Announcement

Collapse
No announcement yet.

Branson x6000?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: branson x6000 någon som vet något om detta?

Originally posted by Kulan View Post
    De är baserade på Soundmagus precis som Sinus live, SPL Dynamics ICE och de stegen vi pratar om här i tråden.
    Detta är konkret info!

Originally posted by Kulan View Post
    Tror det är så iaf.
    Sen dementerar du den!

Ska du bli politiker eller???

Det är sådana här inlägg jag arbetar mot varenda eviga dag i butiken!
    Folk tror sig veta!
    Skriv saker ni vet eller tycker, tror gör vi i kyrkan och att tro är att inte veta!

Detta är inget påhopp eller att jag är en surgubbe!
    Blir bara så trött på alla onödiga inlägg där det var NÄSTAN rätt info!!
    sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

2 st Zachry steg landade under förra veckan på redaktionen.
      R490 och R3500

båda skall testas mot ett antal andra steg i rena A/B tester.
      Även kubmätningar är inbokade.

Bara för steg ser "identiska" ut betyderdet inte att det är samma resultat i slutändan.

Dessutom om man presenterar dessa så kallade monstersteg där flera mindre steg samsas om samma chassi så har man som tillverkare problem.
      Men det är ju ingen direkt nyhet att det lättare att sälja effekt än kvalité - tyvärr.

Resultaten kommer den 26 maj
      Roger Edvinsson
      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
      helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Originally posted by Nonne View Post
        Detta är konkret info!

Sen dementerar du den!

Ska du bli politiker eller???

Det är sådana här inlägg jag arbetar mot varenda eviga dag i butiken!
        Folk tror sig veta!
        Skriv saker ni vet eller tycker, tror gör vi i kyrkan och att tro är att inte veta!

Detta är inget påhopp eller att jag är en surgubbe!
        Blir bara så trött på alla onödiga inlägg där det var NÄSTAN rätt info!!
        Ja skrev luddigt medvetet för att få gensvar där det eventuellt kan påpekas att jag har rätt eller fel, jag är som sagt inte helt säker, detta är vad jag tror, kanske skulle formulerat mig lite bättre. Dock VET jag att Soundmagus, Sinus live, SPLDDynamics och nu Zachry har lika specs och utseende

Kinastegen är en djungel och det är kul att jämföra dem, speciellt när de har liknande specs och ser likadana ut, finns säkert några fler. SPLdynamics stegen kostar en tusenlapp mer än Sinus och Zachry. Det är ren fakta iaf, det som vore kul att veta är om det är överpris på steget från SPLDynamics eller om det lämnar mer än Zachrys version osv.

Många kanske ser ner på dessa billiga steg, ja ser de dock som en bra inkörsport för nybörjare inom bilstereo som precis fått intresset. För dessa steg är prisvärda. Sedan blir det mycket vill ha mer och de intresserar sig och köper värre grejer
        Last edited by Kulan; April 24, 2010, 12:58.
        BMW E38 740
        BMW M5 -01
        bilradiohuset.se
        SM-guld 2012

Comment

Re: Branson x6000?

SPL Dymanics är Korea, det är väldigt stor skillnad! Både i pris och i kvalite!
          Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
          www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
          www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Originally posted by AndrAAx View Post
            Är stegen tillverkade i Korea? Syftar du på samtliga steg nu? De finns rätt många SPLdynamics steg och ja blir förvånad ifall ICE serien inte kommer ifrån Kina
            BMW E38 740
            BMW M5 -01
            bilradiohuset.se
            SM-guld 2012

Comment

Nog rätt säker på att SPL Dyn ICE stegen är från Kina, men vad gör väl det om dom funkar?

Men sen finns det ju dom som tror på att vissa prylar är från USA endast för att dom skriver det på kartongen/stegen

Ni kan ju kolla på detta pcb och komma med lite ideer om vart det är ifrån?

Comment

Säkert 90% av alla kommersiella märken tillverkas i Kina/Korea. På bilder är det otroligt svårt att se skillnad! Sedan finns det blandningar med! Tex PCB tillverkat i Korea, komponenter från Korea men montering sker i Kina.

Tydliga kännetecken på Kina, flera PCB i samma kåpa, tex att det är delat på mitten men bara ett steg. Krets korten brukar vara annan färg med, mins inte om dom brukar vara gröna, för mig att gula korten håller lite bättre kvalite! (osäker där) Ska vara skillnad på hur tjocka själva ledningsbanorna är.
                www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Varför baserar så många här sin uppfattning av vad en produkt kan prestera enbart på bilder de sett på nätet.

baserar ni övriga inköp på samma sätt?

Låt oss hålla oss till ljudprodukter när vi ställer följdfrågan!!

Köper ni hemhögtalare, förstärkare eller en CD enbart för att de har ett snyggt utseende eller innanmäte?

Tyvärr har många glömt ljudet och går på effekt eller hur mycket luft något flyttar, helt baserat på bilder och internetspecar eller ännu mer ofta, åsikter från någon annan som igentligen inte har en aning men TROR en jävla massa.
                  Förstår inte detta faktiskt. Men man kanske börjar bli gammal :-)
                  Roger Edvinsson
                  Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                  helst på saker av kolfiber :-)

Comment

och varför fick du för dig att du att du skulle Gråimportera?
                    Var det inte tillräckligt billigt med Soundmagus i Sverige...

Sånna grejor här dödar bilstereoförsäljningen.

Comment

Så mina Alpine F#1 steg skulle varit bättre med en tillverkare från Korea med specifikationerna Alpine satt upp???
                      sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Nonne: Har du ramlat ur sängen eller? Vad babblar du om! Du måste ju förstå att dina F1 är Kina! :P Så ta inte lösryckta meningar ur en tråd! Ur min synpunkt så ser det bara dumt ut! Du bidrar inte med något vettigt! Ser bara ut som du försöker reta folk med många av dina inlägg!

Comment

Nonne: Har du ramlat ur sängen eller? Vad babblar du om! Du måste ju förstå att dina F1 är Kina! :P Så ta inte lösryckta meningar ur en tråd! Ur min synpunkt så ser det bara dumt ut! Du bidrar inte med något vettigt! Ser bara ut som du försöker reta folk med många av dina inlägg!
                          Jag vet att stegen är tillverkade i Kina!
                          Detta var bara ett exempel på ett mycket välljudande samt något dyrt slutsteg!

Jag ville bara ha konkret svar från din sida, att produkter från Korea höll en bättre kvalitet än produkter från Kina!
                          Jag har ingen aning, du verkar sitta inne med information enligt ditt inlägg.
                          Men att ett grönt PCB skulle vara bättre än ett gult......TVEKSAMT!

Om du nu inte kan svara på min fråga behöver du inte bli otrevlig, jag var inte ute på att reta dig utan bara få ett rakt och ärligt svar.

Jag ber om ursäkt om det känns störande att jag svarar på forumet.
                          Då tycker jag att du kan ta över och svara på en massa frågor, men gör det på ett sätt som gynnar branchen.

Ser jag att du svarar fel, ja har jag ramlat ur sängen!!

PS.
                          Vilken kvalitet håller produkter med RÖD pcb?
                          sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Färgen på PCBn spelar inte ngn roll alls.

Det är antal lager som avgör hur hållbar den är, precis som vid vilken laminering som helst.

Sedan varierar antal lager mkt beroende på hur många interna banor inne i PCBn det finns.
                            DÄR kan det dock fallera om det snålas med mellanlagren som håller isär ledarna.
                            Snålas det för mkt kan det gå läckspänningar och strömmar den vägen (ngt grafik och moderkortstillverkare råkat ut för mer än EN gång genom tiderna)

Kan ta upp det lilla jag vet i skillnad mellan licenstillverking och OEM-tillverkning med....men jag väljer att låta ngn som har eller har haft mer insyn där prata om det om det skulle behövas.
                            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Väldigt hög nivå grabbar!

Comment

Working...
                              X