Announcement

Collapse
No announcement yet.

Steg lägger av vid viss nivå på sterion

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Steg lägger av vid viss nivå på sterion

Har ett RF steg p8002 http://forum.ecoustics.com/bbs/messa...09/587517.html ett äldre men är rätt bra. Till detta har jag just nu bara en rf p2 bas men de spelar på bra. Har även ett steg till ett magnat rx 44 inkopplat och de drar max 80A om jag inte minns fel.

Till problemet, jag har en kenwood bt8044 och vrider jag upp till 19 max 20 så dör steget. Upp till detta är de jättebra tryck och inga problem men över detta så dör som sagt steget och startar upp igen sen dör, alltså protect går inte igång utan det bara startar om.

Enligt kondensatorn som är på 5f så dippar volten ner till 13.5 från 14.2-4 när de slår som mest.

Jag antar att det är strömmen som är problemet eller?
    Noterbart är att jag har bara 3 * 30v säkringar på steget istället för 3*40v som från början. Men detta ska väl inte vara nåt som har med detta att göra.

Strömmen är dragen så att jag har två 35mm2 kablar från batteriet och dessa går in i ett säkringsblock på plus sidan i säkringsblocket sitter även kondensatorn.

Re: Steg lägger av vid viss nivå på sterion

vad har du för jord?
    http://www.bilstereoonline.se/

Comment

tog i reservdäcksbaljan, slipade bort all färg och sen drog dit kabelskon med självborrande skruv. Den kabel var 25mm2 om jag inte minns fel.

Comment

Originally posted by krigar View Post
        tog i reservdäcksbaljan, slipade bort all färg och sen drog dit kabelskon med självborrande skruv. Den kabel var 25mm2 om jag inte minns fel.
        tror inte de är så bra jord punkt de prova dra till baksätets bältes punkten istället o prova se va som händer då.

se till att dra där de inte är punktsvetsad eller limmad plåt.

Comment

Heeeelt klart dålig jord.. gör om gör rätt.
          Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Jord var min första tanke med, eller något annat i strömkedjan. Jag har varit med om en säkring som klippte av vid en viss strömstyrka, tog en stund att hitta men var å andra sidan billig att byta ut.
            Vis vobiscum sit!

Comment

Okey får testa byta jord då
              Ska jag göra de till alla saker som jag jordat där? Verkar ju funka bra till de andra steget och kondensatorn. (alla sitter dock på olika ställen inte på en punkt.)

Comment

lika bra du gör de till alla.
                jord är viktig

Comment

Finns det 8-12 mm självborrande skruv?

För att sen få tillräcklig moment krävs 1,5 ggr gängan!
                  sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by krigar View Post
                    Enligt kondensatorn som är på 5f så dippar volten ner till 13.5 från 14.2-4 när de slår som mest.
                    Det ställe man alltid ska mäta på är direkt på stegets plint där strömkablarna sittar fast, då ser man vilken spänning som verkligen kommer fram till steget. Att kondingen visar bra spänning är ingen garanti för att den spänning som går in i steget är bra.

Comment

Working...
                    X