Announcement

Collapse
No announcement yet.

TACK FÖR EN ROLIG HELG!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: TACK FÖR EN ROLIG HELG!!

Tokken , tur du inte stod utomhus, du fick max spela 75db ......annars kom hjullastaren o lyfte ut bilen.... LÖJLIGT!

Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

VEM FAAAN VAR WIECHERT?

Comment

Originally posted by Tokken View Post
      Trevligt att se alla gamla människor.. Dock så hoppas jag innerligt att man inför lite bättre regler framöver.. 70dB.. ett skämt.

Jag fick en varning andra dagen och skruvade därmed ner en aning men 70dB är skrämmande lågt.. vid 80dB gick det knappt att höra stereon alls men han bad mig sänka ännu mer.

Men men.. det kommer ju en utomhussäsong också.. där man blir bortkörd om man skruvar NER..
      Dem där 70-75db gällde utomhus oxå tydligen, kom ansvariga som skrek/hotade att hämta våra bilar med hjullastaren om vi inte sänkte volymen
      Det var ju med jättekul och drog verkligen ut folket på baksidan och kollade på våra bilar
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

någon som hittade några bra saker till bra pris på mässan? var på mässan i söndags! vilka bilar det finns! vilket jobb att få dem i det skicket

Comment

Pratas om varje år att bilstereo-bilarna (A-Hallen) ska bli portade. Förr eller senare blir det säkert så oxå
          Octan
          Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
          Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

OctanAudio
          Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
          Fegens Vandrarhem

Bilstereoblog
          Team Ljudbyggaren

Comment

Originally posted by pidde View Post
            Hörde nåt om det, de brukar väl vara springbreak den helgen

Japp vi skulle haft 5 års jubileum i år men nu känns det ju inte särskilt lönt att lägga ner tid på det jag menar vad kan det komma 5 bilar som inte orkar köra till mariestad JIPPI
            // Benny

Dom bästa grejorna och bästa supporten får du hos http://ljudbyggaren.se

Audi A4 avant

Comment

ja denna db nivån e ju ett skämt,, klart alla inte kan ge full mutter hela dagarna men 5 eller 10 varje heltimme i vart fall är väl rimligt?

Comment

Ja att man inte fick spela när man stod utomhus tyckte ja med va förbannat löjligt.. men men allt ska väll gå utför. Men man kan ju inte klaga på nattlivet efter dagarna iaf
                Men du, äru dum i huvet?

Comment

Sicken miss i planeringen
                  Vis vobiscum sit!

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
                    Dem där 70-75db gällde utomhus oxå tydligen, kom ansvariga som skrek/hotade att hämta våra bilar med hjullastaren om vi inte sänkte volymen
                    Det var ju med jättekul och drog verkligen ut folket på baksidan och kollade på våra bilar
                    Var det samma en som gapade om att den där bilen som stod felparkerad där också skulle bli hämtad med hjullastare?

Alltså... Meningsfullt att dra dit massa ljudbilar om man inte ens får spela högt ute.
                    Jävligt dåligt är det rent ut sagt. Vem det än är som bestämt reglerna.
                    Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Det var ju några bilar som spelade bra högt utanför på lördagen iaf?
                      Men 70db är väl ungefär så högt ett vanligt samtal är? Bara inne i mässan måste det ju vart mera än det med tanke på alla som pratar osv? Förstår inte varför det är begränsningar utomhus dock..
                      Folk verkade iaf gilla när det var mätningar av bilarna för det var ovanligt mycket folk och kikade om man jämför med andra mässor ja vart till på senaste

Comment

Ja jag måste säga att det var bättre förr, om jag inte mins fel så popades det på rätt skapligt för bara 3-4 år sedan, mycket roligare att gå omkring där då! Visserligen så kan man ju få sig en provlyssning i dom flesta av bilarna men det roliga som varit i A-hallen är ju när allt skakat och man knappt kan prata med varandra för att alla ska överrösta varandra, hoppas verkligen att det blir så snart igen!

Originally posted by ville91 View Post
                        någon som hittade några bra saker till bra pris på mässan? var på mässan i söndags! vilka bilar det finns! vilket jobb att få dem i det skicket
                        Oja! Sjöbergs Däcktjänst sålde Amega grejer till bra pris bland annat så det blev ett par Q-Cox350 för min del. Hade jag haft råd så hade jag köpt ett Q-Comp60 med extra DRVRQ6 också och sålt kittet.
                        Mitt projekt: Volvo V60
                        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by pidde View Post
                          Hörde nåt om det, de brukar väl vara springbreak den helgen
                          Jeppz, det brukar det....och har jag inte fel så kommer det att vara så även i år.......
                          En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                            Ja jag måste säga att det var bättre förr, om jag inte mins fel så popades det på rätt skapligt för bara 3-4 år sedan, mycket roligare att gå omkring där då! Visserligen så kan man ju få sig en provlyssning i dom flesta av bilarna men det roliga som varit i A-hallen är ju när allt skakat och man knappt kan prata med varandra för att alla ska överrösta varandra, hoppas verkligen att det blir så snart igen!

Oja! Sjöbergs Däcktjänst sålde Amega grejer till bra pris bland annat så det blev ett par Q-Cox350 för min del. Hade jag haft råd så hade jag köpt ett Q-Comp60 med extra DRVRQ6 också och sålt kittet.
                            ok själv köpte jag ett zachry K1200D

Comment

Hej! får tacka alla som tävlade o hjälpte till nu under påsken.

sen det hära att det blev tidsförsjutning inga skylta/klassindelningar/bilplaseringar o så vidare o att det skulle vara 70db utomhus har vi diskuterat varje dag undet tävlingarna det blev som det blev många orsaker som det kan tas upp via förbundets pm o inte här, nästa tävling är i Mariestad 1-2 maj då ska vi ha mera koll för då får vi mera hjälp o då är det inricktat på ljud o bilar o inte allt annat som var på ELMIA. ha det bra så hörs/synes vi i Mariestad

mvh Antonio
                              Team dB Akuten

2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

Comment

Originally posted by Softis View Post
                                Var det samma en som gapade om att den där bilen som stod felparkerad där också skulle bli hämtad med hjullastare?

Alltså... Meningsfullt att dra dit massa ljudbilar om man inte ens får spela högt ute.
                                Jävligt dåligt är det rent ut sagt. Vem det än är som bestämt reglerna.
                                Nej jag tror du syftar på herr JALLE när han ville ha bort den huyndaien eller va det var som stod precis där vi skulle köra in och ut på parkeringen plus alla släp som stod där det skulle va avsatt plats för våra bilar.

Det är rörigt/stressigt nog som tävlingsarrangör och tävlande att få det o funka en sån här helg, när inget är som man har tänkt sig när man kommer dit på morgonen börjar ju irritationen komma ganska snabbt.

Vill själv passa på och tacka folk för en trevlig helg och extra tack till dem som ställde upp o körde mig o stickan till/från vårt avsides belägna hotell
                                Jackoo, Grosso, Techno_bass och Fidde Friberg.
                                Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                                Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                                Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Working...
                                X