Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koppla in rattstyrning i Subaru Impreza -11 hur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Koppla in rattstyrning i Subaru Impreza -11 hur?

    Tja! Jag har köpt en ny stereo till bilen (Pioneer AVIC-F70DAB) och skulle koppla in den med ett rattstyrningskablage med ISO kontant som jag köpt inne på cdbilradio.se,http://cdbilradio.se/modellanpassat/...ter-subaru-iso

    Men fick mycket papper med också och nu fattar jag inget så hoppas jag kunde få lite hjälp från någon här kanske?




    Tack på förhand!

  • #2
    Re: Koppla in rattstyrning i Subaru Impreza -11 hur?

    Du kan bortse från alla papper som inte beskriver Subaru så endast ett papper gäller.
    Ditt ratt interface är ett universal och funkar til en hel flock olika bilmärken.

    Du ska bara ansluta 2 kablar för att få det att fungera, kontrollera vilken kontakt det sitter i bilen.
    Mest troligt är det den 18 poliga som det beskrivs i handledningen.
    Anslut vit kabel (Can Low) på stift/kabel 18 och grön kabel (Can High) på stift/kabel 17 så kan du justera från ratten.

    Tyvärr är mina erfarenheter dåliga med Subaru rattinterface, men det är bara koppla in och se om det fungerar ..... Lycka Till
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Koppla in rattstyrning i Subaru Impreza -11 hur?

      Originally posted by Nonne View Post
      Du kan bortse från alla papper som inte beskriver Subaru så endast ett papper gäller.
      Ditt ratt interface är ett universal och funkar til en hel flock olika bilmärken.

      Du ska bara ansluta 2 kablar för att få det att fungera, kontrollera vilken kontakt det sitter i bilen.
      Mest troligt är det den 18 poliga som det beskrivs i handledningen.
      Anslut vit kabel (Can Low) på stift/kabel 18 och grön kabel (Can High) på stift/kabel 17 så kan du justera från ratten.

      Tyvärr är mina erfarenheter dåliga med Subaru rattinterface, men det är bara koppla in och se om det fungerar ..... Lycka Till
      Tack så mycket! Kalla mig idiot om du vill haha men fattar inte riktigt vilken kabel jag ska ansluta? 18 poliga är väl den som är orginal på bilen ska jag klippa några kablar? Var kommer vit och grön från? Hade gärna tagit ett samtal för snabb förklaring Med vänlig hälsning, Oskar

      Comment


      • #4
        Re: Koppla in rattstyrning i Subaru Impreza -11 hur?

        Originally posted by Rohlin94 View Post
        Tack så mycket! Kalla mig idiot om du vill haha men fattar inte riktigt vilken kabel jag ska ansluta? 18 poliga är väl den som är orginal på bilen ska jag klippa några kablar? Var kommer vit och grön från? Hade gärna tagit ett samtal för snabb förklaring Med vänlig hälsning, Oskar
        Du får absolut inte klippa några CanBuskablar, hade du inte problem innan så lär du få det då!!

        Det enklaste är om du ringer dom du köpt prylarna av då dom vet exakt vad dom sålt.

        Den vita och gröna kommer väl från själva CanBus boxen.
        Anslut inga andra kablar som inte anges.
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment

        Working...
        X