Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huvudenhet med BT och HF?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Huvudenhet med BT och HF?

    Funderar på att byta ut radion i en Golf IV som jag disponerar.
    Nu sitter det en Blaupunkt som iofs fungerar men saknar BT för streaming, därför funderar jag på att byta ut den mot något mer modernare och som har mer möjligheter.

    De önskemål (krav) jag har är följande, 1-din, BT för streaming av Spotify samt Hands-free för telefonen när man pratar. Effekten runt 4x50 W samt lågnivå för möjlighet att ev. senare få till en enklare baslåda i bilen.
    Prisetnivån mellan 1700-2000:- är helt OK.

    Vilka märken är det som gäller?
    Alpine, Kenwood och Pioneer?

    Mycket tacksam för tips på olika alternativ.

    Mvh Iznogoud

  • #2
    Re: Huvudenhet med BT och HF?

    I denna prisklass hittar huvudenheter som har Bluetooth och så vidare, men det är fortfarande lägre prissegmentet .

    Bättre ta Pioneer DEH-80PRS - http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=36478

    Priset är bra och produkten ännu bättre, det har bluetooth så att du kan strömma musik som du vill ha. Vad viktigare, den har en bra ljudkvalitet samt! I billigare slutändan är det en av de mest låter bättre huvudenhet på marknaden.

    Comment


    • #3
      Re: Huvudenhet med BT och HF?

      Kan du vara utan CD så köp en Alpine UTE-92BT

      En riktigt bra spelare med goda möjligheter för bra ljud med 9 bands parametrisk EQ och tidskomp och 3 par lågnivå.
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Re: Huvudenhet med BT och HF?

        Båda har bra ljudkvalitet. Alpine är lite mer "varmare", Pioneer är mer neutral. Jag skulle säga att Pioneer bas är bättre. Pioneer display ger mer information om det är viktigt. Pioneer HF är bättre.

        Comment


        • #5
          Re: Huvudenhet med BT och HF?

          Hmm, tack för informationen.
          Inte ens tänkt tanken om att inte ha en CD-läsare, men kommer den egentligen att användas? Förmodligen inte...

          Får fundera lite mera på saken.

          Comment


          • #6
            Re: Huvudenhet med BT och HF?

            Måste få flika in en kommentar som går hårt på jobbet.
            "Hellre ha än önska sig"

            Comment

            Working...
            X