Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60 framsystem?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Volvo xc60 framsystem?

Originally posted by Nonne View Post
    Stärkaren sitter väl som vanligt under passagerarsätet så nada nedmontering krävs.

Mig veterligen så har nog Volvo bara med B&W ett aktivt system, jag har aldrig råkat på mer än 4-kanaliga original förstärkare
    2015 fanns väl bara Harman Kardon i volvo?? B&W kom väl 2017??
    Inte för att det spelar någon roll..
    Last edited by lasse69; May 4, 2021, 08:30. Reason: Wrong spelling

Comment

Man körde med dynaudio en massa år nen nu är det HK och i värstingsystemet B&W

Comment

Lyssnade på bw i en bilhall för några år sedan. Lät mest skrikigt trots jag snurrade lite på ljudinställningarna
        www.sp-engineering.se

Comment

När folket på Volvos ”ljudverkstad” tweakat bilen som man bör så låter den djäkligt bra, när vi la ungefär samma summa i vår E91 vad B&W kostar så fick Volvon rätt bra med spö på tävling.
          Jag lovar .... Volvofolket var pisse sura för dom tyckte den lät bäst av alla
          sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Haha jaja de kan tuna sina grejer bäst de kan. Låter säkert bra i en del modeller med.

Men till 99% av befolkning funkar det finemang. Den sista % får väl hålla på som vi gör.
            www.sp-engineering.se

Comment

Det gick o cadda o printa själv. Men det var lute svårt att printa så pass stor pryl. Ville gärna släppa från bädden i kanterna.
              Attached Files
              www.sp-engineering.se

Comment

Bra användning av 3D printer, saknar en sådan nu då man har lite fästen och grejor som man skulle vilja designa och printa ut. Köpte en uppsättning färdiga ringar till min XC60 för 400kr paret så det var väl inte så blodigt.

Vad är det för kitsystem du har på bilden? Jag köpte ett kit med Gladen Zero 165 (3ohm) som jag tror kommer bli riktigt kanon. Tänkte först köra på original HP-förstärkaren men jag ångrade mig och kommer driva dom med separat slutsteg då jag köpte en Mosconi DSP till kanonpris.

Har inte rivit ner mina dörrsidor än men går det att dra nya 2,5mm kablar i genomföringen på dörren eller blir det att skarva på originalkablaget vid stammen på sidan in till dörren?
                Last edited by dannesk; May 7, 2021, 17:48.

Comment

Bilen är frugans så budgeten är egentligen obefintlig. Jag hade en 8" hertz es200 som ligger i i en 18l låda som sänks i reservhjuls baljan. Ska drivas av en massive audio n2 på alldeles för mycket effekt eg. Sedan en DLS c4 hög/lågnivå konverter. Allt detta hade jag sen innan liggandes.

Sen köpte jag på rea ett xcelsus xp6.2b som åker in i dörrarna med dämpnings mattor.

Thats it. Så det är bara kitsystemet jag köpt. Ingen aning hur det kommer låta eg och Gladen prylarna är säkerligen bättre. O andra sidan är original högtalaren så sladdriga och bullriga så det lär bli lite tajtare iaf hoppas jag. Kommer använda original kablar så långt som möjligt.
                  www.sp-engineering.se

Comment

Smått o gott
                    Attached Files
                    www.sp-engineering.se

Comment

Precis men det är ju bygget som är det roliga med det vi lallar med. Att se om ens funderingar och lösningar fungerar. Sedan att klabba ihop det till en fantastiskt fin ljudbild med fina detaljer är ju gräddet på moset. Eller hur Nonne! Att kludda med tweakning av original stereon kan grabbarna på volvo göra.

Comment

Originally posted by newBadboy View Post
                        Det gick o cadda o printa själv. Men det var lute svårt att printa så pass stor pryl. Ville gärna släppa från bädden i kanterna.
                        Vad var det för filament du skrev med, abs?

Comment

Originally posted by newBadboy View Post

Snyggt!! Vad var det för filament du skrev med, abs?

Comment

Jajamän ABS. Det lyfte sig som sagt lite här o var i kanterna. Men där det var lite ojämnt klistrade jag dit en smal remsa ABS spill och fila till snabbt.

Det var rätt struligt att cadda till ringen iom fästena ligger 120grader och jag hitta inget bra sätt i CAD verktyget att fixa detta.
                            www.sp-engineering.se

Comment

Min egen c class har jag lagt en 10"dd bas driven av ett litet musway klass d steg. Sedan köpte jag även ett musway anpassat kit som passar direkt in i bilen i framdörrarna. Det blev förvånat bra ljud. Och då hade jag ändå burmeister från fabrik. Även dessa grejer köptes på rea ��.

Som sista steg blir det kanske en DSP. Men det låter redan väldigt bra så det är lite svårt att motivera. Men hade varit ett väldigt intressant experiment.

Sedan är det mycket viktigt för mig att alla mina byggen är så nära original som möjligt.

Till sist trodde jag liksom när jag yngre att jag inte skulle hålla på med detta på dyra bilar. Nu e jag strax över 40 och håller på fortfarande...
                              www.sp-engineering.se

Comment

Kom på en fråga. Finns de ngt lämpligt ställe att dra strömkabel genom motorrumsväggen?
                                www.sp-engineering.se

Comment

Working...
                                X