är ute efter!

            Vi använder Stinger OVERKILL flitigt!
            Ett skumgummi material som håller knarret borta från dörrsidor!
            Har man bara dämpat mot vibrationer med Alubutyl så har man inte börjat dämpa än
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #7
              Re: Var och med VAD dämpar ni era bilar?

              Originally posted by busfabror View Post
              Nonne säljer en matta som är riktigt kalas, både när det gäller dämpa och att arbeta med...

              Nonne = Ljudbyggaren i Helsingborg
              Jag läste det som.......NONNE E KALAS PÅ ATT DÄMPA
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment


              • #8
                Re: Var och med VAD dämpar ni era bilar?

                Nu länkas det och "ropas" rejält. HÄR ME'!!! Hur mycket dämpning som helst i shopen.

                Ähh, nu får vi dämpa oss.

                Pierre
                SEASTREAMS GARAGE


                ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                Comment


                • #9
                  Re: Var och med VAD dämpar ni era bilar?

                  Originally posted by Nonne View Post
                  Jag håller med Octan att Dynamat är kostsamt, därför satsade jag på andra tillverkare med samma goda resultat!

                  Audiosystem på rulle gillar jag, blir betydligt mindre klipp o klista med små slattar.
                  Annars kör jag med Stinger Expert, samma storlek på plattorna som Dynamat.
                  Jag är helt övertygad om att slutresultatet är detsamma på dessa material.
                  Får även hem en ny variant av Alubutyl om ett tag, denna har betydligt tjockare aluminium skikt och är klockren då HÅL ska tätas!

                  De där plastpanelerna är ett gni...gissel
                  Helt rätt att använda mjuka skumgummi material som tar bort det du är ute efter!

                  Vi använder Stinger OVERKILL flitigt!
                  Ett skumgummi material som håller knarret borta från dörrsidor!
                  Har man bara dämpat mot vibrationer med Alubutyl så har man inte börjat dämpa än

                  tackar för svaret . Ska kika på de sorterna då, ska fan bli ordentligt i denhär bilen..

                  Comment

                  Working...
                  X