Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konvertera USA-radio till EU?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Konvertera USA-radio till EU?

Kan man ändra en originalradio till en Dodge Durango -07 så att den kan ta emot radiofrekvenser med jämna decimaler? Standardproblem med Us-importerade bilar.

Som det är nu så kan bara "udda" stationsfrekvenser tas in tex 106,1.

Borde vara en "mjukvarugrej", fast Chrysleråterförsäljaren vill sälja en ny HU för typ 28kkr.
    sigpic

-C5 2008 -SQuse-
    -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

Re: Konvertera USA-radio till EU?

jag såg att en alpine F1 från us var till salu på köp och sälj här på forumet då borde det vara samma där mjuk vara ändring

Comment

Finns ett företag i stockholm som ska vara giftiga på att bygga om orginalmaskiner!
      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post
        Finns ett företag i stockholm som ska vara giftiga på att bygga om orginalmaskiner!
        OK, tack. Ska se om jag kan googla fram det. Kommer du på företagsnamnet så skrik till.
        sigpic

-C5 2008 -SQuse-

Comment

Originally posted by Mats H View Post
          OK, tack. Ska se om jag kan googla fram det. Kommer du på företagsnamnet så skrik till.
          Det kom in en kund med en importerad Infinity, dom skulle kunna bygga om den regält enligt honom så det mesta kunde funka här i svedala!
          sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Hej,

Har just flyttat hem med två Chrysler bilar och har samma problem med radiorna. Fick du någon klarhet i om det gick att programmera om din durango? Jag skulle vara intresserad av information om vem som kan fixa det.
            Har även GPS i ena bilen och letar efter någon som kan installera EU kartorna. Chrysler vill ha SEK. 5,000 vilket låter lite mycket med tanke på vad en bärbar GPS kostar.

Mvh,
            Peter

Comment

Originally posted by Liljegrens View Post
              Hej,

Har just flyttat hem med två Chrysler bilar och har samma problem med radiorna. Fick du någon klarhet i om det gick att programmera om din durango? Jag skulle vara intresserad av information om vem som kan fixa det.
              Har även GPS i ena bilen och letar efter någon som kan installera EU kartorna. Chrysler vill ha SEK. 5,000 vilket låter lite mycket med tanke på vad en bärbar GPS kostar.

Mvh,
              Peter
              Hej och välkommen! Har inte gått vidare med radion eftersom det var i syrrans bil. Tror inte de fått det fixat heller, så jag har ingen uppgift om vem som kan göra dessa modifieringar.
              sigpic

-C5 2008 -SQuse-

Comment

Hej Mats,

Tack för ditt snabba svar. Jag har Googlat lite om detta tidigare och tror det finns ett företag i England som gör detta. Då måste man skicka in hela "modulen" och jag hade hoppats få det gjort mera lokalt.

Mvh,
                Peter

Comment

Working...
                X