Announcement

Collapse
No announcement yet.

DD 1508 funderingar.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DD 1508 funderingar.

Nu är det nära, har en bekant som vill köpa min Hcca och han kommer nog få göra det..
    Då måste man ju ha annat, funderingarna lutar staaarkt åt 2st DD 1508.

Funderingarna då..
    Låda? Storlek har ja läst runt 25L/bas, men ska man ha dom i en stor låda, eller ska det delas upp?

Och sen detta med port, vill ha den ganska lågt avstämd, tror 40 skulle bli bra, är en djupbasnarkoman, borde la gå rätt djupt? Och hur stor ska den då vara, blir antagligen slotport, lär väl bli cp långa rör annars.

Seen, tål dom 1kw/st?

Sista är monteringsdjup på dessa minibestar?

Eller vad får man för tryck med en enkel 2510a lastat på 1ohm a ca 2100Wrms jämfört med 2*8"?

Tacksam för svar, även åtf är välkomna att kladda här.

Beslutsångest AB, dock blir de nog DD denna gång iaf, sugen på att pröva dessa omtalade bestar.
    // Saelen
    Last edited by Saelen; May 5, 2010, 23:10.

Re: DD 1508 funderingar.

8": 28liter totalvolym 50cm2 port 33cm lång Fb@41hz
    Detta är för 1 bas
    Saxat från Soundpressure

Comment

läs denna tråd, den ger dig lite kött på benen
      med så mycke effekt så ska du nog ha dom i mindre lådor än rekommenderat,
      fick själv ett tips av en att 2st ska funka fint i en 35L låda om ja minns rätt, å det ska va en stor kammare,
      http://forum.soundpressure.com/showt...highlight=1508

Comment

35L lät rätt lite i mina öron? Kanske slutet? Portat ska de då vara i mitt fall

Skummad igenom en del, men var la mest "rena" spl lådor som enligt dom själva lät skit till musik :P

"have 2cuft box with ''4'' port, tuned to about 38Hz and it sounds great. That's box for daily driving." var väl bland de vettigaste jag hittade i tråden som inte handlade om att jaga DB ^^

Är la ute en musiklåda som gärna klarar lite djup och trycker fint, inte nån DB jagar låda ^^ Dock hade de la varit kul o mäta nån gång också, just 4 fun.

Comment

han som har 35L har portat, han hade även testat andra större förslag med fast med sämre resultat, detta i en passat kombi. kanske skriver han som tipsade mig, annars kan ja höra med han mer exakt,
          tycker inte dem verkar trivas i för stor låda samt för mycket effekt då dom får för mycket konrörelse då försöker iaf alla jänkarna stoppa en skiva framför konen som ska motverka detta, men det ska man ju inte behöva kan man tycka.. men allt är ju en fråga hur länge man vill att sakerna ska hålla ihop
          Last edited by sjobas; May 4, 2010, 01:36.

Comment

om du vill testa något annat, så har b2 ju en es8. Verkar få mycket bra kritik hos norrbaggarna

länk till norrbaggarna

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9799

Comment

Jojust, kikat på dom där också, men inte hittat så mycket "vettig" respons på dessa än.. Och 1400:- tyckte ja lät väldigt billigt? :P Om nån har hört nå sånna här eller rentav äger själv, så skriv gärna!

Comment

Saelen ta gärna en tur till Umeå och Ljudverkstan, de har nu fullt DD sortiment i lager för er som vill klämma och känna på världens bxxxa basar m,m

Butiken ligger på Formvägen 3 i UMEÅ och har telefon 090-181819

Comment

annars så spelar DD´s 10" sjukt fint, har en polare som har en audi allroad med en DD3510 och ett orion 1200D i en 38L låda, och den spelar kring 140db musik och låter gudomligt till det mesta

Comment

Naughty, ska se om ja har vägarna förbi, för mig att jag skull ner och fira ett par vänner nån helg framöver, så kanske kan passa på då.

Sjobas, funderat på 2510/3510 eller 12" i samma serier, men ja är som sugen på att pröva nå fläskiga åttor, dels för att det verkar kunna mosa på fint med DD's diton, samt att frugan inte vill ha nått som tar plats nu när ja kanske får lite skuffyta över, Hccan tar ju som 85% av bagaget ^^

Comment

B2 ES8 kan ju inte annat än att vara fläskiga för de pengarna

Comment

Originally posted by Naughty Tee View Post
                        världens bxxxa basar
                        Mmmmm.....
                        Mc donalds har världens gxxxxe hamburgare!?
                        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post
                          Mmmmm.....
                          Mc donalds har världens gxxxxe hamburgare!?
                          Haha å Nonne du värdens sxxxxxxxe godis, satan i gatan säger jag

Comment

Originally posted by Naughty Tee View Post
                            Haha å Nonne du värdens sxxxxxxxe godis, satan i gatan säger jag
                            Jepp, en om dagen håller en vaken
                            sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                            Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

ja dom godisarna går inte av för hackor... känner fortfarande smaken i munnen och hur det bränner i röv.. och det är 1 vecka sedan jag åt en.

Comment

Working...
                              X