Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur står sej en Alpine CDA-9855r?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur står sej en Alpine CDA-9855r?

    Har en Alpine CDA-9855r HU i min BMW E30 Touring, har bytt ut resten av anläggningen till Gladen och Mosconi grejer och nu funderar jag på om Alpinen håller måttet fortfarande eller om det är dags att fundera på ett byte? Är främst ljudet jag funderar på.

    ...kan ju tillägga att jag hade ~15år gamla steg o högtalare från MTX och altec lansing innan så skillnaden mot dom nya grejerna va ju rätt påtaglig!

  • #2
    Re: Hur står sej en Alpine CDA-9855r?

    9855 står sig bra rent ljudmässigt, dom nya maskinerna tillför allt det där som gör vardagen roligare.
    Ur kartong så tror jag inte skillnaden är påtaglig, fast den nya 9 bands EQn spöar skiten ur 9855 för breda parametriska 5 band.
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Hur står sej en Alpine CDA-9855r?

      Originally posted by Nonne View Post
      9855 står sig bra rent ljudmässigt, dom nya maskinerna tillför allt det där som gör vardagen roligare.
      Ur kartong så tror jag inte skillnaden är påtaglig, fast den nya 9 bands EQn spöar skiten ur 9855 för breda parametriska 5 band.
      Låter inte som jag skulle vinna så mycke på att byta då, men om jag skulle få för mej att göra det, vad ska jag titta efter?

      Comment


      • #4
        Re: Hur står sej en Alpine CDA-9855r?

        Kanske skulle vara bättre att behålla stereon och köpa en dsp istället? Note: Jag är kass, jag bara gissar :P

        Comment


        • #5
          Re: Hur står sej en Alpine CDA-9855r?

          Originally posted by Eazy View Post
          Kanske skulle vara bättre att behålla stereon och köpa en dsp istället? Note: Jag är kass, jag bara gissar :P
          Jag håller med här, helt klart

          EDIT: Visserligen beror det lite på ändamålet. Vill man inte komma åt steglösa delningar, 31bands eq, nivåjusteringar, tidskomp m.m så kan det tänkas vara lite onödigt.
          Last edited by ppk; January 4, 2016, 21:23.
          Sponsor:
          Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
          Tudor Batteries - www.tudor.se
          Sonax Bilvård - www.sonax.se

          Comment


          • #6
            Re: Hur står sej en Alpine CDA-9855r?

            Originally posted by ppk View Post
            31bands eq
            Va är det för en snik EQ
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment

            Working...
            X