Announcement

Collapse
No announcement yet.

Går det att limma vinyl på flockad panel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Går det att limma vinyl på flockad panel?

Har flockad intrumentbräda och dörrar som jag tänkte klä över med vinyl, krävs det något förarbete eller går det att spraya 3M lim direkt på den flockade ytan?

Vad har ni för förslag på förarbete om det krävs?

Mvh Andreas

Re: Går det att limma vinyl på flockad panel?

Originally posted by andreas_gbg_ View Post
    Har flockad intrumentbräda och dörrar som jag tänkte klä över med vinyl, krävs det något förarbete eller går det att spraya 3M lim direkt på den flockade ytan?

Vad har ni för förslag på förarbete om det krävs?

Mvh Andreas
    Ring till topntrim och kolla.
    Spntant så had ejag iaf inte limmat direkt på en flockad yta, tror det finns stor risk att flocket släpeer under om ens limmet vill fästa ordenligt.

Har aldrig hållt på med flockade ytor, men det känns som om man behöver skrapa rent först.

mvh J
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Originally posted by jensclaudius View Post
      Ring till topntrim och kolla.
      Spntant så had ejag iaf inte limmat direkt på en flockad yta, tror det finns stor risk att flocket släpeer under om ens limmet vill fästa ordenligt.

Har aldrig hållt på med flockade ytor, men det känns som om man behöver skrapa rent först.

mvh J

är nog omöjligt att skrapa rent då det sitter som fan, kan aldrig tänka mig att flocket skulle släppa, däremot osäker på hur limmet fäster.

Min tanke ifrån början var att elda upp flocket med en gasolbrännare och sedan slipa. Men jag ringer top n trim imorgon och fråga, de borde väl veta

Mvh Andreas

Comment

Bränna ytan är svaret du får!
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post
          Bränna ytan är svaret du får!
          hähä, nä slipa ytan var svaret jag fick, på med polyester och slipa, men jag tror nog mer på att bränna ytan faktiskt... tveksam till att flocket skulle suga åt sig polyestern.

Comment

hähä, nä slipa ytan var svaret jag fick, på med polyester och slipa, men jag tror nog mer på att bränna ytan faktiskt... tveksam till att flocket skulle suga åt sig polyestern.
            Nu har jag kännt Stefan i många år, han börjar kanske bli senil....eller är det kanske jag
            Jag brukar bränna och SEDAN slipa!
            Efter detta får man fixa ytan med spackel eller polyester, så här har jag gjort på ett flertal olika typer av klädda/flockade detaljer med klockrent resultat.
            Iom ytan blir hård så har man snabb avverkning på det man vill ska bli jämt!
            sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Originally posted by Nonne View Post
              Nu har jag kännt Stefan i många år, han börjar kanske bli senil....eller är det kanske jag
              Jag brukar bränna och SEDAN slipa!
              Efter detta får man fixa ytan med spackel eller polyester, så här har jag gjort på ett flertal olika typer av klädda/flockade detaljer med klockrent resultat.
              Iom ytan blir hård så har man snabb avverkning på det man vill ska bli jämt!
              ok, det var svaret jag sökte efter iaf, ifrån en som gjort det själv Använde du en gasolbrännare då eller nåt annat? Kanske rent av skulle funka med värmepicka?

Comment

ok, det var svaret jag sökte efter iaf, ifrån en som gjort det själv Använde du en gasolbrännare då eller nåt annat? Kanske rent av skulle funka med värmepicka?
                Det berorsig på vilket material det rör sig om!
                Sista BMWn jag gjorde så var det ogräsbrännaren som fick klara biffen!
                Detta bara för ytan var som sammet!
                Grövre flock/matta har jag bränt med värmapistolen!
                sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Working...
                X