Har idag en uppsättning som består av 2 x Soundstream SPL Mule (12") som sitter bryggkopplade på ett GAS Silver C2001 slutsteg. Baselementen utnyttjas i dagsläget alltså inte fullt ut och jag är därför på jakt efter tips på ett eller två lämpliga slutsteg som kan kräma ur max ur baselementen.
Två absoluta krav för tipsen finns dock; slutsteget ska vara av märket Soundstream och ha högnivåingång. Anledningen till att jag vill ha högnivåingång är att huvudenheten inte har någon lågnivåutgång och att jag hört att en nivåkonverterare kan ha dålig inverkan på ljudkvaliteten. Att byta huvudenhet är inte heller aktuellt då jag vill bibehålla interiörens propra utseende samt bilens inbyggda funktioner.
Mer information om baselementen finns här.
De förslag jag hittills själv kommit fram till är att antingen köra två stycken Soundstream STL1.600D eller två stycken Soundstream RUB1.700, ett slutsteg per baselement alltså. Har ännu inte hittat ett slutsteg som skulle kunna driva bägge baselementen riktigt bra, men å andra sidan är jag långt ifrån en hejare på bilstereo.
Hjälp efterfrågas alltså och skulle uppskattas mycket. Tack på förhand!
Två absoluta krav för tipsen finns dock; slutsteget ska vara av märket Soundstream och ha högnivåingång. Anledningen till att jag vill ha högnivåingång är att huvudenheten inte har någon lågnivåutgång och att jag hört att en nivåkonverterare kan ha dålig inverkan på ljudkvaliteten. Att byta huvudenhet är inte heller aktuellt då jag vill bibehålla interiörens propra utseende samt bilens inbyggda funktioner.
Mer information om baselementen finns här.
De förslag jag hittills själv kommit fram till är att antingen köra två stycken Soundstream STL1.600D eller två stycken Soundstream RUB1.700, ett slutsteg per baselement alltså. Har ännu inte hittat ett slutsteg som skulle kunna driva bägge baselementen riktigt bra, men å andra sidan är jag långt ifrån en hejare på bilstereo.
Hjälp efterfrågas alltså och skulle uppskattas mycket. Tack på förhand!

Med den lilla pris skillnaden också så hade jag nog tagit 1700D modellen. En annan sak att tänka på kan vara att du kan behöva skaffa dig ett extra batteri också iomed effekt uppgraderingen men det kanske du har redan?
Comment