Hejsan! Hälsningar från Finland, kul när man kan förstå vad folk skriver
!!
Jag håller som bäst på och bygger ljud i min hobbybil och har en del frågor som jag grubblat på under vintern! Genom att läsa olika trådar forumet har jag fått svar på de flesta frågor men några oklarheter finns ännu.
Här följer lite kort info om min anläggning;
Huvudenhet, Alpine CDA-117ri
Framsystem, Focal FP 2.75 + K2 165KR 6,5orna i kickpaneler, diskanterna på instrumenbrädan
Bas, Focal Solid 1 + 2st Focal 21V2 8" i 2Ω, custombyggd baslåda i hatthyllan.
Anläggningen har kostat ca 1500€
Bilen jag bygger i är en liten Datsun som väger 700kg och har väldigt liten kupé.
Nu undrar jag följande;
Finns det någon gyllene regel vad kablaget ska kosta i förhållande till hela anläggningen?? Jag har fått en offert från en seriös firma på 270€, i det priset ingår allt man behöver!
Har jag någon nytta av imprint processorn i detta skede för att få ut allt ur min spelare??
Tack för ett supercoolt forum,
Marcus
!!Jag håller som bäst på och bygger ljud i min hobbybil och har en del frågor som jag grubblat på under vintern! Genom att läsa olika trådar forumet har jag fått svar på de flesta frågor men några oklarheter finns ännu.
Här följer lite kort info om min anläggning;
Huvudenhet, Alpine CDA-117ri
Framsystem, Focal FP 2.75 + K2 165KR 6,5orna i kickpaneler, diskanterna på instrumenbrädan
Bas, Focal Solid 1 + 2st Focal 21V2 8" i 2Ω, custombyggd baslåda i hatthyllan.
Anläggningen har kostat ca 1500€
Bilen jag bygger i är en liten Datsun som väger 700kg och har väldigt liten kupé.
Nu undrar jag följande;
Finns det någon gyllene regel vad kablaget ska kosta i förhållande till hela anläggningen?? Jag har fått en offert från en seriös firma på 270€, i det priset ingår allt man behöver!
Har jag någon nytta av imprint processorn i detta skede för att få ut allt ur min spelare??
Tack för ett supercoolt forum,
Marcus

Comment