Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har du lyssnat på BLAM? Berätta vad du tyckte..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har du lyssnat på BLAM? Berätta vad du tyckte..

    Som ovan skrivet Berätta gärna, vad det något du tyckte om? Har det samma karaktär som Focal?

  • #2
    Re: Har du lyssnat på BLAM? Berätta vad du tyckte..

    Jag är inte helt övertygad om BLAMs ljudkaraktär, påminner om focal och är nog dessutom ännu hårdare.

    Sålt en del och kunderna har inte gjort vågen direkt, har även kunder som bytt högtalare igen ganska snabbt.
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Har du lyssnat på BLAM? Berätta vad du tyckte..

      Tack för ditt svar.

      Hårda var ju MB Quart också, men efter flera hundra timmar så blev de underbara, o än bättre om man kunde vara andra ägaren på dom
      Där var det natt o dag.
      De som lyssnade på dem nya trodde att det bytts ut mot annat märke... Så stor skillnad var det.
      Tror du inte det är samma med Blam?

      Comment


      • #4
        Re: Har du lyssnat på BLAM? Berätta vad du tyckte..

        Jag sålde mina MB Quart pga hur hårt och kallt de lät under de ca 3 månader jag hade dem i bilen .

        Kanske skulle sparat dem längre......

        Comment


        • #5
          Re: Har du lyssnat på BLAM? Berätta vad du tyckte..

          Originally posted by TJC View Post
          Tack för ditt svar.

          Hårda var ju MB Quart också, men efter flera hundra timmar så blev de underbara, o än bättre om man kunde vara andra ägaren på dom
          Där var det natt o dag.
          De som lyssnade på dem nya trodde att det bytts ut mot annat märke... Så stor skillnad var det.
          Tror du inte det är samma med Blam?
          Jag hade Focal i min egna bil under något års tid, nu bor vi i Skåne så inte så där svinkalla vintrar.
          Men i vilket fall, Focal middarna var totalt avsaknad av go härlig midbas under vintern.
          Full värme och ström i talspolarna så kom det lite midbas efter kanske en halvtimme.
          Sen har vi ju disketterna som är en historia i sig, funkar kanske bättre hemma men i bil så föredrar jag en traditionell dome i silke!
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #6
            Re: Har du lyssnat på BLAM? Berätta vad du tyckte..

            Originally posted by Nonne View Post
            Jag hade Focal i min egna bil under något års tid, nu bor vi i Skåne så inte så där svinkalla vintrar.
            Allt var inte bättre förr......
            Då det var kallare än -20 fick man ha kupévärmaren riktad mot bandspelaren ( en pioneer 5101 med AUTOREVERSE ) innan avfärd så den tinade upp ordentligt , annars var displayen svart och kassettspelaren svajade och åt band .

            Då jag jobbade i Gällivare för några år sedan upptäckte jag att vid -45 så fungerade bara radiodelen och diskanterna , mellanregistren gick trögt och lät som om någon lagt en tjock handduk framför dem .

            Comment


            • #7
              Re: Har du lyssnat på BLAM? Berätta vad du tyckte..

              Tack för era åsikter o synpunkter.
              Det är just det här som gör ljud o oljud så förbaskat roligt! Vi har alla olika erfarenheter och det är extra trevligt när vi delar med sig av dem.

              Jag gillar detta med forum då det blir mera "liv" i diskussionerna (i positiv bemärkelse)
              till skillnad från FB, där det är så många som varken "vill eller kan" lära sig något, (Tror att de bara har för bråttom)
              o kastar ur sig en fråga o inte kan redogöra för all fakta som behövs, för att man ska kunna hjälpa dem.

              Men om de bara engagerade sig liiiite och kom hit på bilstereoforum.se i stället,
              så kanske de hade sluppit o kasta sina (ofta) dyrköpta och sönderbrända grejer.

              Tack för att ni finns och är så engagerade.
              Last edited by TJC; August 11, 2021, 08:16.

              Comment

              Working...
              X