Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka finesser vill man ha i huvudenheten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilka finesser vill man ha i huvudenheten?

    USB funktionen var ju ett måste förr, och sedan dess så har det ju säkert dykt upp 10 nya finesser varav några bör vara väldigt bra.

    3 lågnivå... usb/minneskort/mp3 kompatibel.... Men vad mer bör man begära utav en huvudenhet.

    Vilka fabrikat gör bättre enheter än andra? (upp till 2000kr klassen)

    Jag har blickat lite på en Pioneer DEH-4200SD, lite skeptisk till om den är lätthanterlig med sin enkla display och få knappar...

    Kort och gott, vad bör en huvudenhet innehålla idag, vilken är bäst för under 2000kr?

  • #2
    Re: Vilka finesser vill man ha i huvudenheten?

    Ptja, jag rycker att pause samt en vettig random är rätt trevligt. Vettig random är när man byter låt så slumpar den. Inte som jag har på min pioneer att om man byter kommer det låter som är efter, om man däremot väntar till låten är slut så den byter själv så slumpar det.
    Random är gött när man har tusen låtar och inte vill lyssna igenom 150st med samma artist innan nästa artist kommer.
    Men det är ju högst personligt.

    Comment


    • #3
      Re: Vilka finesser vill man ha i huvudenheten?

      Bra ljud kommer högst på min lista..
      Sen är det väl alltid ett plus med bra filter..
      Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
      --------------------------------------------------------------------------------
      Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
      PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

      Comment


      • #4
        Re: Vilka finesser vill man ha i huvudenheten?

        Originally posted by xciso View Post
        Bra ljud kommer högst på min lista..
        Sen är det väl alltid ett plus med bra filter..
        Kan jag avläsa detta ur tabeller?

        Comment


        • #5
          Re: Vilka finesser vill man ha i huvudenheten?

          Jag vill åt delningsfilter, eq och helst tidskompensering, men kanske blir svårt i din prisklass.

          Blåtand kanske är något du vill ha framöver?

          DEH-4200SD verkar vara en vettig maskin annars, vad har du för anläggning i övrigt?
          Niklas Bengtsson

          LjudiBil.Com

          Comment


          • #6
            Re: Vilka finesser vill man ha i huvudenheten?

            Blåtand, nja, jag har fortfarande Nokia 3510 så det känns lite avlägset.

            Däremot, så vore en fjärrkontroll intressant då jag ska gömma stereon så gott jag kan under instrumentbrädan. (amerikanare)

            Har ingen anläggning alls utan försöker planera det (en diskussion bollas med er om detta också).

            Comment


            • #7
              Re: Vilka finesser vill man ha i huvudenheten?

              http://www.pixmania.se/se/se/2826835...-bluetoot.html



              ,den skulle jag varmt rekommendera.. tidskomp. 3 lägnivå. radom på alla filer och mappar. bra filter. bra menyer. usb på baksida och aux. fjärrkontroll. ja, en riktigt trevlig maskin


              blåtand och stöd för headsett oxå

              Comment


              • #8
                Re: Vilka finesser vill man ha i huvudenheten?

                Jovisst, det var en okej kandidat rent utseendemässigt.

                Någon får gärna kontra förslaget med annat ifall ni vet någon vassare?

                Comment


                • #9
                  Re: Vilka finesser vill man ha i huvudenheten?

                  Originally posted by gecko View Post
                  Jovisst, det var en okej kandidat rent utseendemässigt.

                  Någon får gärna kontra förslaget med annat ifall ni vet någon vassare?
                  Alltså!
                  8044 ÄR bäst, den listar 3000 kronor
                  Att hitta något bättre än den och tro man kommer under 2000 kronor.....
                  Vart ska denna värld sluta??
                  sigpic

                  We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                  Ljudbyggaren sedan 1998

                  Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

                  Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                  Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                  International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vilka finesser vill man ha i huvudenheten?

                    Originally posted by Kofoten View Post
                    Jag vill åt delningsfilter, eq och helst tidskompensering, men kanske blir svårt i din prisklass.

                    Blåtand kanske är något du vill ha framöver?

                    DEH-4200SD verkar vara en vettig maskin annars, vad har du för anläggning i övrigt?
                    Mycke bra saker å ha me

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vilka finesser vill man ha i huvudenheten?

                      Kenwood har dessutom fjärr med kabel till ir-ögat, så den säljer vi många av till Jänkebilar, som gömmer sina enheter under brädan eller i handskfacket.
                      8044an låter riktigt bra för pengarna.
                      Octan
                      Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                      Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                      OctanAudio
                      Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                      Fegens Vandrarhem

                      Bilstereoblog
                      Team Ljudbyggaren

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vilka finesser vill man ha i huvudenheten?

                        Originally posted by dreamcore View Post
                        http://www.pixmania.se/se/se/2826835...-bluetoot.html



                        ,den skulle jag varmt rekommendera.. tidskomp. 3 lägnivå. radom på alla filer och mappar. bra filter. bra menyer. usb på baksida och aux. fjärrkontroll. ja, en riktigt trevlig maskin


                        blåtand och stöd för headsett oxå
                        Hittade en liknande maskin från kenwood med samma namn.
                        Den såldes från minst 10 butiker, vilka samtliga var svenska.

                        Hade tydligen en ganska viktig funktion som den du länkade till saknar.


                        SUPORT hette funktionen.

                        Kan vara en bra funktion ibland och är lätt värt några hundralappar.
                        Betydligt viktigare än både USB, eq och tidskomp enligt mig.

                        Roger Edvinsson
                        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                        helst på saker av kolfiber :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vilka finesser vill man ha i huvudenheten?

                          Originally posted by JALLE View Post
                          Hittade en liknande maskin från kenwood med samma namn.
                          Den såldes från minst 10 butiker, vilka samtliga var svenska.

                          Hade tydligen en ganska viktig funktion som den du länkade till saknar.


                          SUPORT hette funktionen.

                          Kan vara en bra funktion ibland och är lätt värt några hundralappar.
                          Betydligt viktigare än både USB, eq och tidskomp enligt mig.

                          Och då ska tilläggas att du ändå koll på läget
                          sigpic

                          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                          Ljudbyggaren sedan 1998

                          Importör av Mosconi, Gladen
                          Se oss på Facebook för nyheter.

                          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vilka finesser vill man ha i huvudenheten?

                            å andra sidan så finns det massor med folk här som har erfarenheten av maskinen och en kenwood går sällan sönder, men det är vad man själv vill lägga pengarna på, jag hade hellre tagit dom 700kr och lagt på nått annat, men det är vad jag tycker, och alla tycker inte lika

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vilka finesser vill man ha i huvudenheten?

                              Detta låter ju kanon, det får bli en KDC-BT8044U.

                              Jag har dock märkt att vissa skriver KDC-BT8044UY - min gissning är att Y;et innebär fjärrkontrollen, eller?

                              Pixmania - 2114kr inkl frakt. (ser inget om fjärrkontroll)
                              DN Bilradio - 2494kr inkl frakt. (med fjärrkontroll)

                              Och ja, 2års garanti, vet inte riktigt vad den garantin täcker min DN bilradio hade ju fått endel goda kommentarer om dess service så kan ju vara värt de extra 300kr även om jag bara anar att man råkar tappa sönder fronten som värst och att det inte täcks iaf men...


                              Då återstår det bara att klura vidare på detta med högtalare

                              Tack för råden om huvudenheter - glad att jag frågade.

                              Comment

                              Working...
                              X